دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه بستنی میوه ای بسیار خوشمزه در منزلتان

  • شیما عنایتی
  • ۹ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

بستنی میوه ای با توجه به رنگ ظاهری و طعمی که از میوه های استفاده شده در آن به خود می گیرد، در میان همه به خصوص کودکان بسیار جذاب و خوش طعم می نماید. برای کشدار شدن بستی معمولا از پودر ثعلب استفاده می کنند اما شما می توانید بدون آن نیز بستنی خوشمزه ای را تهیه نمایید. با طرز تهیه بستنی میوه ای با موز و توت فرنگی در خدمت شما هستیم.

طرز تهیه بستنی میوه ای بسیار ساده می باشد، به طوری که می توانید براحتی آن را با توجه به ذائقه خود با هر نوع میوه، تهیه نمایید. معمولا برای کشدار شدن بستنی ها از پودر ثعلب استفاده می شود. اما شما می توانید در منزل بدون پودر ثعلب نیز بستنی خوشمزه ای را برای خود و اعضای خانواده تان سرو نمایید.

روش تهیه بستنی میوه ای

بستنی یک خوراکی بسیار خوشمزه و دارای ارزش غذایی مطلوبی می باشد. بستنی شکلاتی و بستنی وانیلی از جمله پرطرفدارترین بستنی ها می باشند. شیر یکی از اجزای جدایی ناپذیر بستنی می باشد که البته در بستنی میوه ای کمتر به کار برده می شود. البته شما می توانید با شیر بیشتر و میوه جات دلخواه خود بستنی یخی میوه ای خوشمزه ای را تهیه نمایید. هنگام درست کردن بستنی میوه ای پیشنهاد می کنیم از موز در کنار دیگر میوه ها استفاده نمایید زیرا موز یک حالت چسبندگی دارد و می تواند ظاهر بستنی را به خوبی حفظ نماید.

طرز تهیه بستنی میوه ای

مواد لازم:

  • موز: سه عدد بزرگ
  • توت فرنگی خرد شده: نصف پیمانه
  • شیر: نصف پیمانه
  • شکر( اختیاری): یک تا دو قاشق غذا خوری
  • وانیل: یک قاشق چایخوری

طرز تهیه بستنی میوه ای:

بستنی میوه ای

در طرز تهیه بستنی میوه ای ابتدا موزهای پوست گرفته شده را به قطعات کوچک تر برش دهید و داخل یک نایلون در بسته به مدت یک تا دو ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. (توت فرنگی ها را نیز جداگانه بگذارید تا کمی یخ بزنند). سپس موز ها را داخل مخلوط کن بریزید و میکس نمایید. (زیاد لازم نیست در حد خرد شدن به قطعات کوچکتر).

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه بستنی میوه ای

سپس توت فرنگی ها و شیری که در آن شکر را حل نموده اید همراه با وانیل اضافه کرده و دوباره میکس نمایید. حالا مایع بستی را در ظرفی بریزید و آن را به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید. سپس با تزیینات مورد پسند خود، بستنی را سرو نمایید.

طرز تهیه بستنی میوه ای با موز و توت فرنگی

دستور تهیه بستنی میوه ای هلو

بستی میوه ای هلو و یا هر میوه تابستانی دیگر یک دسر خنک و پرطرفدار است که می توان آن را برای روز های گرم تابستان تهیه کرد و لذت برد، مواد لازم برای تهیه این بستنی هلویی خوشمزه مناسب برای ۴ نفر تدارک دیده شده است، حال در صورتی که از علاقمندان تهیه بستنی میوه ای در منزل هستید، برای یادگیری این دسر خنک به روش خانگی می توانید در ادامه همراه ما شوید.

مواد لازم

  • هلو/ ۵۰۰ گرم و یک عدد برای تزیین
  • شیر/ یک لیوان
  • خامه قنادی یا صبحانه/ ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

دستور تهیه بستنی میوه ای

روش تهیه بستنی میوه ای هلو

در ابتدا هلو ها را بشویید و اجازه دهید تا آب آنها کشیده شود و بعد پوست هلو ها را بگیرید و به چهار قسمت تقسیم کنید و بعد از خارج کردن هسته، آنها را خرد کرده و در داخل ظرف بریزید، اکنون هلو های خرد شده را در فریزر قرار دهید و حدوداً ۴ ساعت بگذارید بماند و کاملا خنک شود.

در مرحله بعدی تکه های هلو یخ زده را به همراه شیر و خامه در داخل غذا ساز بریزید و بعد دستگاه را روشن کرده تا مایه یکدستی بدست آید، می توانید اکنون مقداری از مایه بستنی را بچشید و در صورت تمایل برای شیرین تر شدن بستنی، میزان شکر آن را بیفزایید

در آخر، مایه بستنی را در داخل ظرفی درب دار ریخته و به مدت حدود ۸ ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی هلویی شما آماده شود، بعد از ۸ ساعت بستنی را از فریزر بیرون آورید و به مدت ۱۰ ده دقیقه در دمای محیط بگذارید تا مقداری نرم شود، اکنون با اسکوپ از بستنی بردارید و در داخل ظرف بستنی خوری بریزید، برای تزیین بستنی نیز می توانید برش هایی از هلو روی آن قرار دهید و سپس آماده سرو کرده و نوش جان کنید.

روش تهیه بستنی میوه ای

امیدواریم این بستنی خوشمزه را که به راحتی در منزل قابل تهیه می باشد، درست نموده و از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع بستنی کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *