دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

با روستای درک و زیبایی های آن آشنا شوید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۴ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

استان سیستان و بلوچستان در منطقه جنوب ایران واقع شده است و دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است. روستای درک که یکی از مناطق توریستی در این استان و در شهرستان کنارک واقع شده است یکی از جاذبه های این استان است.

تاکنون نام زیباترین ساحل ایران را شنیده اید؟ روستایی زیبا با مناظری چشم نواز و ساحلی بکر و تماشایی در زرآباد کنارک به نام روستا درک که در شمار زیباترین سواحل اسلامی در جهان قرار گرفته است. این جاذبه دیدنی منطقه بکر و دست نخورده است و از همین حیث از دیدگان گردشگران خارجی و داخلی دور مانده اما جالب است بدانید که این روستا و نواحی دیدنی اطراف آن به عنوان یکی از مناطق گردشگری ایران در سال ۹۶ معرفی شده اند. جذابیت این منطقه بسیار متنوع و متعدد است و یکی دیگر از جاذبه هایی که می توان در اینجا مشاهده کرد جاذبه های تاریخی و قدیمی است که از دید گردشگران ارزشمند شمرده می شود.    روستای بکر درک

زیبایی های روستای درک

این روستای دیدنی در نواحی مرزی هرمزگان و سیستان و بلوچستان واقع شده است و از این جهت می توان از طریق هوایی و یا زمینی به این منطقه سفر کرد. بیشتر گردشگران این منطقه علاقه مندانی هستند که قصد سفر به چابهار را دارند و در مسیر گذر از روستاهای کهیر و منطقه زرآباد با این روستا مواجه می شوند.

سیستان و بلوچستان با وجود اینکه منطقه ای خشک در جنوب ایران است اما از مناطق دیدنی بسیاری برخوردار است که در کنار بند چابهار می توان از یان جاذبه ها دیدن کرد. این روستا که یکی از این مناطق دیدنی و جذاب است با برخورداری از مناظر بکر مقصدی برای گردشگران است.

جاذبه های روستای درک

با وجود اینکه اغلب گردشگران در این استان بندر چابهار را به عنوان مهم ترین جاذبه این منطقه می دانند اما باید بیان کرد که جاذبه های بسیاری در این منطقه از دید عموم جا مانده اند و هنوز آنطور که باید و شاید شناخته شده نیستند.

دیدنی های فرهنگی:

جذابیت های این استان و روستای زیبای درک تنها در جاهای دیدنی آن خلاصه نمی شود بلکه وجود جذابیت های فرهنگی و آداب و رسوم خاصی که در بین مردمان این منطقه وجود دارد و همچنان حفظ شده و به آن ها ارزش نهاده می شود برای بسیاری از افراد دارای جذابیت است.

 روستای خاص درک

  •  آرون گروپس

مردمان این منطقه مردمانی مهمان نواز و نوع دوست هستند شغل اغلب آن ها ماهیگیری است که به عنوان یک پیشینه و هنر دیرینه در بین آن ها رواج دارد و نسل به نسل منتقل می گردد.

جاذبه های درک:

اما اگر قصد دارید تا بیشتر با جاذبه های دیدنی این روستا آشنا شوید بهتر است با سفر به این منطقه تجربه ای جدید را کسب کنید و از نزدیک با جاذبه های آن آشنا شوید. این منطقه دارای تفریحات و جذابیت های مختلفی است که از جمله آن ها می توان به نخل ها، رمل های شنی، اقیانوس، کویر، ساحل و … است.

 روستای زیبای درک

همچنین مناظری که می توانید رد این روستا مشاهده خود به عنوان نوعی دیگر از جذابیت ها به شمار می رود که آن را در هنگام طلوع و غروب خورشید متوجه خواهید شد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *