دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

شناخت موانع رسیدن به اهداف و نحوه شکست آن ها

  • مریم صبوری
  • ۱ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

همه ی ما می دانیم پشتکار و استقامت در موفق شدن، اهمیت زیادی دارد. اما عامل دیگری نیز وجود دارد که غالبا از آن چشم پوشی می شود که در متن توضیح کاملی از موانع رسیدن به اهداف داده ایم در مجله آرگا با ما همراه باشید.

هر فردی برای زندگی خودش هدف های دارد که بعضی از انسان ها موفق می شوند به او برسند و برخی دیگر در دستیابی به هدفشان ناموفق هستند. در راه دستیابی به هدف ها موانع های هستند که آدمی را از دستیابی به مقصودشان باز می‌دارند یا قدم های آنها را کند می‌کنند از این رو برای پیشرفت در مرحله اول باید مشکلات و موانع را بشناسیم و از کنارشان راهی برای عبور پیدا کنیم. باید مطمئن باشید که در هر یک از این موارد که بیان خواهد شد، روش ها و تکنیک هایی برای دستیابی به موفقیت وجود دارد. که ما در ادامه این مطلب برای شما عزیزان موانع دستیابی به اهداف را توضیح می دهیم.

 نرسیدن به هدف

موانع رسیدن به اهداف

در موانع رسیدن به اهداف همه اشخاص می خواهند در کاری که انجام می دهند موفق باشند. به طور مثال؛ همه ما تلاش می کنیم به موفقیت دست پیدا کنیم که در نتیجه از خود می پرسیم چگونه می توان موفق تر شد. برای موفقیت روش های جالب و امیدبخش بسیاری وجود دارد که کسب عادات سودمند برای افزایش کارایی است. ما چندان به موانع موفقیت توجه نمی کنیم و این شاید خنده دار باشد چون ما در جستجوی موفقیت هستیم ولی کاملا فراموش می کنیم چه موانعی ما را از رسیدن به اهدافمان باز می دارد. همه ما بخش زیادی از زمان مان را صرف جستجوی موفقیت می کنیم اما از خود نمی پرسیم چه چیز هایی مانع موفقیت می شوند در نتیجه با مشکلات مشابه رو به می شویم. وقت آن رسیده این مسئله مهم را حل نماییم.

موانع اهداف

نگاه نکردن به دورنما

یکی از مهم ترین موانع رسیدن به اهداف نداشتن چشم انداز است. اشخاص زیادی درباره اهمیت هدفمندی صحبت می کنند آن ها پیش از آن که کاری را شروع کنند هدفشان را مشخص می کنند. بنابراین باید به هدف های بزرگ فکر کرد تا هدفمان عملی شود. پس تصمیم میگیریم که شغل پردرآمد داشته باشیم و یا در مقام درجه بگیریم و یا در درس نمرات عالی بگیریم. اگر واقعا چیزی را می خواهی باید برای خودت هدفی تعیین نماید و برای رسیدن به آن هدف تلاش کنی. پس باید به اندازه کافی مصمم و با انگیزه بود تا در ادامه کار به موفقیت رسید.

موانع موفقیت

سستی اراده

کاهلی و تنبلی بلای رسیدن به هدف می باشد. افرادی که سست عنصر هستند به هدف های بزرگ و کوچکشان نمی رسند. برای رسیدن به هدف باید چالاک و زرنگ بود تا بتوان تنبلی را شکست دهد و به قله های بالا تر صعود کند تا به موفقیت در کارش برسد. برای غلبه این مانع هدف باید تلاش و کوشش را در خود پرورش دهد و عادت کند. افراد موفق هیچ وقت دست از تلاش بر نمی دارند و از کاهلی و سستی بیزار هستند و از تمام لحظات خود به خوبی استفاده می کنند.

نداشتن برنامه ریزی

یکی دیگر از موانع دستیابی به اهداف عدم برنامه ریزی صحیح است. این قدر کارها را به عقب می اندازیم که کار های مهم و فوری دیگر انجام نمی شوند. بنابراین برای دستیابی به اهداف باید نقشه ریزی و برنامه ریزی درست و دقیق داشته باشیم.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

راهکار موفق رسیدن به هدف

عقیده به شانس

اعتماد به بخت و اقبال راه تکامل است که با باور این که اقبال به سراغ من می آید و زندگی منو متحول می کند سبب هلاکت و نابودی بسیاری از نیرو های روانی فرد می شود و فرصت ها را از دست می دهد. ستون های زندگی افراد موفق و هدفمند بر روی عقل سلیم و باور های راستین می چرخد نه بر روی خرافه و شانس پس اگر به شانس اعتقاد داشته باشید نیاز به تلاش و کوشش است تا موانع دستیابی به اهداف را از سر راهمان بیرون کنیم.

ترس و بی اراده گی

از نظر روانشناسی این حس طبیعی است اگر در حد نرمال باشد به هر حال همه افراد شکست را در اندازه خود و حد مختلف در زندگی خود تجربه کرده اند. که در برخی مواقع به دلیل خطا در محاسبات و خطای سهوی این مشکل پیش می آید. ترس از شکست که یکی از موانع دستیابی به اهداف می باشد. مردم را از بازی زندگی دور می کند و این ترس شامل افراد ضعیف و بی اراده است که گمان می کنند می توانند بدون پرداختن بهای موفقیت آن را به دست آورند اگر بخواهیم این تفکر را داشته باشیم باید به آینده نگاه کنیم تا پل های موفقیت را جلوی چشم خودمان نابود شده فرض کنیم.
ترک مانع نرسیدن به هدف

تعلل در انجام کار

به همان اندازه که اقدام عجولانه خطرناک است همینطور به تاخیر انداختن تصمیم های سنجیده زیان بار است پس برای رسیدن به هدف باید مراحل را مطالعه کرد و مورد بررسی و مشورت و تصمیم گیری قرار داد. بدون تردید به سمت هدفمان برویم و به مسائل پشت سر نگاهی نکنیم که در کار ها تاخیر نیوفتد این عمل در موانع رسیدن به اهداف نقش مهمی دارد.

مانه مهم نرسیدن به اهداف

نداشتن اعتماد به نفس

هرگاه به خودمان و توانایی هایمان شک کنیم و تفکرات منفی داشته باشیم نمی توانید مسیری با موفقیت پشت سر بگذارید با این فکر که تا به حال توانسته اید به چه هدف هایی برسید از ادامه دادن به بقیه راهتان انگیزه پیدا می کنید پس هیچ وقت به خود شک نکنید و خودتان را رده بالا فرض کنید. که یکی از موانع رسیدن به اهداف بالا همین امر می باشد. همینطور برای این که متفکر خوبی باشید باید به هدف خود برسید خود را در موقعیت مناسبی برای فکر کردن و شکل دادن به افکار و گسترش آن قرار دهید تا فکرتان را گسترش دهید و خودتان را باور داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *