دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نحوه شاد بودن در زندگی و مهارت هایی که باید به دست آورید

  • فاطمه فلاح
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

شاد بودن در زندگی را می توان با تمرین و کسب مهارت های ساده و موثر به دست آورد. با داشتن روابط نزدیک، خوش بینی، ورزش و معاشرت با دوستان خوب و … می توانید خوشبختی و شادی واقعی را در زندگی خود رقم بزنید. مشغول بودن با توانایی ها و دنبال کردن علایق خود نیز، روشی مناسب برای احساس بهتر نسبت به خود داشتن است.

اغلب مردم سوال می کنند: « برای خوشحال بودن در زندگی چه باید کرد؟» برای خوشحال بودن و نشاط داشتن کارهای زیادی می توانید انجام دهید. در این مقاله به نحوه داشتن شادی در زندگی می پردازیم. همراه ما باشید.

نشاط داشتن در زندگی را می توان با تمرین و کسب مهارت ساده و موثر به دست آورد. با داشتن روابط نزدیک، خوش بینی، ورزش و … می توانید خوشبختی و شادی واقعی را در زندگی خود رقم بزنید.

راهکارهایی برای شاد بودن در زندگی

شاد بودن در زندگی

۱. یک مهارت را برای خودتان انتخاب کنید و آن را دنبال کنید

پیشرفت در هر مهارتی می تواند انرژی و پتانسیل شما را افزایش دهد. همان گونه که می دانید مشغول بودن با توانایی ها و دنبال کردن علایق خود، راهی عالی برای احساس بهتر نسبت به خود داشتن است. به عبارتی، برای شاد بودن در زندگی باید کاری را انجام دهید تا در آن استاد شوید و آن را با علاقه دنبال کنید. تحقیقات نشان می دهد تسلط بر یک مهارت ممکن است در ابتدا استرس زا باشد و بر افراد فشار آورد، اما در شرکت کنندگان در این تحقیق، گزارش کردند که زمانی که در پایان روز به کل کارهایشان نگاه می کردند، احساس رضایت داشته اند.
راه های شاد بودن

۲. در زندگی خود تعادل ایجاد کنید

اگر شما از کار خود خسته باشید، پس چگونه قرار است احساس شادی کنید؟ ایجاد و تسلط بر یک مهارت جدید، مهارت هایی که قرار است به شما کمک کند که شادتر باشید، از شما زمان و انرژی خواهد گرفت، بنابراین بسیار موثر است. اگر بین کار و زندگی، تعادل ایجاد کنید می توانید شادتر باشید. شما نباید اجازه دهید که خستگی شما را از پا در آورد و شاد بودن را از شما بگیرد.

 رمز و راز شاد زیستن

۳. هدف داشته باشید

مهارتی را انتخاب کنید که برایتان چالش برانگیز باشد و شما را شاد نگه دارد. بهتر است برای خود آزمونی طراحی کنید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید. و از این مهارت ها درک بهتری پیدا کنید تا بتوانید ضعف هایتان را بهبود بخشید و نقاط قوت خود را تقویت کنید. همه ما دوست داریم در زندگی تاثیر مثبتی داشته باشیم. اما اغلب اوقات، نوع تأثیری که می خواهیم بگذاریم نامشخص است. دقیقا ببینید چه چیزی بیشتر به شما حس هدف و معنا می دهد و آن را دقیق بررسی کنید که چگونه می خواهید آن را دنبال کنید تا به زندگیتان حس معنای بیشتری ببخشید.
مهارت شاد زیستن

۴. دوستان صمیمی داشته باشید

وقتی صحبت از رضایت کلی در زندگی مطرح می شود، احتمالا روابط مهم ترین چیز در زندگی محسوب می شوند، حداقل برای اکثر مردم. بر اساس مطالعات متعددی که انجام شده است، داشتن گروه های دوستی و خانوادگی نزدیک و صمیمی در زندگی می تواند شما را در زندگی شادتر و عمرتان را طولانی تر کند. نظرسنجی ها نشان می دهند که وقتی کسی ادعا می کند دوستان صمیمی و نزدیکی دارد که با آن ها می تواند درباره مشکلات مهم صحبت کند، در زندگی شادتر و با انگیزه تر هستند.

راه های شاد زیستن

۵. خاطرات مثبت خود را مرور کنید

هر قسمت از مغز ما می تواند با تمرین های بسیار تقویت شود. اگر مغز شما در به یادآوری خاطرات، اتفاقات و افکار منفی قوی عمل می کند، پس وقت آن است که شروع کنید و بخش هایی از مغزتان که مسئول به یادآوری خاطرات مثبت است را تقویت کنید. یکی از مهم ترین تمرین های شاد بودن در زندگی همین روش می باشد.

نکاتی برای شاد زندگی کردن

  •  آرون گروپس

۶. همیشه مهربان باشید

هنگامی که مهربان هستید، حس بهتری نسبت به خودتان و اطرافیان دارید. برای شاد بودن در زندگی می توانید به دیگران محبت کنید. همدل باشید و با یک دیگر با احترام برخورد کنید. ارتباط های خود را با خوشرویی و مهربانی برقرار کنید تا در زندگی شادی بیشتری داشته باشید.

مهارت های ساده برای شاد بودن

۷.از افکار منفی بپرهیزید

با خودتان صادق باشید. گاهی اوقات، این ما هستیم که به خودمان ظلم می کنیم. افکار منفی، مثل نگرانی و نشخوار فکری، قضاوت کردن خود  و … موجب افسردگی و فلج شدن ذهن و روح ما می شود. زمانی که ذهن شما به سمت فکرهای منفی جهش می یابد، تنها کافی است لحظه ای مکث کنید و افکارتان را به سمت دیگر هدایت نمایید. به زودی، ذهن شما یاد خواهد گرفت که خودش این کار انجام دهد. شما باید تمرین کنید و یاد بگیرید که چگونه افکار منفی را از خود دور کنید. در غیر این صورت، نمی توانید شاد بودن در زندگی را تجربه کنید.

روش های شاد بودن در زندگی

۸. در زندگی باید مسئولیت پذیر باشید

اگر برای خودتان هدفی معین کرده اید و یا کاری را انجام می دهید باید به آن وفادار باشید و آن را با جدیت و منظم به پایان برسانید. همچنین شما می توانید بیشتر در این مسیر باقی بمانید، البته اگر مجبور باشید به دیگران پاسخگو باشید. بنابراین اگر می خواهید در زندگی شاد باشید، هرگز اجازه ندهید که از این مسیر خارج شوید.

تکنیک های شاد زیستن

۹. اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

عزت نفس، یک موضوع بسیار پیچیده است. تحقیقات نشان می دهد که اعتماد به نفس بالا با شادتر بودن مرتبط است اما مشکلاتی را نیز به دنبال دارد. تحقیقات مختلف نشان می دهد عزت نفسی که به موقعیت های بیرونی محدود می شوند، می توانند مانند یک جانور ناتوان کننده باشد. دانش آموزانی که اعتماد به نفسشان را به نمره هایشان مربوط می دانند، زمانی که در نامه رسمی پذیرش در دانشگاه را دریافت می کردند، تنها اندکی پیشرفت داشتند، اما آن دسته از دانشجویانی که رد شده بودند، سقوط سختی را تجربه کردند. در حقیقت، این مطالعات برای کسانی که اعتماد به نفس خود را بر موقعیت های شغلی یا ظاهر پایه گذاری کرده اند گزارش شده است. بر عکس این ماجرا نیز صدق می کند مثلا  کسانی که اعتماد به نفسشان را به دستاوردهای بیرونی محدود نمی کنند، نوسانات احساسی کمتری در واکنش به اتفاقاتی که برایشان می افتد تجربه می کنند و در نتیجه شادی بسیاری در زندگی دارند.

نحوه شاد زیستن

۱۰. خودآگاهی را در خود تقویت کنید

هنگامی که شروع به بررسی خود و ارزش های شخصی خود می کنید، ممکن است متوجه باشید که همواره می دانسته اید چه چیزهایی شما را خوشحال می کند. برای شادتر بودن، ارزش های خود را مشخص کنید تا بتوانید زندگیتان را با ارزش ها و اصول خودتان بگردانید. برای این منظور شما باید بتوانید خودآگاهی را در خودتان تقویت کنید.

رمز و راز شاد بودن در زندگی

۱۱. تمرین کنید تا نسبت به خودتان حس خوبی داشته باشید

برای شاد بودن در زندگی شما نیاز دارید که بر توانایی هایی که ارتباط بیشتری با شادی دارند و آنهایی که راحت تر می توانید در آن ها پیشرفت کنید تمرکز کنید.

راه های ساده برای شاد بودن

۱۲. ورزش کنید تا سالم بمانید

برای کسب شادی در زندگی باید به طور منظم و مداوم ورزش کنید. شروع همیشه مشکل است، اما اگر اولین قدم را با ۱۰ دقیقه ورزش شروع کنید، کافی است.

شادکامی و راه های شاد زیستن

تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند اثر زیادی بر روی سلامتی داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *