دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

زندگینامه جبران خلیل جبران و آشنایی با زندگی این شاعر، نقاش و متفکر لبنانی

  • محسن محمدی
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به خواندن زندگی نامه افراد موفق در دوره های مختلف علاقه دارید می توانید در این مقاله به خواندن زندگینامه جبران خلیل جبران بپردازید. و با نحوه زندگی این فرد بیشتر آشنا شوید.

شما هم حتما موافق هستید که در هر دوره ای همواره افرادی ظهور می کنند که از توانایی های ذهنی یا جسمی قابل توجهی برخوردارند. خواندن زندگی نامه این افراد می تواند در رشد زندگی بسیاری از افراد دیگر جامعه بسیار موثر باشد. لذا ما در این مقاله سعی داریم به زندگینامه جبران خلیل جبران پرداخته و با ایشان در طول زندگی وی قدم به قدم با مراحل مختلفی از زندگی که سپری کرده است همراه شویم. شما نیز اگر از علاقه مندان به این فرد و افراد مشابه آن هستید می توانید در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات خود را نسبت به وی افزایش دهید.

زندگینامه جبران خلیل جبران

زندگی نامه افراد مشهور

جبران خلیل جبران در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳ چشم به جهان گشود. محل تولد وی در بشری منطقه ای در لبنان می باشد. این دارای ۴۸ سال عمر می باشد در طی این سال از زندگی خود به نقاشی، شاعری پرداخته و به عنوان یک متفکر لبنانی شناخته می شود. و در دهم آوریل سال ۱۹۳۱ در نیویورک چشم از جهان گشود و کالبدش را به محل تولد وی یعنی لبنان بازگرداندند.

زندگی خانوادگی جبران خلیل جبران

پدر جبران خلیل جبران که دارای خواربار فروشی بود در سال ۱۸۹۵ به زندان افتاد وی به قمار روی آورده بود. در این هنگام خانواده جبران خلیل جبران به بوستون مهاجرت کردند و در آنجا با کار و تلاش فراوان زمینه را برای تحصیل جبران خلیل جبران فراهم نمودند. در سن دوازده سالگی جبران خلیل جبران به نبوغ خود در زمینه نقاشی پی برد و همچنین به تحصیل زبان انگلیسی نیز پرداخت. وی در سال ۱۸۹۶ به کاخ دنیسون که محلی برای تشویق کودکان فقیر و مهاجر بود راه یافت.

بازگشت جبران خلیل جبران به لبنان

زندگینامه جبران خلیل جبران

در زندگینامه جبران خلیل جبران آمده است وی در سال ۱۸۹۷ به لبنان بازگشت و بنا به علاقه اش برای ادامه تحصیل وارد دبیرستان الحکمه در بیروت شد. وی در نوزده سالگی و در سال ۱۹۰۲ به بوستون بازگشت و رابطه عاشقانه ای را با فردی به نام ژوزفین پیبادی که فردی شاعر بود برقرار کرد. در آن سالها به فاصله اندکی ابتدا خواهر و بعد مادر و در نهایت نیز برادرش پیتر را از دست داد. و او به همراه تنها خواهر باقیمانده اش ماریانا و دوستش ژوزفین زندگی می کرد.

  •  آرون گروپس

آشنایی با ماری هسکل

زندگینامه جبران خلیل جبران

در سال ۱۹۰۴ با ماری هسکل که مدیر یک مدرسه بود آشنا شد که همین دوستی در نویسندگی او تاثیر بسیاری داشت. و با حمایت های مالی ماری بود که جبران خلیل جبران توانست به نقاشی و نویسندگی اش ادامه دهد. در سال ۱۹۰۸ در سن بیست و پنج سالگی با کمک های مالی ماری به پاریس سفر کرده و در آنجا به آموزش نقاشی خود پرداخت. و در سال ۱۹۱۰ مجددا به بوستون بازگشت.

آشنایی با می زیاده نویسنده معروف عرب

از سال ۱۹۱۱ شخصی به نام می زیاده که نویسنده عرب زبانی است با خواندن مقالات جبران خلیل جبران تحت تاثیر افکار وی قرار گرفته و در مجلات خود در مصر او را ستود و مکاتباتی بین این دو آغاز شد. از آنجا که جبران خلیل جبران در مغرب زمین و می در مشرق اقامت داشتند ملاقات این دو فقط از طریق کاغذ بود و هرگز یکدیگر را ملاقات حضوری نکردند. نامه هایی که از جبران خلیل جبران برای می نوشته شده بود بعد از مرگ می به چاپ فراوان رسید.

نویسندگی جبران خلیل جبران

مشهور ترین افراد جهان

در زندگینامه جبران خلیل جبران آمده است که وی در سال ۱۹۱۱ کار بر روی نخستین دست نویس انگلیسی زبانش یعنی دیوانه را آغاز کرد وی همچنین در سال ۱۹۱۲ تنها رمان عربی زبانش که با نام بالهای شکسته بود را در نیویورک منتشر کرد و در آنجا اقامت گزید.

در سال ۱۹۱۴ مجموعه آثار خود را با نام اشکی و لبخندی در روزنامه المهاجر در نیویورک منتشر کرد و همچنین نمایشگاهی که در نگارخانه مونتروس برپا کرد با استقبال خوبی مواجه شد.

کتاب دیوانه را که قبلا از او صحبت کردیم در سال ۱۹۱۸ به زبان انگلیسی منتشر کرد. پس از انتشار چکامه بلند عربی به نام المواکب در سال ۱۹۲۰ با تاگور دیدار کرد. و امثال طنز آمیز او درباره نویسندگان مشهور در اسکندریه مصر به چاپ رسید.

چاپ کتاب پیامبر

زندگینامه جبران خلیل جبران

در سال ۱۹۲۳ جبران خلیل جبران کتاب پیامبر را که تکمیل کرده بود به چاپ رساند و با موفقیت قابل ملاحظه ای روبرو شد. در آن سالها بود که با مهاجرت ماری هسکل به جورجیا وابستگی جبران خلیل جبران از لحاظ مالی به او کمتر شده بود.

در سال ۱۹۲۷ مجموعه کلمات قصار خود را با نام قلمرو خیال در قاهره به چاپ رساند. و سال بعد نیز عیسی پسر انسان را چاپ کرد. وی در آن سالها بود که به مصرف الکل روی آورده بود.

خاموشی چراغ جبران خلیل جبران

چگونه افراد مشهور جهان را بشناسیم

در زندگینامه جبران خلیل جبران آمده است که وی پس از انتشار کتاب خدایان زمین در دهم آوریل سال ۱۹۳۱ در بیمارستانی در نیویورک در گذشت و جسم بی جان وی را به محل تولدش بازگرداندند و تشییع باشکوهی برای او برپا کردند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *