دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

با بهترین روش های کنترل کودک در مهمانی آشنا شوید

  • مریم صبوری
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

ما در این بخش بهترین روش های کنترل کودک در مهمانی را به شما دوستان آموزش می دهیم، همه این کارها از کودکانی سر می زند که به خاطر سختگیری های والدین در منزل محدود شده اند و در حضور دیگران برای جلب توجه همه محدودیت ها را می خواهند ازبین ببرندو رفتار والدین را تلافی کنند.

اگر والدین در خانه رفتار های سختگیرانه ای داشته باشند و به فرزندشان اجازه حرکت و جنب و جوش کردن کودکی ندهند احتمالا کودکشان در حضور دیگران برای جلب توجه کردن متوسل به کار های مخربی می شوند. جیغ زدن ،خراب کاری، رفتارهایی که برای خود والدین هم عجیب هستند همه از کودکانی سر می زند که به خاطر سختگیری های والدین شان در خانه محدود شده اند و در حضور دیگران می خواهند همه محدودیت ها را از بین ببرند و رفتار والدین شان را تلافی کنند. که ما در این بخش بهترین روش های کنترل کودکان در مهمانی را به شما دوستان آموزش می دهیم.

شیطنت کودکان در مهمانی

تکنیک های کنترل کودک در مهمانی

اول باید والدین از خود بپرسند که دلیل این رفتار ها چیست؟ می تواند دلایلی داشته باشد مانند: کج خلقی کردن با فرزند، به زور آوردن در مراسم و یا ارتباط خوبی نداشتن با صاحب خانه است که می توان دلیل استرس و عصبی شدن کودک شود. برای کنترل کودک در مهمانی بستگی به تربیت والدین دارد. در روزهایی که کودک در خانه تنها مشغول بازی کردن است نمی تواند رفتار مخربی از خود نشان دهد به همین دلیل زمانی که مهمان می آید یا به مهمانی می رود به جمعی وارد می شود که در حضور آن ها مقررات را رعایت نمی کند چرا که می داند والدین در حضور دیگران آن برخورد همیشگی را نمی کنند برای او فضای لجبازی ایجاد می کند تا برای خود استقلالی نشان دهد که می تواند شلوغ کند.چنین کودکانی برای جلب نگاه والدین این کار را می کنند و برایش مهم نیست که این نگاه همراه با خشم و عصبانیت والدین باشد یا مهربانی آن ها و این که برای نصیحت یا دعوا آن ها به سراغشان می روند لذت می برند.

انواع کنترل کودک در مهمانی

نه بسیار مهربان و نه خیلی ناراحت

بعد از جویا شدن مشکل و برطرف کردن دلیل اصلی والدین باید برای اصلاح این عادت در کودک ریشه دوانده تلاش کنند. آن ها باید دایره ای از رفتار قاطعانه و مهربان را در نظر بگیرند و بر اساس آن عمل کنند. در این شرایط نه باید به کودک باج داد و نه سختگیری بیش از حد کرد که یکی از مهم ترین روش کنترل کودک در مهمانی می باشد.

یادتان نرود که تحقیر کودک به خاطر اشتباهاتش عزت نفس او را پایین می آورد و به شکلی اغراق شده این احساس در او در او ایجاد می شود که دیگر جایی در دل دیگران ندارد اگر بچه ها گمان کنند به عنوان (بچه بد) دیده می شوند انگیزه شان را برای (بچه خوب) بودن از دست می دهند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شیوه رفتار بد با کودک در مهمانی

دوست کودکتان باشید

برای کنترل کودکان در مهمانی، والدین نباید آنقدر خشن باشند که بچه بترسد و مشکلش را بیان نکند. بچه هایی که از والدین خجالت می کشند قدرت ابراز وجود در مقابل آن ها را ندارند و بنابراین در موقعیتی که آدم های دیگری هستند رفتار دیگری را نشان می دهند اگر پدر و مادر ها در برقراری ارتباط با کودکشان موفق باشند به چنین مشکلاتی بر نخواهند خورد و همیشه شاهد رفتار های درست فرزندشان هستند.

بهترین روش کنترل کودکان

چند نکته مهم روش کنترل کودک

  1. نارضایتی خود را از رفتار نامناسب او نشان دهید و به او بگویید که رفتارت را دوست ندارم.
  2. پیش از آن که به همراه فرزندتان خانه را ترک کنید، به او بگویید که چه توقعی از او دارید و در صورت رفتار ناشایست چه مجازاتی انتظار او را می کشد.
  3. اگر به طور معمول در انتظار عموم رفتار های ناشایست از فرزندتان سر می زند او را از خانه خارج نکنید و با خود به میهمانی نبرید تا رفتار خود را اصلاح کند.
  4. فرزندتان باید بفهمد که شما قادر به کنترل او هستید.

بهترین روش کنترل کودک در مهمانی

امیدوارم در این بخش از مجله آرگا آموزش کنترل کودکان در مهمانی را به شما دوستان گرامی داده باشیم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *