دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جلوگیری از ریزش مو با ۱۴ روش طبیعی و کم هزینه

  • ندا خوشرو
  • ۱۹ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب روش هایی برای جلوگیری از ریزش مو های سر را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم این روش ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

ریزش موها یکی از بزرگترین دغدغه ها برای آقایان و خانم ها است و اغلب افرادی که دچار این مشکل هستند به دنبال روش های بدون آسیب و کم هزینه برای جلوگیری از ریزش مو های خود می باشند و اگر شما نیز از این دسته از افراد هستید بهتر است به کمک روش های طبیعی و خانگی ریزش موهایتان را درمان کنید.

معرفی روش های جلوگیری از ریزش مو

روش های شیمیایی و خانگی زیادی برای پیشگیری از ریزش موهای سر وجود دارد و اگر شما تمایل دارید از روش هایی کم هزینه و بدون ضرر استفاده کنید بهتر است روش های طبیعی را جایگزین روش های شیمیایی نمایید. در مطالب قبلی ریزش مو در بارداری و درمان گیاهی ریزش مو را مشاهده کردید در ادامه با روش های کاربردی برای جلوگیری از ریزش مو در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود.

جلوگیری از ریزش مو

۱. شنبلیله

دانه های شنبلیله دارای هورمون هایی می باشند که به رشد مو و ترمیم فولیکول های مو کمک زیادی می کنند و این دانه ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین نیز می باشند که برای رشد موها و تقویت ساقه آن ها می توانند مفید واقع شوند.
برای جلوگیری از ریزش موها، شنبلیله را درون آب به مدت ۲۴ ساعت خیس کنید و صبح روز بعد دانه های شنبلیله را بکوبید تا خمیری یکدست از آن ها ایجاد شود سپس این خمیر را روی موها و پوست سر بمالید و سرتان را با کمک کلاه رنگ به خوبی بپوشانید تا خمیر خشک شود و بعد از گذشت نیم ساعت موهایتان را بدون استفاده از شامپو بشویید و از این روش برای درمان ریزش موها دو بار در هفته استفاده کنید و تا یک ماه این روش درمانی را ادامه دهید.

درمان ریزش مو با شنبلیله

۲. آلوئه ورا

با کمک چاقویی تیز برگی از گیاه آلوئه ورا را قطع نمایید و لبه هایی از برگ که دندانه دار هستند را برش بزنید و قسمت لایه بالایی برگ را جدا نمایید و با کمک چاقو ژل آلوئه ورا را از لایه پایینی جدا نمایید سپس ژل را درون مخلوط کن بریزید و مایه بدست آمده را روی موها و پوست سر خود بمالید و بعد از گذشت ۶۰ دقیقه موهایتان را با آب سرد بشویید و از این روش درمانی به مدت ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده نمایید.

درمان ریزش مو با آلوئه ورا

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳. آب پیاز

آب پیاز خاصیت ضد باکتری دارد و می تواند میکروب و انگل ها را از بین ببید و باعث تقویت مو ها شود. برای درمان ریزش موها به کمک پیاز می توانید ابتدا آب پیاز را بگیرید سپس آن را روی پوست سر خود بمالید و بعد از نیم ساعت موهایتان را با شامپو معمولی بشویید.

درمان ریزش مو با آب پیاز

۴. سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از ویتامین و پروتئین می باشد و به درخشندگی و نرمی موها کمک می کند و شما می توانید به کمک سفیده تخم مرغ از ریزش مو هایتان جلوگیری کنید.
برای استفاده از ماسک مو تخم مرغ ابتدا تخم مرغ را بشکنید و سفیده و زرده آن را جدا کنید و سفیده تخم مرغ را به پوست سر و موهایتان بمالید و بعد از گذشت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه موهایتان را بشویید. از این ماسک مو طبیعی می توانید یک بار در هفته استفاده کنید تا ریزش موهایتان قطع شود.

سفیده تخم مرغ

۵. سرکه سیب

برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از سرکه سیب استفاده کنید همچنین این نوع سرکه موها را نرم می کند. سرکه سیب و آب را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کنید و محلول آن ها را درون بطری بریزید سپس سرکه سیب را روی پوست سر و موهایتان اسپری نمایید و پوست سر خود را مقداری ماساژ دهید و بعد از گذشت ۵ دقیقه موهایتان را با شامپویی ملایم بشویید و از این روش دو بار در هفته استفاده نمایید.

درمان ریزش مو با سرکه سیب

۶. روغن جوجوبا

یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از ریزش مو ها استفاده از روغن جوجوبا است. روغن جوجوبا فولیکول های مو را مرطوب می کند و موها را قوی و سالم می کند. این روغن همچنین به بازسازی سریع سلول های مو کمک می کند.
برای استفاده از روغن جوجوبا چند قطره از آن را روی دست های خود بریزید و ساقه موها را به کمک روغن ماساژ دهید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه موهایتان را به کمک نرم کننده یا شامپو بشویید.

روغن جوجوبا

۷. روغن نارگیل

برای جلوگیری از ریزش موی ناشی از خشکی می توانید از روغن نارگیل استفاده کنید که برای این منظور هر روز می توانید موهایتان را به مدت ۱۰ دقیقه با روغن نارگیل ماساژ دهید و این روغن را به پوست سر و ریشه موهایتان بمالید.

درمان ریزش مو با روغن نارگیل

۸. پودر فلفل هندی

اگر شما تمایل دارید ریزش موهایتان را متوقف کنید و علاوه بر این گردش خون را در پوست سر خود تحریک نمایید بهتر است از پودر فلفل هندی استفاده نمایید.

درمان ریزش مو با پودر فلفل هندی

۹. انگور فرنگی

یکی از دلایل ریزش موها کمبود ویتامین C در بدن است. انگور فرنگی سرشار از ویتامین C است و به حفظ سلامت پوست سر و تقویت رشد موهای سر کمک زیادی می کند. برای استفاده از انگور فرنگی می توانید ریشه چند حبه انگور را جدا نمایید و دور بریزید و گوشت آن ها را به خوبی بکوبید و خمیر بدست آمده را با چند قطره آبلیموی تازه ترکیب کنید و مخلوط این مواد را روی پوست تان سر بمالید و پوست سر خود را ماساژ دهید و بعد از گذشت ۶۰ دقیقه ماسک مو را با کمک آب از روی موهایتان بشویید.

انگور فرنگی

۱۰. ریشه شیرن بیان

استفاده از شیرین بیان در جلوگیری از آسیب مو و ریزش مو بسیار مفید و موثر است و  همچنین می توانید به منظور رهایی از خارش پوست سر نیز از آن اسفاده کنید بنابراین، در صورتی که دلیل شوره سر ریزش مو است می توانید از شیرین بیان استفاده کنید فقط کافی است، چند ریشه شیرین بیان را یک شب تا صبح خیس کرده سپس آنها را کوبیده و خمیر به دست آمده از آن را به نقاط بی موی سر مالیده و در نهایت با شامپو صبح موهایتان را بشویید.

۱۱. روغن رزماری

همانطور که می دانید از قدیم تا به امروز استفاده از این روغن به منظور افزایش گردش خون مورد استفاده قرار گرفته می شود و علاوه بر پیشگیری از ریزش مو کمک زیادی به تقویت مو ها نیز می کند بنابراین، چند قطره از این روغن را با یک روغن گیاهی مانند روغن بادام، نارگیل یا زیتون بیفزایید و با ترکیب به دست آمده پوست سرتان را ماساژ دهید تا ریزش موهایتان توقف پیدا کند.

رزماری

۱۲. برگ های چغندر قرمز

لبو یا چغندر قرمز دارای مقادیر فراوانی کلسیم، فسفر، ویتامین B، C، فسفر، گلسیم، پروتئین، پتاسیم، کربوهیدرات می باشد بنابراین، آب چغندر قرمز را نوشیده  و یا در برنامه غذایی تان بگنجانید و یا می توانید از برگ های چغندر قرمز اسفاده کنید به این صورت که برگ های چغندر قرمز را داخل آب جوشانده  پس از کوبیدن خمیر حاصل از آن را به پوست سر و موها مالیده و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بماند  و در پایان با آب بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه هفته ای دو بار از این این روش استفاده کنید.

۱۳. روغن گلرنگ

این روغن دارای اسید های چرب تک سیر نشده و اسیرهای چرب اشباع شده است می باشد که به منظور سلامت مو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و دارای دو نوع می باشد که به منظور مراقبت از مو می توانید از هر دوی آن استفاده کنید و برای موهای رنگ شده، فر شده و خشک مناسب است، شب ها به منظور ماساژ پوست سر از این روغن اسفاده کرده  و صبح موهایتان را شسته و به منظور داشتن موهای سالم از این روغن یک روز در میان کمک بگیرید.

درمان ریزش موها

۱۴. اسفناج

گیاهان سبز مانند اسفناج سرشار از مواد غذایی مانند : ویتامین A، بتاکاروتن، ویتامین C هستند و به منظور سلامت موهایتان می توانید از این ماده مغذی استفاده  نمایید  زیرا، علاوه بر تقویت مو از شکنندگی آن نیز جلوگیزی می کند.

پیشگیری از ریزش مو

در این مطلب ۱۴ روش کاربردی برای جلوگیری از ریزش موها را مطالعه کردید که امیدواریم با کمک این روش ها بتوانید موهای پرپشت و جذابی داشته باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *