دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

میکرو اسکالپ چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

  • سحر بهرامی
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

میکرو اسکالپ یا همان هاشور کف سر یک درمان تاثیر گذار برای افرادی است که دار کم پشتی مو، ریزش مو و طاسی قسمتی از سر می باشد که این درمان می تواند برای محافظت از موهای شما و یا پوشاندن موهای ریخته شده بسیار موثر باشد، در این روش به هیچ وجه شاهد رویش مجدد مو ها نیستیم و فقط به نوعی قسمت های که فاقد پوشش مو است پوشانده می شود .

میکرو اسکالپ، یکی از روش های جایگزین برای روش های قدیمی است که  در اصل برای ترمیم مو مورد استفاده قرار گرفته که تاثیر قابل قبولی در ظاهر فرد و پوست سر ایجاد می کند این روش بصورت فزاینده ای برای کسانی که در مرحله شدید ریزش مو هستند، بصورت گسترده ای طاس هستند، یا به صورت موضعی دچار کچلی و یا طاسی شده اند مخصوصا کسانی که دچار ریزش موی سکه ای شده اند بسیار مناسب می باشد.

عوارض میکرو اسکالپ

ریزش مو برای همه افراد یک تهدید جدی است که در بسیار از موارد رشد موی جدید امان پذیر نمی باشد، ریزش مو می تواند بر روی زنان و مردان در هر سنی تاثیر منفی بگذارد. روش میکرو اسکالپ یا هاشور کف سر امروزه به عنوان یک راه حل جلوی پای این گونه از افراد که دچار طاسی سر شده اند موثر واقع شده است. اسکالپ در واقع  پر کردن جاهای خالی سر با دستگاهی مخصوص می باشد که برای آقایان بصورت نقطه ای است و اگر به جایی برسد که مو داشته باشد نقطه ها تبدیل به هاشور می شود. اما برای خانم ها بیشتر از تکنیک همانند سازی مو  در قسمت های کم پشت و قسمت هایی که دچار ریزش شده است استفاده می شود .

سوزن های این دستگاه  با سرعت ۱۰۰ ضربه در دقیقه وارد پوست می شوند که این کار با افزایش خون رسانی در پوست سر و تحریک سیستم ایمنی بدن به علت ورود رنگ به پوست سر سبب ایجاد فعل و انفعالاتی در پوست سر می شود.

درمان طاسی و ریزش یکه ای مو با میکرو اسکالپ

مزایای میکرو اسکالپ

میکرو اسکالپ یکی از جدیدترین شیوه های درمان ریزش موی ارثی و غیر ارثی  به شمار می آید که بیشتر افراد می توانند برای رفع ریزش موی و پوشاندن طاسی سر خود از آن استفاده کنند. این روش معمولا برای تمامی افراد قابل استفاده است و حتی افرادی که دچار بیماری آلوپسی شده اند نیز می توانند برای رفع ریزش موی خود از این روش استفاده کنند که به همین دلیل متقاضیان این روش تا حد زیادی افزایش پیدا کند به همین دلیل ما هم تصمیم گرفته ایم تا در ادامه به مزایا و معایب میکرو اسکالپ سر بپردازیم.

قبل و بعد از انجام میکرو اسکالپ

  •  آرون گروپس

افرادی که از این روش استفاده می کنند هیچ گونه عارضه ای را مشاهده نخواهند کرد ضمن این که در یک جلسه شاهد رفع کچلی و طاسی خود خواهند بود.

مزایا و معایب میکرو اسکالپ سر

مزیت ها

  • از مهم ترین مزایای این روش ظاهری آراسته و زیبا و طبیعی را برای شما هدیه می کند.
  • به دلیل هزینه  پایین آن تقریبا تمامی افراد می توانند از پس هزینه های این روش بربیایند و نتیجه مثبتی را دریافت کنند.
  • استرس یکی از شایع ترین راه های از دست دادن مو است که با انجام این روش دیگر به این مشکل گرفتار نخواهند شد.
  • یکی دیگر تز مزایای این روش این است که تمام  افراد بدون توجه به نوع پوست و رنگ مو می توانند از این روش استفاده کنند.
  • البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که هزینه اسکالپ سر از روش های  موجود دیگر تا حد زیادی کمتر خواهد بود.

معایب

اول از ذکر هر نکته دیگر باید گفت که بزرگ ترین عیب این روش ماندگاری کم آن است و و نمی توان به عنوان یک روش دائمی از این روش استفاده کرد. کسانی که می خواهند از این روش به صورت دائمی استفاده کنند باید هر ماه برای ترمیم اقدام کنند.

نکته دیگر این که استفاده از این روش برای کسانی که دچار ریزش موی کامل و طاسی شده اند مناسب نیست زیرا که باعث غیر طبیعی شدن پوست سر می شود .

  • به وجود آمدن  واکنش های آلرژیک.
  • اختلاف رنگ  قابل وضوح میان رنگ مو و رنگ هاشور.
  •   نداشتن عدم تخصص کافی پزشک برای انجام این روش.
  •  وجود شرایط غیربهداشتی  و استاندارد ….

عوامل دخیل بر مدت ماندگاری

عوامل زیادی بر ماندگاری ترمیم مو(میکرو اسکالپ) دخیل است:

۱.نوع پوست: هر چه پوست خشک تر بوده و دارای منافذ ریزتری باشد، ماندگاری رنگ افزایش طولانی تر خواهد شد. و اگر پوست سرتان چرب باشد ماندگاری کمتری را خواهد داشت.

۲.کیفیت رنگ هاشور: معمولا رنگ های طبیعی که از کیفیت بالایی برخوردار هستند  دارای میزان کمتری از سرب هستند که به همین علت ماندگاری هاشور روی سر را کاهش داده. می توان برای افزایش مدت زمان بیشتر اسکالپ، عمق تزریق یا دفعات ترمیم را افزایش داد.

۳.عمق کاشت: ترفند های استفاده از هاشور کف سر با توجه به نوع دستگاهی که برای این کار انجام می دهند و میزان عمق کاشت رنگ دانه ها در کف سر بسیار متفاوت است که باید گفت هر چه میزان عمق کاشت رنگدانه بیشتر باشد ماندگاری اش هم بیشتر  خواهد شد.

۴.میزان تعریق:اگر بدن شما مخصوصا از ناحیه سر زیاد عرق می کنید، یکی از دلایلی است که روی ماندگاری اسکالپ روی سر تاثیر می گذارد زیرا تعریق زیاد  باعث از بین رفتن رنگدانه های روی سر می شود و تایم کمتری روی سر شما خواهد ماند.

مراقبت بعد از کاشت

مراقبتهای ویژه بعد از انجام اسکالپ یا هاشور سر شامل:

  • نرفتن به حمام، استخر و سونا حداقل به مدت ٣روز.
  • قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب، استفاده از کلاه آفتابی برای حفظ از تابش مستقیم نور خورشید.
  •  پس از سه روز از شامپو بچه برای شستشو سر می توانید استفاده کنید.
  • از پماد زیاد استفاده نکنید ، چون کف سر خودش به اندازه کافی چربی تولید می کند. مخصوصا برای پوستهای چرب بهتر است که پوست سر تمیز باشد، برای گرفتن چربی و ضد عفونی،می توانید از الکل استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *