دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه چند ماسک تفاله قهوه و آشنایی با فواید آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

تفاله قهوه دارای خواص متعددی است که به سلامت و حفظ پوست کمک می کند برخی از موارد استفاده از ماسک تفاله قهوه دارای تاثیرات مفیدی بر روی پوست است که با کاهش رادیکال های آزاد مانع از پیری پوست و مشکلات پوستی می شود در این مطلب بیشتر با خواص تفاله قهوه برای پوست آشنا خواهید شد.

قهوه به تنهایی دارای خواص متعددی است به علاوه تجربه نشان می دهد که استفاده از تفاله قهوه نیز دارای خواصی است که از جمله آن ها می توان به سلامت پوست اشاره کرد. تفاله قهوه حاوی آنتی اکسیدان است و از بدن محافظت خواهد کرد این ماده در دسترس بسیاری از افراد است به همین خاطر استفاده از آن بسیار راحت است از جمله مهم ترین خواصی که این ترکیب برای پوست دارد می توان به شادابی، رفع پیری و … اشاره کرد.

این ماسک دارای انواع مختلفی است که از ترکیبات متعدد با مواد مختلف به دست می آید و هر یک دارای تاثیرات به خصوصی است. در اینجا با انواع مختلفی از این ماسک آشنا می شوید این نوع از ماسک ها، ماسک خانگی به شمار می آیند که به راحتی می توانید این ماسک ها را در خانه تهیه کنید و به حفظ و سلامت پوست خود کمک کنید.

انواع ماسک تفاله قهوه:

برای استفاده از ماسک های تفاله قهوه باید طبق دستورات زیر عمل کنید ترکیبات این ماده با دیگر مواد می تواند تاثیرات فوق العاده ای بر روی پوست داشته باشد که به آن ها اشاره خواهد شد.

ترکیب ماسک قهوه

ماسک قهوه و تخم مرغ:

این ماسک موثر با ترکیب طلایی قهوه و تخم مرغ به دست می آید با قرار دادن این ماسک به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست می توانید پوستی شفاف، نرم، لطیف و درخشنده داشته باشید. افرادی که از این ماسک استفاده می کنند دارای پوستی جوان هستند و دیرتر به پیری پوست مبتلا می شوند برای استفاده از این ماسک هفته ای یک بار باید این ترکیبات را برای پوست استفاده کنید.

ماسک قهوه و کاکائو:

ترکیب تفاله قهوه و پودر کاکائو نیز یکی دیگر از ترکیباتی است که می توانید از آن استفاده کنید ترکیب سه قاشق خامه، قهوه و یک قاشق عسل به شکلی معجزه آسا در حفظ پوست موثر است. این خمیر را به مدت ۲۰ دقیق بر روی پوست خود قرار دهید با استفاده از این ترکیب ماسک می توانید پوست خود را لایه برداری کنید همچنین با ترکیب عسل در این ماسک می توانید خاصیت ضد التهابی در آن ایجاد کنید و مانع جوش زدن در صورت شوید. استفاده از این ماسک موجب آبرسانی پوست شما می گردد و به نوعی برای پاکسازی پوست شما موثر خواهد بود همچنین باید توجه داشته باشید که ماسک کاکائو دارای خواص بسیار زیادی است که برای زیبایی پوست توصیه های زیادی به آن می شود.

  •  آرون گروپس

نحوه استفاده از ماسک تفاله قهوه

خواص مختلف تفاله قهوه برای پوست:

افرادی که از تفاله قهوه استفاده می کنند از سودهای زیاد آن بهره مند می شوند همانطور در بالا مطالعه کردید با ترکیب این ماده با سایر مواد مقوی می توانید ماسکی معجزه آسا برای پوست خود داشته باشید که تاثیری فوق العاده نیز بر روی پوست دارد.

۱- شادابی پوست:

یکی از مهم ترین خواصی که تفاله قهوه برای پوست دارد شادابی پوست است همانطور که می دانید پوست ما در طول روز در معرض آلودگی های بسیاری است و ما برای داشتن پوستی شفاف و شاداب باید از ماسک های مناسب و تاثیرگذار استفاده کنیم. قهوه نوعی کلاژن سازی در پوست انجام می دهد که موجب تجدید بهتر پوست می شود و این شفاف سازی پوست را به همراه خواهد داشت استفاده از تفاله قهوه یکی از ۶ راز شادابی پوست صورت است.

۲- رفع سلولیت:

سلولیت پوست زمانی صورت می گیرد که پوست خاصیت انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و به مرور زمان شل می شود حال برای پیشگیری از این امر می توانید با استفاده از ماسک تفاله قهوه به نتایج بهتری دست پیدا کنید. در برخی از موارد نیز استفاده از این ترکیب به رفع این مشکل نیز کمک می کند به همین منظور می توانید تفاله قهوه همراه با زنجبیل و عسل را ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید این کار پوست شما را صفت تر خواهد کرد.

تاثیر ماسک قهوه بر پوست

۳- لایه برداری از پوست:

همانطور که می دانید لایه برداری به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و موجب جوان تر شدن پوست خواهد شد بنابراین می توانید با ترکیب مناسب تفاله قهوه با روغن نارگیل و یا زیتون یک کرم طبیعی و خانگی که خاصیت لایه برداری دارد تهیه کنید. برای استفاده از ماسک تاله قهوه نیز باید به همان شکل و روش های قبل عمل کنید و به مدت ۱۵ دقیقه ماسک خانگی را بر روی پوست خود ماساژ دهید. این ماسک یکی از روش های های اسکراب صورت است که تاثیرات زیادی بر روی پوست افراد داشته است.

خواص ماسک قهوه

۴- رفع پف چشم:

پف چشم یکی از اتفاقات ناگواری است که خیلی از افراد از آن دوری می کنند زیرا با داشتن پف چشم چین و چروک های بیشتری نیز بر روی پوست ایجاد خواهد شد قرار دادن قهوه بر روی پف چشم موجب می شود تا آب جمع شده در زیر پوست جذب شود و پف چشم از بین برود. همچنین برای رفع سیاهی چشم نیز می توان از این ماسک استفاده کرد سیاهی دور چشم دارای علت های تغذیه ای متعدد است و در برخی از موارد نیز بیماری های ژنتیکی و … ایجاد کننده آن است که می توان با استفاده از ماسک ها آن را درمان کرد. یکی از انواع ماسک های مناسب برای رفع تیرگی زیر چشم استفاده از تفاله قهوه است این ماسک را با استفاده از دستمال کاغذی بر روی قسمت های سیاه زیر چشم قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را استراحت دهید. همچنین برای این منظور به عزیزان معرفی ماسک سفت کننده پوست را خواهیم داشت که می توانید در لینک اطلاعات بیشتری را درباره این ماسک کسب کنید.

در نظرسنجی های متعددی که از کاربران صورت گرفته است نشان داده می شود که استفاده از این ماسک تاثیرات مناسبی برای داشته و می توان با طول درمان این ماسک بسیاری از مشکلات پوستی خود را برطرف کرد. مصرف قهوه در حفظ سلامتی بدن نیز بسیار موثر است و خواص مصرفی متعددی دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید در تهیه ماسک های پوستی متعدد نیز می توانید این ماده را با مواد پر خاصیت دیگر مانند ماست، تخم مرغ، روغن ها زیتون، نارگیل و زنجبیل ترکیب کنید و از خواص آن بهره مند شوید. هر یک از این ترکیبات می تواند به به نوعی در رفع مشکلات پوستی شما موثر واقع شوند و توصیه می شود تا انواع آن ها استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *