دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تکنیک های عکاسی در فضای باز و چند نکته ساده برای افزایش کیفیت عکس ها

  • ساناز براتی
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از روش های عکاسی، عکاسی در فضای باز است که نیاز به ابزار و وسائل خاص ندارد بلکه نیاز به خلاقیت و علاقه عکاس دارد. زمان عکاسی و همچنین رعایت یکسری نکات و توجه به زاویه تابش خورشید از عواملی است که به شما در به ثبت رساندم یک عکس جذاب در فضای آزاد کمک می کند.

     عکاسی در فضای باز علاقه مندان زیادی در سراسر جهان دارد. این کار نیاز به تجهیزات زیادی ندارد و داشتن خلاقیت و علاقه به عکاسی به این سبک از عکاسی کمک می کند. عکاسی در فضای باز از روش هایی است که امروزه عکاسان زیادی برای بروز خلاقیت و همچنین محدود نکردن خود به تجهیزات آتلیه از آن بهره می برند.

آشنایی با تکنیک های عکاسی در فضای باز

عکاسی در فضای باز مثل عکاسی از درختان، بیابان، دریا و کوهها یکی از بهترین و زیباترین نوع عکاسی بشمار می رود. در این مقاله نکات و روش هایی را برای عکس گرفتن در فضای باز ارائه می دهیم که کمک زیادی در این زمینه به شما خواهد کرد.

آموزش عکاسی در فضای باز

زمان عکاسی

زمان مناسب برای این نوع از عکاسی، ساعات طلایی می باشد. ساعات طلایی به یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و یک ساعت قبل از غروب آفتاب گفته می شود. بهترین و مناسب ترین نور برای عکاسی به دلیل متمایل بودن نور و ایجاد سایه های نرم تر  در این ساعت ها است. ولی اگر امکان عکاسی در ساعات طلایی برایتان وجود نداشت با کمک یک سری راه حل های ساده حتی در بدترین شرایط هم می توانید عکس هایی فوق العاده به ثبت برسانید.

عکس گرفتن در فضای آزاد

نکاتی برای عکاسی در فضای آزاد

همیشه سعی کنید سوژه پشت به نور خورشید قرار گیرد و برای جلوگیری از نور مستقیم خورشید سعی کنید از سایه هایی که در اطراف شما وجود دارد استفاده نمایید.

روش های عکاسی در فضای آزاد

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

استفاده از تکنیک کج لایت یکی از بهترین روش هایی است که در عکاسی از سوژه می توانید از آن استفاده نمایید. به این صورت که از مدل خود بخواهید تا به آسمان که یک منبع نور طبیعی است نگاه کند.

در این نوع عکاسی بهتر است از پشت صفحه یا بک گراند های ساده کمک بگیرید تا از شلوغی کادر کم شود و توجه بیننده به سوژه اصلی باشد. همچنین در عکاسی فضای آزاد انتخاب یک بک گراند تیره مناسب تر است و باعث می شود سوژه از بک گراند تیره جدا شده و دید بهتری را به وجود می آورد. که در این حالت سوزه حتما باید پشت به نور باشد.

از جمله مشکلاتی که در عکاسی فضای آزاد به دلیل تابش نور خورشید به وجود می آید لنز فلر است. برای مقابله با ان می توان از لنز هود کمک گرفت. همچنین می توان از دریچه دیافراگم باز استفاده کرد. ولی گاهی اوقات از لنز فلر به عنوان خلاقیت در عکاسی استفاده کرد، البته باید توجه داشت که در لنز فلر از دیافراگم کوچک مثل f16 یا f18 استفاده شود.

چگونگی عکاسی از فضای آزاد

بهتر است در این نوع عکاسی از فرمت raw استفاده کنید تا زمان ویرایش عکس دستتان باز باشد و ایرادهای موجود را ویرایش کنید.

زمان عکاسی از چشم انداز های باز برای جلب توجه بیننده از افراد در عکاسیتان کمک بگیرید. نیاز نیست که فرد مورد نظر به دوربین نگاه کند میتوان زمانی که فرد به نقطه خاصی نگاه میکند عکاسی کرد.

تکنیک های عکس گرفتن در فضای آزاد

قوانین مهم در عکاسی فضای آزاد

عمق میدان را فراموش نکنید،اصول ثابتی برای عکاسی وجود ندارند و هنر عکاسی شما بهترین پشتوانه برای یک عکس خوب است.

عکاسی در فضای باز و تکنیک های آن

برای شارپ نشان دادن همه منظره از دیافراگم بسته و برای نشان دادن جزئیات از دیافراگم باز استفاده کنید.از فیلتر های پلاریزه کمک بگیرید تا آسمان آبی را آبی تر نشان دهید. با منظره یاب نگاه کنید و فیلتر را به اندازه ی مورد نظر بچرخانید.

همچنین پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع ژست عکس در طبیعت و نیز نحوه عکاسی در شب کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *