دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

نشانه های بیماری قلبی و علائمی که به شما می گوید قلبتان مشکل دارد

  • سحر بهرامی
  • ۲ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

در جوامع امروزی یکی از شایع ترین دلایل مرگ و میر حتی در بین جوانان بیماری های قلبی است که گاهی می توان از طریق آن بفهمیم که آیا ما دچار بیماری قلبی هستیم یا نه که در ابتدا باید با نشانه های بیماری قلبی آشنا شویم.

نشانه های بیماری قلبی در هر فرد ممکن است متفاوت باشد و اینکه داشتن دو الی سه عدد از این نشانه ها گویای ابتلا به بیماری های قلبی نیست چرا که این نشانه ها می تواند نشانگر بیماری های دیگر باشد، پژوهش هایی که در این زمینه انجام شده است نشان داده ژنتیک، رژیم غذایی و فعالیت های جسمانی ارتباط مستقیمی با بیماری قلبی دارد.برای اینکه بتوان از خطرات و نشانه های بیماری قلبی در امان بمانیم تغییر دادن سبک زندگی گامی بسیار بزرگ خواهد بود، شما می توانید با رعایت کردن رژیم غذایی و داشتن زندگی که در آن فعالیت جسمی به بهترین نحو انجام می شود شروع کنید و احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را در سنین بالا تر کاهش دهید.    جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی

نشانه های بیماری قلبی

بیشتر افراد نشانه های بیماری قلبی را با علائم مانند بالا بودن فشار خون، درد در قسمت قفسه سینه و همچنین تپش قلب شدید می شناسند، اما باید گفت که نشانه های حمله قلبی به یک صورت معلوم نمی شود و ممکن است با علائم خاص دیگری هم همراه باشد.

۱.درد در بازوی چپ

این درد ممکن است علت های مختلفی داشته باشد به طور مثال بلند کردن شی سنگین و.. که باعث التهاب و درد در دست می شود اما زمانی که این درد شما اگر به صورت مداوم در بازوی دست چپ خود احساس شود باید بدانید که این درد مربوط به داشتن یک مشکل در قلب است. درد هایی مانند آرتروز و التهاب مفاصل مربوط به نشانه های بیماری قلبی نمی باشد.

۲.تعریق زیاد و سرد

یکی از نشانه های بیماری قلبی عرق کردن زیاد است اما این نشانه برای خانم هایی که در دوران یائسگی هستند می تواند استثنا باشد چرا که گرگرفتگی و تعریق زیاد مربوط به یائسگی می باشد. البته تعریقی که به نشانه های قلبی مربوط باشد می تواند در حالی که شما یک جا نشسته اید اتفاق بیفتد.

آشنایی با علائم بیماری قلبی

۳.خستگی شدید

این نشانه بیشتر در خانم ها دیده می شود که باعث می شود احساس فقدان انرژی و خستگی شدید کنند که معمولا به این نشانه اهمیت چندانی نمی دهند. وجود خستگی شدید می تواند ناگهانی باشد و یا می تواند برای چند روز متوالی این خستگی ادامه داشته باشد

۴.سرفه

معمولا سرفه های ناشی از سرما خوردگی با سرفه هایی که می تواند از نشانه های بیماری قلبی باشد متفاوت است. سرفه هایی که مربوط به بیماری قلبی است معمولا بسیار طولانی مدت هستند چرا که ناراحتی قلبی باعث جمع شدن مایعات در ریه ها می شود که این باعث به وجود آمدن سرفه می شود که به راحتی هم درمان نخواهد شد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نشنه های گوناگون بیماری قلبی

۵.تنگی تنفس

هر نوع تنفس سریع را نمی توان به پای داشتن بیماری قلبی گذاشت مانند تنگی نفس بعد از دویدن که این امری کاملا طبیعی است. زمانی که شما با کوچکترین کاری به طور مثال بر خواستن از زمین دچار تنگ شدن نفس شدید می تواند گویای نشانه های بیماری قلبی باشد.

۶.سرگیجه

غیر طبیعی بودن ضربان قلب قادر است در جریان رسیدن خون به مغز مشکل ایجاد کند، به خصوص زمانی که از حالت نشسته سر پا می شود باعث سرگیجه شدیدی می شود که گاهی منجر به غش هم می شود.

علائم هشدار دهنده بیماری قلبی

۷. اختلال در نعوظ

این اختلال می تواند در قدرت توانایی جنسی مرد ها تاثیر بگذارد. این مشکل مربوط به کارکرد جریان خونی است که از طریق قلب به دیگر اندام ها می رسد. اختلال در نعوظ می تواند از اولین علائم بیماری قلبی باشد که برای مردان به وجود می آید.

۸.ریزش موهای پا

همانطور که می دانید موها برای رشد خود نیاز به جریان خون دارند تا با استفاده از مواد مغذی آن بتواند رشد کندو از آنجایی بیماری قلبی عملکرد جریان خون رسانی به بدن را مختل می کند باعث می شود تا رشد موهای پا متوقف شود. البته این موضوع مختص به موهای پا نمی باشد بلکه به مرور موهای سر هم رشدشان متوقف می شود.

مهم ترین علائم مربوط به بیماری قلبی

۹.میگرن

این نشانه به دلیل شایع بودنش در بین مردم نمی توان به طور قطع گفت که از علائم حمله قلبی است اما باید گفت بیش از ۴۰ درصد از افرادی که بیماری قلبی دارند دارای سردرد های میگرنی هستند.

۱۰. درد در قسمت فک و گردن

بسیاری از افراد فکر می کنند که نشانه های بیماری قلبی فقط درد در قسمت قفسه سینه است که باید گفت چنین نیست. زیرا به دلیل نرسیدن خون و اکسیژن مورد نیاز به بافت ها باعث به وجود آمدن بی دلیل درد های گردن و فک می شود. این نشانه بیشتر در بین خانم ها اتفاق می افتند.

متفاونت بودن علائم بیماری قلبی

۱۱. انسداد راه های هوایی ( آپنه خواب)

زمانی که فرد دچار این نشانه می شود ممکن است در حالت خواب به سر می برد که این مشکل با ضربان نامنظم قلب در ارتباط است. این مشکل که با تنگ شدن راه های تنفسی اتفاق می افتد باعث تنش در بین رگ های خونی شود که این مشکل می تواند زمینه ساز مشکلات دیگری هم باشد.

۱۲.تورم پاها

یکی از اصلی ترین نشانه های بیماری قلبی و یا نارسایی قلبی تورم کردن پاها است. این مشکل به دلیل عملکرد نادرست قلب و جریان خون به وجود می آید که باعث می شود خون در سیاه رگ های پا تجمع کند و موجب ورم پا شود.

مهم ترین نشانه های بیناری قلبی

۱۳.تغییر شکل در ناخن ها

زمانی که قلب وظیفه خون رسانی خود را به درستی انجام ندهد باعث می شود تا جریان خون به میزان لازم به انگشت ها نرسد و باعث ضخیم شدن و گرد شدن ناخن ها می شود

۱۴.درد و تورم در لثه

باید گفت که لثه ها بیشترین ارتباط را با سلامت قلب دارد و متقابلا بر روی یکدیگر تاثیر می گذارند. که در صورت آسیب و علائمی که مربوط به حمله قلبی باشد در لثه ها به شکل درد و تورم ظاهر می شود. که در بعضی مواقع لثه ها دچار عفونت شده و باعث می شود دهان بوی بدی به خود بگیرد.

آشنایی با نشانه های بیماری قلبی

۱۵.تغییر رنگ لب ها

تغییر رنگ لب ها بدون در نظر گرفتن جریان هوایی می تواند نشانگر بیماری های قلبی و عروقی باشد که اغلب لب ها به رنگ آبی در آمده است که با اختلال در جریان خون در ارتباط است.

۱۶.بی اشتهایی

بی اشتها بودن نسبت به غذا خوردن و یا حالت تهوع که نشانگر وجود مشکل در بدن است می تواند از نشانه های بیماری قلبی باشد، در صورت مداوم بودن در مدت طولانی باید به پزشک خود مراجعه کنید.

توصیه های مهم

  • به هیچ عنوان از سیگار و دخانیات استفاده نکنید چرا که شانس ابتلا به بیماری های قلبی رل دوچندان می کند.
  • از ورزش کردن غافل نشوید، اگر نمی توانید فعالیت جسمی زیادی داشته باشد روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.
  • سعی کنید یک رژیم غذایی سالم و بدون قند و شکر و چربی را دنبال کنید و به جای آن از سبزیجات و محصولات لبنی استفاده کنید.
  • سعی کنید وزنتان، چربی خونتان و قند خونتان را در حد طبیعی نگه دارید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *