دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش ساخت باربیکیو خانگی محکم و زیبا با روشی ساده

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با آموزش ساخت باربیکیو خانگی آشنا خواهید شد که امیدواریم با کمک مطلب ارائه شده بتوانید باربیکیو را به راحتی در حیاط و بالکن یا تراس منزل تان بسازید.

طعم غذاهایی که روی آتش پخته می شوند بسیار لذیذ و متفاوت هستند و اگر شما تمایل دارید غذاهایتان را روی آتش بپزید نیازی به صرف هزینه های اضافی برای خرید یک باربیکیو نیست و می توانید خودتان دست به کار شوید و برای ساخت باربیکیو خانگی اقدام نمایید.

ساختن باربیکیو در حیاط و تراس و … به راحتی امکان پذیر است و اگر شما تمایل دارید باربیکیو را به صورت حرفه ای بسازید، بهتر است مراحل ذکر شده در ادامه این مطلب را به صورت مرحله به مرحله طی کنید.

ساخت باربیکیو با ساده ترین روش

آموزش ساخت باربیکیو در منزل

باربیکیو را می توانید با کمک مصالح مختلف نظیر چوب و سیمان و آجر در منزل بسازید سپس از این کباب پز خانگی برای پخت غذاهای مختلف استفاده نمایید. در ادامه آموزش ساختن باربیکیو آجری و سیمانی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم این مطلب آموزشی مورد توجه تان قرار بگیرند.

آموزش ساخت باربیکیو خانگی

نحوه ساختن باربیکیو به صورت مرحله به مرحله

  • برای ساختن و طراحی باربیکیو ابتدا از یک سینی پخت و پز برای مشخص کردن محل قرارگیری آجرها استفاده کنید و تا جایی که ممکن است تعداد آجرها را کاهش دهید تا نیازی به بریدن آن ها نباشد.

مراحل ساخت باربیکیو

  • ۱ پیمانه سیمان را با ۵ پیمانه شن مخلوط کنید و به ترکیب شن و ماسه، آب بیفزایید تا ملات برای ساختن باربیکیو سفت شود. توجه داشته باشید که برای ریختن ملات روی اولین لایه از آجرها بهتر است سطحی را که قرار است روی آن ملات بریزید بررسی کنید تا در صورت وجود ناهمواری با افزودن ملات آن را صاف کنید.

باربیکیو آجری خانگی

  •  آرون گروپس
  • می توانید از یک spirit level برای علامت گذاری در سطح بیرونی باربیکیو استفاده نمایید تا مطمئن شوید آجرها را به صورت درست و صاف چیده اید و بعد از قرار دادن اولین لایه آجرها آن ها را دوباره بررسی کنید تا از درست قرار گرفتن زاویه ها مطمئن شوید.

باربیکیو آجری ساده

  • در این مرحله از نحوه ساختن باربیکیو یک فلز گره زده شده را درون ملات فرو کنید تا دیواره داخلی باربیکیو به دیواره طولانی تر آن متصل شود.

باربیکیو زیبا و خانگی

  • توجه داشته باشید که چیدن آجرها و ساختن لایه های بیشتر را باید از گوشه و قسمت کناری شروع کنید و آجرها را به صورت یکی در میان بچینید به طوری که گوشه ها به صورت نصف آجری به نظر برسند.مرحله اول باربیکیو آجری
  • برای اینکه مطمئن شوید باربیکیو خانگی بدرستی جلو می رود می توانید برای بررسی زاویا از spirit level استفاده نمایید.

مراحل ساده برای ساختن باربیکیو آجری

  • بعد از اینکه پنج سطح از دیواره باربیکیو را ساختید با کمک چوب و spirit level صاف بوردن سازه را بررسی نمایید.مراحل ساختن باربیکیو
  • در این مرحله از نحوه ساختن باربیکیو به اندازه ۷ لایه آجر روی یکدیگر بچینید و آجرهای قسمت دیواره داخلی و دیواره سمت چپ را به سمت داخلی باربیکیو بچرخانید تا لبه ای برای گذاشتن سینی زغال ایجاد شود. برای لبه بیرونی دیواره ها نیز می توانید از یک آجر نصفه استفاده کنید و در نهایت سه ردیف دیگر آجر بچینید و مراحل ذکر شده را تکرار کنید.

باربیکیو آجری خانگی

  • برای اینکه باربیکیو ظاهری زیباتر داشته باشد می توانید برشی کوچک از شیلنک را بردارید و آن را در بین آجرها و روی ملات بکشید و با اضافه کردن سطح نهایی آجرها یک لایه شیک و زیبا ایجاد کنید و بعد از اینکه کارتان تمام شد همه سطح های باربیکیو را بررسی نمایید.

باربیکیو آجری

  • در قسمت کنار باربیکیو برای اینکه مکانی مناسب برای قرار دادن کباب ها داشته باشید می توانید یک سنگ بزرگ را روی دیواره ها قرار دهید.

مدل باربیکیو زیبا و جذاب

باربیکیو آجری باربیکیو آجری زیبا و جذاب

تصاویری جدید از انواع مدلهای باربیکیو خانگی

ساختن باربیکیو یا کباب پز در حیاط منزل یا ویلا، پشت بام خانه ها، بالکن و آلاچیق ایده فوق العاده جذابی است. استفاده از این وسیله روشی عالی برای پختن و کباب کردن غذا ها می باشد، بنابراین اگر مایلید بخشی از فضای باز منازلتان را به پختن کباب اختصاص دهید، طراحی و ساختن مدلهای خاص و کاربردی باربیکیو می تواند ایده فوق العاده جذابی باشد، حال در ادامه آموزش بالا از ساختن یک مدل باربیکیو، مجموعه تصاویری متنوع و جدید از انواع باربیکیو خانگی گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

ساختن مدلی از باربیکیو

امروزه انواع باربیکیو در اشکال مختلف و با متریال های متنوع وجود دارند، اما با وجود طراحی انواع مدلهای باربیکیو شیک و مدرن به شکل آماده عده ای علاقمند به ساختن باربیکیو هستند، این مدلها را می توان در انواع گازی، برقی، زغالی، آجری و سیمانی طراحی کرد، استفاده از این بالکن ها اگرچه اغلب برای فضای باز ساختمان های ویلایی و منازل حیاط دار کاربرد دارند، اما در صورتی که در ساختمان آپارتمانی زندگی می کنید، می توانید از باربیکیو آماده یا ساخته شده در بالکن منازلتان بهره بگیرید. در اینجا ایده هایی زیبا از انواع طراحی جدید باربیکیو به اشتراک گذاشته ایم که می توانید از این مدلها ایده بگیرید.

تصاویر باربیکیو خانگی ساختن باربیکیو خانگی ایده های ساختن باربیکیو ساختن باربیکیو در ویلا ساختن باربیکیو در خانه ساخت باربیکیو مدرن ساختن باربیکیو زیبا ساختن باربیکیو مدرن ساخت باربیکیو خشتی ساختن باربیکیو آجری ساختن باربیکیو شیک ساختن باربیکیو سیمانی ایده ساخت باربیکیو ساختن باربیکیو

در این آموزش طراحی باربیکیو خانگی و نیز مدلهای متنوعی از آن را در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده ایم که امیدواریم با مشاهده مراحل ذکر شده بتوانید باربیکیو شیک و کاربردی را بدون صرف هزینه اضافی بسازید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش ساختن انواع کاردستی و خلاقیت کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *