دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رفع لاغری صورت با ۵ معجون خانگی و چاق کننده طبیعی صورت

  • زهرا خانزاده
  • ۲۶ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این نوشتار از آرگا به معرفی معجون های خانگی و انواع ماسک های موثر برای رفع لاغری صورت می پردازیم، چرا که این روش ها، به ایده آل کردن فرم صورتتان کمک می کند.

با استفاده از روش های طبیعی و ساده می توان بر مشکل لاغری صورت فائق آمد و صورتی پر و زیبا داشت. از این رو در ادامه می توانید، با انواع معجون های بی نظیر خوراکی و برخی ماسک های صورت نظیر ماسک خیار، ماسک شیر خشک و … جهت رفع لاغری صورت آشنا شوید.

درمان لاغری صورت با انواع ماسک

روش های طبیعی رفع لاغری صورت

امروزه برای چاقی صورت از روش های همچون کاشت پروتز در فک، گونه، چانه و تزریق ژل یا بوتاکس استفاده می شود. که این راهکارها علاوه بر این که هزینه بر می باشند، همچنین در صورتی که به صورت صحیح انجام نگیرد، نه تنها به پر شدن صورت کمکی نمی کند بلکه، مشکلاتی را نیز برای صورتتان ایجاد می کند، بنابراین برای چاق شدن صورت بهتر از روش های خانگی و طبیعی زیر استفاده کنید.

درمان خانگی لاغری صورت

۱. خیار از جمله میوه های پر آب می باشد، که مصرف این میوه به صورت خوراکی و همچنین استفاده از آن به عنوان ماسک، سبب حفظ رطوبت پوست و نرمی پوست می گردد. بنابراین ماسک خیار از جمله ماسک های آبرسان می باشد، که مصرف روزانه از آن به مدت ۲ هفته سبب بیشتر شدن آب میان بافتی سلول های سطحی پوست صورت می شود. برای بهره مندی بیشتر از این خاصیت این ماسک باید خیار را رنده نمایید و بر روی پوست قرار دهید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه روی صورتتان باقی بماند.

 

  •  آرون گروپس

۲. یکی دیگر از روش های از بین بردن لاغری صورت استفاده از ترکیب خرما، مغز بادام، فندق و پسته می باشد، زیرا مصرف مغزهای روغنی نقش موثری در پر شدن صورت دارند. طرز تهیه این ترکیب به ابن صورت است که ۲ عدد خرما را با ۴ عدد مغز بادام، ۴ عدد مغز پسته و ۴ عدد مغز فندق میکس کنید. البته می توانید به جای خرما از شیره خرما استفاده کنید. ترکیب خمیری بدست آمده را به صورت گوله های ریز تقسیم کنید و در طی روز ۵ الی ۱۰ عدد از آن ها را میل نمایید.

رفع لاغری صورت

۳. راهکار طبیعی دیگر برای چاق شدن صورت مصرف معجون کتیرا می باشد. برای تهیه این معجون باید مقداری پودر کتیرا(حدودا ۵ گرم) را با ۲ قاشق عسل داخل شیر داغ به میزان ۲ لیوان بریزید و کاملا هم بزنید تا این مواد خوب ترکیب شوند، سپس در طول روز ۲ بار در صبح و بعد از ظهر، میل نمایید. بهتر از است این کار را به مدت ۳ هفته تکرار نمایید. همچنین برای رفع لاغری صورت می توانید هفته ای ۳ بار به ۲۰ دقیقه، مقداری گلاب مرغوب را روی صورت کمپرس نمایید.

۴. استفاده از سالاد جوانه گندم نیز به پر شدن صورت کمک می کند. بنابراین برای بهره مند شدن از خواص جوانه گندم باید مقداری پودر جوانه گندم را با کمی ماست مخلوط نمایید و بعد از خوردن غذا، تنها ۲ قاشق از این ترکیب را میل نمایید. خوردن بیشتر این مقدار سبب چاق شدن قسمت های دیگر بدن می شود.

راهکارهای خانگی برای درمان لاغری صورت

۵.  برای تهیه ماسک شیر خشک به منظور چاق شدن صورت باید مقداری شیر خشک را با کمی شکر و روغن زیتون ترکیب نمایید و به مدت ۳۰ دقیقه آن را بر روی صورت قرار دهید و بعد صورتتان را به آهستگی با آب شستشو دهید. البته مصرف شیر خشک نیز به پر شدن صورت کمک می کند و سبب زیبایی و تقویت پوست صورت می شود.

سایر ترفند های طبیعی و خانگی برای چاقی صورت

یکی از موارد آزار دهنده در رابطه با زیبایی چهره، لاغری بیش از حد صورت است که البته در خیلی از مواقع می توان با بسیاری از روشهای خانگی و به سادگی این مشکل را حل کرد، در زیر با برخی دیگر از این موارد آشنا می شوید :

میوه و سبزیجات

مصرف میوه ها و سبزیجات و استفاده مداوم از آنها ضمن اینکه موجب تامین فیبر مورد نیاز بدن می شود، سبب آب رسانی بهتر پوست شده و در مدت زمان کوتاهی نیز می توانید نتایج چاق شدن صورت و زیبایی پوست خود را مشاهده کنید.

هویج یکی از سبزیجات کم کالری و آب رسان می باشد که استفاده از آن به عنوان میان وعده و به جای مواد غذایی مضر همچون تنقلات و شیرینی بسیار مفید است.

درمان لاغری صورت

مصرف ماهی و امگا۳

امگا۳ موجود در ماهی تاثیر زیادی در چاقی صورت دارد، ضمن اینکه مصرف تن ماهی نیز می تواند برای رفع لاغری صورت موثر باشد.

باد کردن بادکنک

علاوه بر استفاده از روشهای طبیعی خانگی برای پرُتر شدن صورت، ترفندهای موثر زیادی نیز در این زمینه توصیه شده است؛ باد کردن بادکنک یکی از روشهای افزایش حجم عضلات گونه می باشد، برای این منظور می توانید از طریق باد کردن بادکنک، حالت باد کرده لپ ها و گونه خود را حدود یک دقیقه حفظ کنید و این عمل را ۵ تا ۶ بار در روز تکرار نمایید.

ماساژ صورت

ماساژ صحیح و اصولی صورت از تکنیک های موثر برای چاق شدن صورت می باشد، این ماساژ در دومرحله انجام می گیرد؛ برای این منظور لازم است روی صندلی نشسته و تمرکز کنید، سپس لب ها را جمع کرده و ۵ ثانیه به همین حالت بمانید، اکنون بدون باز کردن لب ها به طوری که دندانها دیده نشود، لبخند بزنید و خط لبخند را تا حد امکان بلندتر کنید. لب ها را به مدت ۵ ثانیه در این وضعیت نگه دارید، انجام این حرکت به تعداد ۱۵ بار موجب گردش جریان خون در صورت شده و به چاقی و زیبایی بیشتر کمک زیادی می کند.

برطرف کردن لاغری صورت

خوردن آب زیاد در طول روز، مصرف سیب زمینی به دلیل داشتن نشاسته، استفاده از ماسک پودر نخود، مصرف سالاد کاهو و همچنین ماسک گل رس از جمله روش های خانگی برای رفع لاغری صورت می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *