دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

در ازدواج با همکار به این نکات توجه کنید

  • سحر بهرامی
  • ۲۵ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

در بیشتر مواقع آشنایی دو طرف با یکدیگر در مکان هایی اتفاق می افتد که دختران و پسران مدت زمانی زیادی را در کنار یک دیگر سپری می کنند مانند محل کار، که به دلیل تعاملات بالا این مکان موقعیت آشنایی دو طرف با یکدیگر فراهم می شود که در نتیجه باعث به وجود آمدن عشق و علاقه در بین دو طرف می شود، به همین دلیل ما امروز قصد داریم نکاتی در مورد ازدواج با همکار در اختیارتان قرار دهیم تا با توجه به این نکات بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

با توجه به اینکه بسیاری از دختران در محیط بیرون مشغول به کار هستند خواه ناخواه موقعیت های آشنایی بسیاری به وجود می آید که مهم ترین این مکان ها محل کار می باشد، چراکه هر روز ساعت زیادی در محل کار سپری می شود که به همان میزان امکان علاقه پیدا کردن دختران و پسران به یکدیگر بالا می رود و ممکن است برای برخی افراد زمینه ازدواج با همکارشان به وجود آید، از این رو افراد باید تمام جوانب را رعایت کنید و به صورت سنجیده ای دست به انتخاب بزنند.

نکات مهم در رابطه ازدواج با همکار

همانطور که می دانید بیشتر افراد چه مرد چه زن در محیط های بیرون به خصوص در محیط کار همیشه بهترین رفتار را با اطرافیان خود نشان می دهد و همیشه سعی می کنند با ظاهری مناسب و متین توجه ها را به خود جلب می کنند.

اما همانگونه که می دانید نمی توان آدم ها را از روی ظاهرشان قضاوت کرد زیر ما نمی دانیم که در محیطی به غیر از محل کار رفتار و ادب اینگونه افراد چگونه است، در این زمان است که انسان دچار شک و تردید می شود چرا که بسیاری از افراد ممکن است در باب آشنایی و دوستی رفتار هایی از خود نشان دهند که اصلا جزئی از شخصیتش به حساب نمی آید. از این رو کسانی که تمایل به ازدواج با همکارشان را دارند بهترین راه شناخت عاقلانه همدیگر می باشد، و همچنین شناختی که تنها درون محل کار صورت نگیرد.

ازدواج بین همکاران

همچنین شما می توانید برای آشنایی بیشتر با مطالبی همچون، مدت دوران نامزدی چقدر باشد، نشانه های طلاق عاطفی بین زن و شوهر و آیا بزرگ تر بودن زن از شوهر پیامد منفی دارد بر روی لینک های مورد نظر کلیک نمایید.

نکاتی که باید در مورد ازدواج با همکار بدانید

زمانی که ما در محیط کاری علاقه زیادی به همکار خود پیدا می کنیم فقط خوبی های آن را می بینیم، به این شناختی که فقط خوبی ها دیده می شوند شناخت سطحی می گویند، زیرا یک فرد به هیچ عنوان در محیط کاری ویژگی های عمقی شخصیت خود را بروز نمی دهد زیرا می ترسد نظر دیگران نسبت به وی عوض شود که در نتیجه از نشان دادن شخصیت واقعی خود امتناع می کند. زمانی شما بتوانید همکار خود در موقعیت های مختلف محک بزنید و رفتار او را زیر نظر بگیرید می تواند به رفتار های شخصیتی وی بیشتر پی ببرید که این به شناخت عمقی منجر می شود. در ازدواج با همکار باید به نکاتی توجه کرد که قطعا با توجه به آن می توانید با خیالی آسوده انتخاب درستی کنید.

  •  آرون گروپس

سنجیدن همه جوانب

در محل کار زمانی که هر روز با همکاران خود در تعامل هستید قطعا در بین شما وابستگی هایی ایجاد می شوند، و ممکن است با خود گمان کنند به وی علاقه پیدا کردید به همین دلیل ممکن است دست به کارهای غیر عقلانی بزنید در حالی که فقط به در کنار او بودن عادت کرده اید، از این رو در ابتدا باید از احساسات خود مطمئن شوید، زمانی که دو همکار، به دلیل مداومت در تعاملات با یکدیگر در ارتباط هستند ممکن است اشتباهات زیادی از این رابطه برداشت کنند، پس همانگونه که گفتیم قدم اول در ازدواج با همکار، سنجیدن تمام جوانب می باشد.

ویژگی های مثبت ازدواج با همکاران

سعی کنید واقع بین باشید

به طور کل نمی توان به صورت قطعی ازدواج شخصی با همکارش را خوب و یا بد دانست، چرا که در اینگونه ازدواج ها باید تمام جوانب را در نظر بگیرید، شما نباید فقط به شناخت یکدیگر در محیط کاری اکتفا کنید زیرا همانگونه که پیشتر گفتیم رفتارهای هر فردی در هر موقعیتی ممکن است متفاوت باشد و شما باشید زوایای مختلف شخصیت طرف مقابلتان را در محیط های مختلف ببینید و بسنجید.

پس توصیه ما به شما این است که واقع بین باشد و دید خود را بر روی تمام مسائل باز کنید چرا که به هر تصمیم و قدم اشتباه دیگر همکاران به این موضوع پی خواهند برد و شروع به چرخیدن حرف بین تمام همکاران می شود که در نهایت با به هم خوردن این علاقه می تواند برایتان دردسرساز شود به خصوص برای دختران جوان که باید در این زمینه کاملا عاقلانه و غیر احساسی رفتار نمایند.

نکات مهم پیش از ازدواج با همکار

دیدن معایب یکدیگر

زمانی که موضوع ازدواج بین دو همکار برای دیگران آشکار می شود و از آن اطلاع پیدا می کنند اولین مزایای که به فکرشان خطور می کند را باز گو می کنند به طور مثال (مدت زمان بیشتری در کنار هم هستید، مسیر رفت و برگشتتان با هم یکی می شود، داشتن هوای یکدیگر در محیط کاری، هماهنگ کردن برنامه هایتان با یکدیگر و …) شاید بیشتر افراد مزایای ازدواج با همکار را در این چیزها ببیند اما همانگونه که گفتیم این فقط روی یک سکه است زیرا ازدواج با همکار، همانند دیگر ازدواج ها بدون عیب نیست بلکه حتی ممکن است بر سر مسائل کاری باهم دچار اختلافات فراوانی بشوند.

آشنایی و ازدواج با همکار

فکر کردن به درآمدهایتان

از دیگر مسائل بسیار مهم که حتما باید آن را در نظر بگیرید میزان درامد دو طرف است. در بسیاری از موارد بیشتر افرادی که با هم همکار بودند و با ازدواج کردن بر روی این مسئله مشکل دار شدند، در این مورد بیشتر افراد در مورد نحوه خرج کردن حقوقشان به اختلاف می رسند به خصوص اگر از زیر و بم حقوق یکدیگر باخبر باشد، بیشتر افراد عنوان می کنند که چرا نباید هر دو طرف به میزان یکسانی حقوقشان را در زندگی خرج کنند، بیشتر آقایان خواستار این هستند که همسرشان هم باید مقداری از حقوق خودش را صرف دخل و خرج زندگی نماید یعنی بار زندگی را دو نفری به دوش بکشند، اما به این نکته اشاره کرد که هر فردی حق دارد در کنار تمام خرج و مخارج زندگی مقداری از حقوقش را پس انداز کند.

آیا ازدواج همکاری مناسب است

مشخص کردن مرزها

مشخص کردن مرزها در ازدواج با همکار، از اهمیت بالایی برخورد است به همین دلیل بین زندگی و کار یک مرز دقیق ایجاد کنید. در مورد این ازدواج مسائلی وجود دارد که موجب محدودیت هر دو طرف می شود که قطعا پیش از ازواج این مسائل برایتان بی ارزش بوده، برای مثال داشتن ارتباطات های صمیمی و گرم با دیگر همکاران که شما با دیدن این صحنه قطعا ناراحت خواهید شد در صورتی که قبل از ازدواج جنین مواردی برای تان بی اهمیت بوده.

ازدواج با همکار در چه شرایطی مناسب است

موضوع دیگری که رابطه با ازدواج با همکار وجود دارد این است که ممکن است به دلیل سپری کردن مدت زمان طولانی در کنار یکدیگر هم در محیط کاری و هم در محیط خانه باعث دلسردی دو طرف و یکنواخت شدن رابطه شان با یکدیگر شود که شما هرگز نباید این موضوع را نادیده بگیرید. یکی از مشکلاتی که در بین تمام زوج ها وجود دارد تفاهم نداشتن بر سر مسائل مختلف است که این تفاهم نداشتن ممکن است به محیط کاری انتقال پیدا کند و باعث شود دیگر همکاران هم از این موضوع باخبر باشند؛ به همین دلیل افراد همکار که قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند حتما با این موضوع را قبل ازدواج با طرف مقابل خود در میان بگذارند و از الان مرز های دقیقی بین کار و زندگی بکشند.

از رقابت کردن در محیط کار بپرهیزید

رقابت در محیط کاری یکی از معایب ازدواج با همکار می باشد، ارتقای شغلی یکی از زوج ها می تواند حس رقابت را در زوجین ایجاد کند به طور مثال یک شرکتی وجود دارد که در آن زن و شوهری کار می کنند به یکی از آنها پست و مقامی بالاتر داده می شود، شوهر که گمان می کرد ارتقای شغلی نصیب او می شود خوشحال از این قضیه بود اما کادر شرکت برعکس این پست بالاتر را به همسر این آقا تعلق دادند و از آنجایی که مرد قادر به هضم این موضوع نمی باشد به طور ارادی و آگاهانه مشکلاتی را در محیط کاری به وجود می آورد.

همچنین در مواقعی که یکی از زوجین برای مثال زن از شرکت اخراج می شود و همسر آن همچنان به کار کردن در آن مشغول است تمام سعی اش را می کند که همسرش را هم از آن کار بیرون بکشاند چرا که نسبت به کسانی که در اطراف شوهرش هستند حساسیت پیدا می کند. رقابت کاری می تواند مشکلات زیادی را در محیط خانه برای دو طرف به وجود بیاورد.

مشکلات ازدواج بین همکاران

حواستان به نگاه دیگران باشد

افرادی هستند که تمام کارشان دخالت در زندگی دیگران است و بدون استثنا در همه جا وجود دارد چه در بین خویشاوندان و چه در محیط های کاری و همیشه قصد دارند در زندگی دیگران دخالت کنند، به همین دلیل باید در محیط های کاری مراقب تمام رفتار ها و حرف هایتان و به هیچ عنوان در مسائلی که مربوط به همسرتان می شود حساسیت بی جا نشان ندهید زیرا با هر حرکت اشتباه سرهای زیادی به زندگی وارد می شود.

معایب ازدواج با همکار

در آخر باید به این موضوع هم اشاره کرد که ازدواج با همکار، فقط جنبه منفی در بر ندارند و برعکس با شناخت عمقی از یکدیگر و دیدی واقع بینانه می توانید ازدواج موفق و بادوامی داشته باشید به شرط آنکه از نکاتی که در اختیارتان قرار دادیم استفاده کنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

شما می توانید برای آشنایی بیشتر در مورد مطالب روانشناسی خانواده بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *