دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

لهجه انگلیسی را با این راه کارها یاد بگیرید

  • مرضیه نوروزیان
  • ۳ آذر ۱۳۹۷
  • ۰

بسیاری از زبان آموزان اگر چه در زمینه آموختن زبان بسیار تلاش و مداومت کرده اند اما هنوز قادر به تلفظ صحیح کلمات با لهجه نیستند. در این مطلب ۴ روش میسر برای زبان آموزی با لهجه را به شما ارائه کرده ایم. 

یادگیری زبان انگلیسی با لهجه در صورت تمرینات مستمر و استفاده از راه کارهای مناسب نتیجه بخش است. این موضوع سبب تسلط شما بر تلفظ می گردد.

تلفظ صحیح از ارکان مهم در یادگیری زبان انگلیسی است. ضمن اینکه این تلفظ باید با مهارت های صحبت کردن در شما همراه باشد. اگر چه صحبت کردن و تلفظ کردن لغات انگلیسی با لهجه، نشانه ضعف نیست اما برای شنونده کمی غیر عادی به نظر می رسد.

اهمیت لهجه

لهجه به زبان شخصیت می دهد و گفت و گوها را لذت بخش می کند. برای صحبت با لهجه باید زیر و بم صدا یا همان آهنگ صدا را بشناسید و در آن مهارت کسب کنید. البته این موضوع را نیز در نظر بگیرید که شما هرگز نمی توانید مانند یک بومی انگلیسی زبان صحبت کنید. بنابراین بهتر است اندکی توقع خود را پایین بیاورید.

ابتدا لهجه مورد نظر خود را برای انگلیسی انتخاب کنید

  • لهجه آمریکایی(AmE)
  • لهجه بریتانیایی(UK)
  • لهجه استرالیایی(AUS)

شما باید یکی از این لهجه ها را انتخاب کنید. چون با یکدیگر تفاوت دارند. وب سایت FluentU در این زمینه معتبر است. در این وب سایت، ویدیو، اخبار، تریلر فیلم ها، صحبت های انگیزشی و اخبار وجود دارد و این موارد موجب صحبت کردن با لهجه انگلیسی می شود.

این ویدیوها را با لهجه های مختلف بشنوید. برای یادگیری بهتر می توانید از فلش کارت ها، زیرنویس های توضیحی، فهرست لغات و … استفاده کنید.

  •  آرون گروپس

۴ راهکار مناسب برای یادگیری لهجه

یادگیری لهجه انگلیسی با راه کارهای آسان

گوش دادن به صحبت های افراد بومی

به صدای صحبت کردن انگلیسی زبانان با لهجه مد نظر خود گوش کنید و در این زمینه تمرین داشته باشید. در این رابطه صدای خود را ضبط و بعد با فیلم اصلی مقایسه کنید.

پادکست انگلیسی

فایل های صوتی را برای این کار انتخاب کنید. اوزپادکست یکی از منابع فوق العاده برای تمرین لهجه انگلیسی استرالیایی می باشد.

یادگیری لهجه انگلیسی با راه کارهای آسان

برنامه های تلویزیونی

برای تقویت لهجه از برنامه های تلویزیونی کمک بگیرید. سریال ها و برنامه های تلویزیونی طنز را ببینید. چون این شخصیت ها زندگی روزمره انگلیسی زبانان را تداعی می کنند. با این سریال ها هم مهارت شنیداری و هم سطح مکالمه خود را با لهجه انگلیسی بالا می برید.

تمرین با کانال و سایت های آموزشی

می توایند به سایت های مرتبط در این زمینه مراجعه و همگام با آن ها پیش روید. در این سایت ها امکان بهره مندی از فیلم، ویدیو و … وجود دارد. در نتیجه یادگیری برای شما کسل کننده نخواهد بود.

توجه به آهنگ و تن صدا(زیر و بمی صدا)

در این تمرینات به آهنگ صدا توجه کنید و بر روی آن متمرکز شوید. منظور از آهنگ صدا همان لحن صحبت کردن است که فرد برای ادای کلمه از خود نشان می دهد. این صدا با توجه به محل زندگی در انگلیسی زبانان متفاوت است.

یادگیری لهجه انگلیسی با راه کارهای آسان

تقویت آهنگ صدا با تمرین

برای تقویت آهنگ صدا از روش های تقویت مهارت تلفظ استفاده می شود. به عنوان مثال اینکه زمانی که یک کلمه تلفظ می شود، در کدام قسمت صدا  را بالا یا پایین می برند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *