دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زندگینامه حضرت سلیمان نبی (ع) و تعداد همسران وی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۸ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

در زندگینامه حضرت سلیمان تاریخ تولد آن حضرت را سال ۹۹۰ پیش از میلاد مسیح دانسته اند این حضرت در اورشلیم متولد شد و در سال ۹۳۱ از دنیا رفت. او لقب سومین پادشاه اسرائیل را دارد و در سال ۹۷۰ پیش از میلاد مسیح تاجگذاری کرد.

دوران نوجوانی حضرت سلیمان پر از فعالیت هایی بوده است که با کاردانی همراه می باشد و همین لیاقت و کاردانی او موجب شد تا مانند پدرش حضرت داوود از پیامبرانی باشد که به سلطنت رسیده است و خلافت مسلمین را نیز بر عهده داشته است. داستان زندگی حضرت سلیمان دارای نکات کلیدی و جالبی است یکی از این نکات جالب مربوط اعجازهای این پیامبر است که به علم منطق الطیر آن اشاره دارد یعنی آن حضرت علم سخن گفتن با حیوانات را داشته اند که یکی از معجزه های او به شمار می روند.

 زندگینامه ای از حضرت سلیمان

زندگینامه حضرت سلیمان:

هر پیامبری در طول دوران خلافت خود فعالیت هایی را انجام داده است و حضرت سلیمان به دلیل داشتن مسئولیت خلافت و سلطنت نیز دایره علایت های گسترده تری داشته است. یکی از فعالیت های این حضرت آزادسازی بیت المقدس با کمک نیرو قوای جن و شیاطین بوده است. وی با کمک جنیان دوازده قلعه ساخته و بنایی از مسجد الاقصی را با مرمرها و جواهرات بنا نهاده است.

علاوه بر این ها از جمله فعالیت های دیگری که در داستان زندگی حضرت سلیمان به آن اشاره شده است می توان به ساخت معابد، ساختمان های قصر، حوض های سنگی، معبد هیکل سلیمان و … اشاره کرد.

زندگینامه حضرت سلیمان

همسران:

در کتاب های آسمانی همچون بیان شده است که حضرت سلیمان دارای ۷۰۰ همسر و ۳۰۰ کنیز بوده است که همسران او نیز غیر بومی بوده اند و ذکر شده است که یکی از همسران او دختر فرعون پادشاه مصر بوده است. یکی از همسران حضرت سلیمان نماه است که مادر فرزند و جانشین او رهبعام است.

ارتباط با ملکه سبا:

یکی از داستان های شگفت انگیز تاریخی و اسلامی که تاکنون درباره آن شنیده اید داستان حضرت سلیمان و ملکه سرزمین سبا است که در کتاب های آسمانی نیز از آن یاد شده است. در این داستان تاریخی اشاره شده است که حضرت سلیمان قدرت صحبت کردن با حیوانات را داشته است و روزی هدهد که یکی از حیوانات همراه حضرت بوده به سرزمین سبا می رود و متوجه می شود که مردمان این سرزمین خورشید پرست هستند و این خبر را برای حضرت سلیمان می آورد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

خلاصه زندگی حضرت سلیمان

پس از آن حضرت تصمیم می گیرد تا نامه ای به ملکه سبا بدهد ملکه سبا بلقیس بعد از دریافت این نامه با هدایایی به نزد سلیمان می آید و از او درباره نامه و منظورش جویا می شود در این ملاقات ملکه سبا با دیدن معجزه حضرت سلیمان و ساختن قصر بر روی آب به خدای یکتا ایمان می آورد که در زندگینامه حضرت سلیمان به آن اشاراتی شده است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *