دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی وان پلاس ۷ پرو و شناخت ویژگی های مثبت و منفی این تلفن همراه

  • رسول پنق
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی وان پلاس ۷ پرو یک گوشی لوکس چینی ساخت شرکت وان پلاس است که از جدید ترین تکنولوژی ها بهره می برد. طراحی خاص و لوکس این گوشی هوشمند بسیار جالب است که در این بخش به بررسی این گوشی و امکانات موجود در آن می پردازیم.

گوشی وان پلاس ۷ پرو یکی از بهترین و کاملترین گوشی های هوشمندی است که توسط شرکت چینی وان پلاس تولید شده است. همچنین این محصول گوشی هوشمندی لوکس به شمار می آید.

بررسی وان پلاس ۷ پرو

وان پلاس ۷ پرو از کاملترین و گران قیمت ترین گوشی هوشمند تولید شده توسط وان پلاس است که حس لوکس بودن را به کاربر خود القا می کند. وتن پلاس این گوشی را با طراحی خاص و کم نقصی وارد بازار کرده است. این گوشی به صفحه نمایشی با کیفیتی بسیار عالی و همچنین یک دوربین سلفی پاپ آپ و دوربین های اصلی سه گانه مجهز شده است. همچنین این گوشی از حافظه ی پر سرعت UFS 3.0 بهره می برد.

مشخصات گوشی وان پلاس 7 پرو

بررسی ظاهر و طراحی وان پلاس ۷ پرو

در طراحی نمای جلویی این گوشی از یک صفحه نمایش به ابعاد ۶.۶۷ اینچی بهره برده شده است که حسگر اثر انگشت برای شناسایی نیز در زیر این صفحه نمایش قرار دارد. همچنین نسبت نمایشگر این گوشی به بدنه حدود ۸۸ درصد است. در صفحه نمایش این گوشی هیچگونه بریدگی و یا حفره ای برای خروجی صدای مخاطب و دوربین سلفی وجود ندارد. بر روی این نمایشگر یک محافظ از جنس گوریا گلس ۵ تعبیه شده است تا از نمایشگر حفاظت کند. دوربین سلفی گوشی وان پلاس ۷ پرو به صورت زبانه ای باریک در زیر صفحه نمایش پنهان شده است که با فراخوانی کاربر این دوربین باز خواهد شد. شرکت سازنده این ادعا را دارد که این دوربین با بارها استفاده در روز و در طی سال ها نیز با مشکلی مواجه نخواهد شد. در این گوشی قابلیتی نیز برای این بخش از گوشی یعنی دوربین سلفی آن به کار گرفته شده است و آن این است که وقتی گوشی شما به هر دلیلی از دستتان بیفتد دوربین سلفی با توجه به شتاب سنج این گوشی به داخل بدنه باز خواهد گشت.

طراحی خاص وان پلاس

نمای پشتی وان پلاس پرو نیز از جنس گوریا گلس ۵ با انحنای کمی به سمت لبه های گوشی است که احتمال سر خوردن آن از دست بسیار زیاد است. هر چند انحناهای موجود احتمال سر خوردن را تا حدودی کم می کند. همچنین در این قسمت دوربین های سه گانه با برآمدگی کم و چینش عمودی که دارند ظاهر پشتی وان پلاس ۷ پرو را جذاب تر کرده است. لبه های کناری این گوشی از فلز براق تولید و طراحی شده است. دکمه پاور در لبه ی سمت راست این گوشی چینی قرار گرفته است و دکمه تنظیم حجم صدا نیز در لبه ی سمت چپ گوشی وان پلاس ۷ پرو قرار گرفته است. در لبه ی پایین این گوشی نیز یک پورت USB-C برای شارژ سریع و انتقال فایل وجود دارد همچنین خروجی صدای اسپیکر و درگاه ورودی سیم کارت نیز در این لبه قرار دارد. در لبه ی بالا نیز تنها زبانه ای برای خروجی صدای مخاطب وجود دارد. وان پلاس ۷ پرو در برابر آب و گرد و غبار بسیار ضعیف عمل خواهد کرد زیرا این گوشی هیچ یک از گواهی های استاندارد در این زمینه را دریافت نکرده است.

بررسی صفحه نمایش وان پلاس ۷ پرو

گوشی وان پلاس ۷ پرو به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ساخت شرکت سامسونگ با نسبت تصویر ۱۹:۹ و همچنین رزولیشن ۲۱۲۰*۱۴۴۰ مجهز شده است. این نمایشگر قابلیت پخش تصاویر با کیفیت QHD را دارا می باشد. تراکم پیکسلی این نمایشگر، ۵۱۲ پیکسل بر اینچ است که قابلیت دیدن کوچکترین جزئیات در صفحه را بر شما می دهد. روشنایی صفحه نماییش وان پلاس ۷ پرو نییز در حد خوبی قرار دارد که در زیر نور مستقیم آفتاب نیز به راحتی محتوا های داخل صفحه نمایش را مشاهده کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نمایشگر وان پلاس 7 پرو

بررسی سخت افزاری وان پلاس ۷ پرو

وان پلاس ۷ پرو از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ هشت هسته ای بهره می برد. این پردازنده دارای یک هسته ۲.۸۴ گیگاهرتزی، سه هسته ۲.۴۲ گیگاهرتزی و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی است. همچنین این گوشی از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰ استفاده می کند که از پردازنده های عالی در بخش گرافیک محسوب می شود. وان پلاس ۷ پرو در دو نسخه با رم های ۸ و ۱۲ گیگابایتی و با حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به بازار عرضه می شود.

بررسی نرم افزار و رابط کاربری

وان پلاس ۷ پرو با اندروید ۹ و رابط کاربری بی نظیری به بازار عرضه می شود. رابط کاربری این گوشی بسیار عملکرد خوبی دارد.

دوربین های وان پلاس ۷ پرو

در گوشی وان پلاس ۷ پرو برای دوربین اصلی از سه لنز استفاده شده است. لنز اصلی این دوربین ساخت شرکت سونی است که از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی بهره می برد. برای لنز دوم از سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است که قابلیت بزرگنمایی سه برابر را دارد و به قابلیت OIS مجهز شده است. برای لنز سوم نیز از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با زاویه دید بسیار زیاد تا ۱۱۷ درجه استفاده شده است. ترکیب این سه لنز تصاویر فوق العاده ای را در این گوشی ایجاد می کند. دوربین دوم یا همان دوربین سلفی به یک لنز ۸ مگاپیکسلی مجهز شده است که با قابلیت لرزش گیر اپتیکالی که دارد می تواند تصاویر فوق العاده ای را ایجاد کند.

بررسی دوربین های گوشی وان پلاس 7 پرو

باتری وان پلاس ۷ پرو

وان پلاس ۷ پرو مجهز به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. این گوشی با امکاناتی که دارد می تواند با استفاده تقریبا سنگین حدود یک روز کامل دوام بیاورد و خاموش نشود. وان پلاس ۷ پرو از قابلیت شارژ سریع ۳۰ واتی استفاده می کند که ظرف کمتر از ۸۰ دقیقه می تواند باتری را شارژ کامل نماید.

امنیت ورودی وان پلاس ۷ پرو

این گوشی برای ورود علاوه بر روش های رایج قدیمی از حسگر اثر انگشت و شناسایی چهره نیز استفاده می کند. عملکرد حسگر اثر انگشت این گوشی بسیار عالی است و در کسری از ثانیه می تواند قفل گوشی را باز کند البته این شرایط بستگی به خیس و یا کثیف بودن انگشت و دستان شما نیز دارد. وان پلاس ۷ پرو در امنیت ورودی به روش تشخیص چهره بسیار بد عمل کرده است و این حسگر به خوبی در این دستگاه عمل نمی کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *