دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بستنی یخی با چهار طعم متفاوت برای روزهای گرم سال

  • زهرا خانزاده
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این قسمت از مطالب آشپزی آرگا، برای علاقمندان به تهیه انواع بستنی، طرز تهیه بستنی یخی را به اشتراک گذاشته ایم، امیدواریم از تهیه آن لذت ببرید.

بستنی یخی از جمله بستنی های خوشمزه برای روزهای گرم سال به ویژه تابستان می باشد، که به راحتی می توان آن را در طعم های مختلف در منزل تهیه کرد. از این رو در ادامه می توانید، با  طرز تهیه  بستنی یخی با چند طعم مختلف آشنا شوید.

روش تهیه بستنی یخی

درست کردن انواع بستنی در خانه یکی از لذت بخش ترین کارها در روزهای گرم سال محسوب می شود. در آموزش های گذشته با طرز تهیه بستنی وانیلی، بستنی میوه ای، بستنی نوتلا و… آشنا شدید. بستنی یخی نیز از جمعه بستنی های خوشمزه و محبوب محسوب می شود.

ایده استفاده از آب میوه و پوره میوه برای طعم دار کردن بستنی یخی علاوه بر خوشمزه شدن بستنی، باعث خوش رنگ شدن آن می شود، که از بستنی یخی شیک با طعم های متفاوت می توانید به عنوان دسر از مهمانانتان پذیرایی نمایید.

مواد لازم :

  • آب پرتقال پالپ دار/ یک لیوان
  • شکر/ یک قاشق غذاخوری
  • پوست پرتقال رنده شده/ یک چهارم قاشق غذاخوری

طرز تهیه بستنی یخی با طعم پرتقال

شکر را داخل آب پرتغال بریزید و کاملا حل نمایید. بعد پوست پرتقال را به آن بیافزایید و هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز درست کردن بستنی یخی با طعم پرتغال، در صورت تمایل می توانید، چند برش خیلی نازک از پرتقال را نیز به آن اضافه کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سپس آن را درون قالب بریزید و داخل فریزر قرار دهید، تا بستنی کاملا ببندد.

تهیه بستنی یخی با پرتقال

بستنی یخی با طعم خربزه و لیمو

بستنی یخی را می توان با طعم های متنوعی تهیه کرد و در ترکیب آن از میوه های مختلفی استفاده نمود، در اینجا دستور تهیه بستنی یخی با طعم خربزه و لیمو را ملاحظه می کنید.

مواد لازم :

  • خربزه شیرین/ ۱ لیوان
  • لیمو ترش/ ۱ عدد
  • شکر/ ۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه بستنی یخی با طعم خربزه و لیمو:

ابتدا آب لیمو ترش را بگیرید، سپس آن را به همراه شکر و خربزه با دستگاه مخلوط کن، کاملا مخلوط نمایید.

در ادامه طرز تهیه بستنی یخی به دلخواه می توانید، مقداری بستنی نیز به آن بیافزاید.

سپس چند پر لیمو نیز به آن اضافه نمایید و در نهایت پس از ریختن آن درون قالب، آن را درون فریزر قرار دهید.

تهیه بستنی یخی با طعم خربزه و لیمو ترش

بستنی یخی با طعم انبه، توت فرنگی و کیوی

برای تهیه این نوع بستنی یخی نیز باید، پوره هر یک از میوه ها را جداگانه با کمی عسل مخلوط کنید، سپس به دلخواه ابتدا پوره یکی از این میوه ها را درون قالب بریزید و داخل فریزز بگذارید، زمانی که مقداری خودش را گرفت پوره میوه دیگری را به آن اضافه کنید و مجددا صبر کنید تا این لایه نیز ببند و در نهایت پوره میوه سوم را نیز به آن بیافزایید و درون فریزر قرار دهید، تا کاملا ببند.

طرز تهیه بستنی یخی

دستور تهیه بستنی یخی با شیر کاکائو

بستنی یخی یا آلاسکا از جمله بستنی های خوشمزه و اغلب مورد علاقه کودکان است که همانطور که در بالا مشاهده کردید، می توان به روش های مختلفی آن را تهیه کرد، در اینجا با روش ساخت بستنی یخی با شیر کاکائو آشنا می شوید.

مواد لازم :

  • شکر/ ۲ قاشق غذا خوری
  • شیر جوشیده ولرم/ یک لیوان
  • کاکائو/ یک و نیم قاشق مربا خوری

آموزش تهیه بستنی یخی

روش تهیه بستنی یخی با شیر کاکائو

در ابتدا, کاکائو را در یک قاشق آب جوش حل کنید و بعد شیر و شکر را به همراه کاکائو داخل ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و شکر نیز در آن حل شود.

در صورتی که شیرینی آن کم باشد، می توانید مقداری دیگر شکر به مایه بستنی خود بیفزایید، زیرا بستنی بعد از یخ زدن، مزه اش کم می شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود.

اکنون مایه بستنی را داخل قالب بستنی مناسبی بریزید به طوری که یک سوم آن سر خالی باشد، سپس قالب را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید به مدت یک و نیم ساعت در یخچال بماند تا آماده شود.

دستور تهیه بستنی یخی

در صورت تمایل بستنی یخی را می توانید با قهوه، نسکافه یا شکلات تخته ای ذوب شده، درست کنید که برای افزودن شکلات تخته ای لازم است شکلات را در شیر حل کنید، در این صورت میزان شکر لازم نیز برای افزودن به آن، یک قاشق غذا خوری است، ضمن اینکه می توانید مقداری شکلات تخته ای را رنده کنید و در مواد بستنی بریزید.

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از طرز تهیه بستنی یخی با طعم های مختلف راضی بوده باشید. همچنین برای یادگیری تهیه انواع بستنی می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *