دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طریقه حذف جیمیل (اکانت گوگل) در کامپیوتر و تلفن همراه

  • حکیمه فهیمی
  • ۱ بهمن ۱۳۹۸
  • ۰

با توجه به خدمات گسترده ای که گوگل برای کاربران فراهم کرده است این امکان نیز وجود دارد که بتوان به حذف حساب کاربری خود اقدام نمود. چنانچه بنا به هردلیلی قصد حذف اکانت جیمیل خود را دارید ما در این مقاله از آرگا شما را با طریقه حذف جیمیل آشنا خواهیم ساخت.

فرایند حذف اکانت گوگل ساده بوده و هر زمان که قصد داشتید تا بنا به هر دلیلی اکانت کاربری خود را حذف نمایید می توانید با انجام چند مرحله ساده ایمیل خود را حذف نمایید. در این مقاله با طریقه حذف حساب کاربری گوگل در رایانه و اندروید آشنا خواهید شد.

آشنایی با طریقه حذف جیمیل

نحوه حذف جیمیل

قبل از پرداختن به نحوه حذف، باید توجه کنید که با حذف حساب جیمیل خود، تمام سرویس‌های گوگل در ارتباط با این حساب مانند گوگل درایو، تقویم و همچنین تمام اشتراکات حساب در سرویس‌هایی نظیر یوتیوب، گوگل پلی موزیک و بعلاوه اطلاعات ذخیره شده در مرورگر کروم، اپلیکیشن های خریداری شده و … از دست خواهند رفت.

چنانچه از حساب گوگل در یک گوشی هوشمند بهره می برید، با حذف اکانت گوگل یا جیمیل مدنظر، دیگر به اطلاعات حساب گوگل و گوشی هوشمند خود مانند بکاپ هایی که از تنظیمات و محتوای دستگاه گرفته اید، لیست مخاطبین و … دسترسی نخواهید داشت. بنابراین قبل از هر اقدامی ابتدا از اطلاعات خود بکاپ تهیه نمایید. این امر را گوگل از طریق گزینه برای شما فراهم نموده است. پس از اطمینان برای حذف حساب کاربری خود می توانید باتوجه به دستگاه مورد استفاده تان یکی از روشهای زیر را به کار بندید.

طریقه حذف در رایانه

برای حذف حساب جیمیل یا حذف آدرس جیمیل مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا به صفحه مدیریت یا تنظیمات حساب گوگل بروید. بعد گزینه Data & Personalization را انتخاب نمایید.

خدمات گوگل برای کاربر

در صفحه نمایش داده برای حذف اکانت خود بر روی گزینه Delete a service or your account کلیک کنید.

  •  آرون گروپس

نحوه حذف جیمیل در رایانه

در پنجره جدید گزینه هایی شامل دانلود، حذف یا برنامه ریزی برای داده (Download, delete, or make a plan for your data ) را مشاهده می کنید . در ادامه گزینه Delete a Google service را پیدا کنید و بر روی Delete a service  کلیک کنید. در صفحه باز شده با هدف امنیتی گوگل از شما می خواهد  وارد حساب کاربری خود شوید.

روش حذف اکانت جیمیل

در صفحه جدید حساب جیمیل خود را وارد نموده بعد گزینه Delete را انتخاب کنید. در ادامه دستورالعمل های روی صفحه را دنبال نموده تا حساب گوگل شما حذف شود.

حذف حساب کاربری

طریقه حذف در اندروید

برای پیگیری طریقه حذف اکانت جیمیل در اندروید به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید. در ادامه گزینه Google  را پیدا کرده و انتخاب کنید. مرحله بعد در بخش تنظیمات گوگل گزینه Google Account را انتخاب کنید. سپس از منوی بالای صفحه، گزینه Data & Personalization را لمس کنید.

چگونه جیمیل را حذف کنیم؟

در این مرحله برای پیدا کردن بخشی به نام  Download, delete, or make a plan for your data به پایین صفحه رفته سپس گزینه Delete a service or your account” را انتخاب کنید.

روش حذف حساب جیمیل

در صفحه باز شده جدید گزینه Delete a Google Service را انتخاب کنید. در اینجا ممکن است گوگل از شما بخواهد مجددا وارد حساب کاربری خود شوید.

روش حذف جیمیل در اندروید

مرحله پایانی گزینه Gmail را پیدا کرده سپس نماد سطل زباله را لمس کنید و در ادامه باقی دستورالعمل های گوگل را دنبال کنید تا حساب جیمیل حذف شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *