دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی و فوق العاده لذیذ

  • ندا خوشرو
  • ۲ دی ۱۳۹۸
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی خوشمزه و خوش طعم را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که امیدواریم از طعم این غذای ایرانی بی نظیر نهایت لذت را ببرید.

میرزا قاسمی از انواع غذاهای مجلسی و شمالی ایران است و اگر شما از طعم بادمجان و سیر خوشتان می آید بهتر است از تهیه این نوع غذا در منزل غافل نشوید. برای تهیه میرزا قاسمی از بادمجان و تخم مرغ و گوجه فرنگی و سیر و فلفل سیاه و نمک و زردچوبه و روغن مایع استفاده می شود.

سیر واویج، واویشکا، باقلا قاتق و میرزا قاسمی از انوع غذاهای محلی گیلانی هستند و بهتر است شما در صورت تمایل به ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان این نوع غذاهای شمالی را بپزید.

دستور تهیه میرزا قاسمی

مواد لازم

  • تخم مرغ : دو عدد
  • بادمجان : ۶ عدد
  • گوجه فرنگی : دو عدد
  • سیر : ۴ حبه
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم
  • زردچوبه : به مقدار لازم
  • روغن مایع : به مقدار لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی

برای پخت میرزا قاسمی ابتدا می توانید بادمجان ها را روی منقل یا شعله گاز کبابی کنید.

گرفتن پوست بادمجان

بعد از اینکه پوست بادمجان ها سوخت و مغز آن ها نیز نرم شد پوست بادمجان ها را بگیرید و آن ها را درون ظرفی مناسب بریزید سپس بادمجان ها را به صورت کامل له نمایید.

  •  آرون گروپس

همچنین می توانید بادمجان ها را سرخ کنید که در این صورت باید پوست بادمجان ها را بگیرید و آن ها را برش بزنید و روی برش های بادمجان نمک بریزید تا تلخی آن ها از بین برود سپس بادمجان ها را بعد از گذشت ۱۲۰ دقیقه درون آبکش بریزید و بشویید. در مرحله بعدی طرز تهیه میرزا قاسمی بادمجان های برش زده شده را سرخ کنید یا آن ها را به کمک مقداری آب بخارپز نمایید و بادمجان های پخته شده را له نمایید و در مکانی مناسب قرار دهید.

سرخ کردن بادمجان

دز این مرحله گوجه فرنگی ها را به مدت یک تا دو دقیقه درون آب جوش بیاندازید تا پوست آن ها را به راحتی کنده شود سپس گوجه ها را از درون آب بیرون آورید و آن ها را خرد کنید و در مکانی مناسب قرار دهید.

درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و سیر های رنده شده را درون تابه بریزید و تفت دهید سپس برش های گوجه را به سیر اضافه نمایید و آن ها را مقداری تفت دهید و در نهایت نیز بادمجان های له شده را به مواد میرزا قاسمی بیفزایید سپس نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را به مواد میرزا قاسمی اضافه کنید و شعله گاز را روی حرارت متوسط قرار دهید تا میرزا قاسمی پخته شود و آب آن تبخیر گردد.

روش تهیه میرزا قاسمی

در این مرحله از دستور پخت میرزا قاسمی تخم مرغ ها را درون تابه ای جداگانه نیمرو کنید سپس آن ها را به مواد میرزا قاسمی بیفزایید و هم بزنید تا به صورت کامل با مواد یکدست شوند همچنین می توانید تخم مرغ ها را روی میرزا قاسمی بشکنید و آن ها را بپزید.

روش تهیه میرزا قاسمی

میرزا قاسمی پخته شده را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و آن را به کمک ایده های خلاقانه به زیبایی تزیین نمایید.

دستور تهیه میرزا قاسمی در منزل

در این مطلب با طرز تهیه میرزا قاسمی آشنا شدید که امیدواریم از پخت این غذای محلی ایرانی نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده تان سپری نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *