دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای افزایش انرژی بدن چه راه هایی وجود دارد؟

  • مهتاب علی پناه
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

انرژی از مهم ترین عواملی می باشد که باعث می شود فرد فعالیت های روزانه خود را به خوبی انجام دهد که به منظور افزایش انرژی بدن می توان چند روش ساده انجام داد.

اکثر افراد با افت انرژی در طول روز مواجهه می شوند که  باعث می شود زود خسته شوند و دیگر نتوانند فعالیت های روزمره خود را بهتر انجام دهند که با چند روش و ترفند ساده می توانید انرژی بدنتان را افزایش دهید، در ادامه مطلب شما را با روش هایی جهت افزایش انرژی بدن آشنا خواهیم کرد.

افزایش انرژی بدن

راهکارهای افزایش انرژی بدن

روش هایی برای افزایش انرژی بدن وجود دارد که بسیار کم هزینه و بدون عوارض می باشد و همچنین در مدت زمان کمی بدن شما انرژی لازم را دریافت می کند و دیگر دچار خستگی مفرط نخواهید شد.

آب کافی بنوشید

یکی از نشانه های اینکه فرد زود خسته می شود کمبود آب در بدن می باشد حتی اگر کمبود آب خفیف باشد، بنابراین زمانی که فکر می کنید بدنتان به یک چیز شیرین و یا کافئین نیاز دارید این یعنی بدنتان به آب نیاز دارد سعی کنید روزانه حدود ۲ لیتر آب مصرف کنید که در واقع کمبود آب علاوه بر تشنگی با علائمی مانند ضعف، خستگی، ادراری به رنگ زرد تیره (ادرار در حالت عادی باید به رنگ زرد کم‌رنگ باشد) و خشکی دهان  همراه می شود و اگر می خواهید از نوشیدن آب، بیشتر بهره مند شوید می توانید به آب کمی آب لیمو اضافه کنید که با این روش به دستگاه گوارش کمک زیادی می کنید.

شستن صورت با آب سرد

یکی از ویژگی های آب سرد این است که انرژی بخش می باشد بنابراین کافی است درمیانه روز صورت خود را با آب سرد بشویید و اگر در منزل هستید می توانید دوش آب سرد بگیرید و یا در پایان دوش به مدت یک یا دو دقیقه زیر آب سرد بروید.

شستن صورت با آب صورت

میان وعده های پرانرژی بخورید

یکی از روش های افزایش انرژی بدن مصرف یک میان وعده سرشار از انرژی می باشد و اگر در بین روز احساس کردید که انرژی بدنتان کم شده است به دلیل قند خون می باشد مخلوط کربوهیدرات ها و پروتئین به عنوان یک میان وعده پر انرژی محسوب می شود که می تواند سوخت و ساز بدن را فعال کند، بنابراین در میان وعده یک عدد میوه به همراه یک مشت آجیل مصرف کنید.

مصرف میان وعده پر انرژی

  •  آرون گروپس

گنجاندن مواد غذایی حاوی فیبر در وعده صبحانه

در وعده صبحانه سعی کنید بلغور جو، نان تست کامل، تخم مرغ و همچنین ماست و انواع توت ها را مصرف کنید زیرا مصرف فیبرها انرژی بدن را در طول روز افزایش می دهد که در واقع غلات کامل، مواد معدنی موجود در آجیل و فراورده های لبنی باعث افزایش انرژی بدن می شود.

مصرف صبحانه فیبردار

از نور خورشید انرژی بگیرید

یکی دیگر از روش های افزایش انرژی بدن این است که در معرض نور خورشید قرار بگیرد به دلیل اینکه بدنتان ویتامین D دریافت می کند و همین امر عملکرد ذهنی تان را افزایش می دهد، بنابراین تنها ۱۵ دقیقه هوا خوری و استفاده از نور خوشید در محیط بیرون از منزل کافی است که باعث حس شادابی و پر انرژی بودن شما می شود اما صورت تان را در معرض نور خورشید قرار ندهید و همیشه از تماس با اشعه مضر یو وی خورشید دور  باشید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

پیاده روی کنید

سعی کنید هر روز ۲۰ دقیقه پیاده روی کنید زیرا پیاده روی باعث آرام شدن اعصاب و افزایش انرژی در بدن می شود البته ناگفته نماند که درست نشستن نیز باعث افزایش جریان اکسیژن به عضلات و مغز می شود.

افزایش انرژی بدن

به بیرون نگاه کردن

به بیرون نگاه کردن استرس را کم می کند بنابراین پشت سر هم کار نکنید سعی کنید بین کارتان چند دقیقه به بیرون نگاه کنید به تماشای مردم، پرندگان، درختان، آسمان، ابرها و .. زیرا اینکار به آزاد شدن مواد شیمیایی از مغز و در نتیجه باعث افزایش انرژی بدن می شود.

نفس عمیق بکشید

تنفس عمیق عمیق کمک زیادی به افزایش انرژی می کند زیر با هر بار تنفس اکسیژن و انرژی به سلول های بدن وارد می شود  البته بهتر است این را بدانید که انجام حرکت هایی مانند یوگا و مدیتیشن در اوایل صبح به مدت ۱۰ دقیقه با خستگی در طول روز مبارز می کند.

افزایش انرژی

 مصرف کربوهیدرات ها

از مهم ترین منابع سوخت بدن کربوهیدرات می باشد که در واقع کربوهیدرات های پیچیده مانند نان های سبوس‌دار، برنج قهوه ای، لوبیا، میوه و سبزیجات و … به افزایش سطح انرژی بدن کمک می کند و همین امر باعث می شود فرد در طول روز احساس خستگی نکند.

مصرف کربوهیدرات ها

سیب بخورید

سیب به دلیل اینکه دارای قند طبیعی می باشد باعث افزایش انرژی بدن می شود، هر نوع سیبی که در طبیعت وجود دارد انرژی زا می باشد بنابراین می توانید با مصرف یک عدد سیب انرژی لازم را به بدن بدهد.

مصرف یک عدد سیب به منظور افزایش انرژی در بدن

بالا رفتن از پله

بالا رفتن از پله به عنوان یک ورزش هوازی محسوب می شود و باعث افزایش انرژی بدن فرد می شود  بنابراین سعی کنید از پله های دفتر کارتان بالا بروید زیرا ورزش علاوه بر اینکه عملکرد بدنتان را بهتر می کند میزان اکسیژن خون را نیز افزایش می دهد که در نتیجه باعث افزایش ضربان قلب می شود و جریان خون به ماهیچه ها و بازگشت به ریه ها را تقویت می کند.

قرار دادن سبزیجات در برنامه غذایی

یکی از مواد غذایی پر انرژی سبزیجات می باشند که سبزی ها با برگ سبز تیره بسیار انرژی بخش هستند زیرا این سبزی ها از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و اگر برای تهیه یک ظرف بزرگ سالاد وقت ندارید می توانید سبزی را در مخلوط کن هم بزنید و یا آب آن را بگیرد و مصرف کنید.

مصرف سبزیجان

خواب کافی داشته باشید

یکی دیگر از روش های افزایش انرژی  خوابیدن کافی می باشد زیرا کیفیت خواب بر روحیه شخص تاثیر مثبت دارد بنابراین اگر فکر می کنید که خواب کافی ندارید به دنبال علت آن باشید و سپس آن را برطرف کنید.

خندیدن را فراموش نکنید

خندیدن از روش هایی می باشد که انرژی بدن را افزایش می دهد زیرا خندیدن گردش خون را بالا می برد و همچنین گرفتگی عضلات را نیز از بین می برد و باعث می شود اکسیژن به اندازه کافی به مغز برسد.

خندیدن به منظور افزایش انرژی بدن

در این مطلب سعی داشتیم شما را با روش هایی جهت افزایش انرژی بدن آشنا کنیم تا در طول روز کمتر دچار خستگی شوید بنابراین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه ها داشته باشید می توانید با مجله اینترنتی آرگا همراه شوید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *