دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با معایب ساینا و دلایل منفی برای نخریدن این خودرو آشنا شوید

  • محسن محمدی
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

شرکت سایپا خودرویی را به بازار عرضه کرده است که خود آن را خودرو ملی می داند. این خودرو نا نام ساینا به بازار عرضه شده است. اما این خودرو دارای معایبی می باشد که ما برخی از معایب ساینا را برشمرده ایم.

یکی دیگر از خودرو های ملی شرکت سایپا خودرویی به نام ساینا می باشد که به بازار عرضه شده است. اما تجربه کنندگان از این خودرو شرکت سایپا چندان راضی به نظر نمی آیند. و برای آن معایب زیادی را برشمرده اند. که ما قصد داریم در این مقاله به معایب ساینا بپردازیم تا افرادی که به خرید این خودرو ملی علاقه مند هستند بتوانند با آگاهی کامل نسبت به این خرید اقدام کرده. باید به شما بگوییم که با توجه به دیگر فاکتور های رانندگی در ایران نظیر کیفیت جاده های کشور، رانندگی دیگر افراد و … می باید از خودرویی استفاده کرد که حافظ سلامتی افراد در هنگام حوادث رانندگی نیز باشد.

معایب ساینا چیست؟ و چه تاثیری در رانندگی دارد؟

مقایسه ساینا و تیبا

ما در زیر به برخی از مهمترین معایب ساینا این خودرو ملی پرداخته ایم شما نیز می توانید با دیگر خوانندگان این مطلب همراه شوید تا از این نقصها با خبر شوید.

مونتاژ و کیفیت آن از معایب ساینا

با توجه به گفته استفاده کنندگان از این خودرو شرکت سایپا این گونه بر می آید که این خودرو از لحاظ مونتاژی کیفیت چندانی نداشته و باعث آزار و اذیت استفاده کنندگان می شود. به عنوان نمونه می توان از فاصله زیاد بین درز های قسمت های مختلف این خودرو نام برد. همچنین برخی از اتصالات داخلی و خارجی به درستی انجام نشده است که این مسئله می تواند باعث بروز سر و صدای کاذب شود. عدم کیفیت در مونتاژ در بخش دربها نیز مشهود است و سبب شده است که درب های خودرو به درستی بست نشوند. همین عوامل دست به دست هم داده تا شاهد عدم کیفیت مناسب در مونتاژ این خودرو ملی شویم.

طراحی داخلی

معایب ساینا

در حالت کلی باید به شما بگوییم که در فضای داخلی خودرو ساینا نقص های زیادی مشاهده می شود. که از جمله آنها طراحی در ظاهر فرمان، دریچه های تهویه هوا و سایر آپشن های داخلی. طراحی داخلی خودرو ساینا هرچند تفاوت اندکی با خودرو تیبا داشته است اما این تفاوت دلیل بر زیباتر شدن آن نمی باشد. و ساینا از لحاظ طراحی داخلی نیز چندان پذیرفته شده نیست.

پیشرانه

معایب ساینا

  •  آرون گروپس

خودرو ساینا به پیشرانه ای با قدرت ۸۷ اسب بخار با مصرف بنزین ۱.۵ لیتری کاملا شبیه به موتور تیبا بوده و بیشتر از این که بخواهد نیرو تولید کند به ایجاد سر و صدا مشهور است. با توجه به قدرت پایین پیشرانه ساینا می توان یکی دیگر از معایب این خودرو را قدرت آن دانست که برای تعداد سرنشینان ۵ نفر اصلا مناسب به نظر نمی آید.

قیمت از دیگر معایب ساینا

معایب ساینا

یکی دیگر از جدی ترین معایب این خودرو قیمت آن است که نسبت به آپشن های که برای آن در نظر گرفته شده است بسیار بالا به نظر می آید. شما با میزان پولی که برای این خودرو هزینه می کنید می توانید خودرو های دیگر به مراتب بهتر از آن را خریداری نمایید. با توجه به گرانی آن و عدم کیفیت کافی همین امر باعث شده است که احتمالا شما نیز با این موضوع که تعداد کمی از آن در خیابان های شهر تردد می کنند موافق باشید.

هندلینگ

ساینا خودرو سایپایی

خودرو ساینا با توجه به میزان وزن نامناسب و کمی که برای آن در نظر گرفته شده است باعث می شود در شرایط مختلف به خصوص آب و هوای نامناسب شما کنترل کافی بر روی این خودرو را نداشته باشید. و در هنگام رانندگی با این خودرو دچار مشکل شوید.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین

یکی دیگر از معایب ساینا را می توان به شباهت کامل مواد به کار رفته در کابین داخلی این خودرو با تیبا دانست. اما این شباهت دلیل اصلی عدم تایید آن نمی باشد بلکه عدم کیفیت و استفاده از پلاستیک خشک است که باعث عدم رضایت مشتریان از آن می شود. از لحاظ راحتی صندلیها نیز نمی توان نمره قابل قبولی به این خودرو داد چرا که در هنگام استفاده از این خودرو شما دچار اذیت های زیادی می شوید به خصوص در مسافت های طولانی تر.

و در پایان شما می توانید با معایب سراتو مونتاژ و تفاوت ساینا و تیبا نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *