دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بستنی زمستانی خوشمزه و متفاوت در منزل

  • زهرا خانزاده
  • ۸ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب طرز تهیه بستنی زمستانی بسیار خوشمزه را به اشتراک می گذاریم، که این دسر بی نظیر را می توانید در مهمانی ها و ضیافت های خانوادگی سرو نمایید.

امروزه در جهان، به دلیل تنوع بسیار زیاد در تهیه انواع بستنی، این دسر بی نظیر طرفداران زیادی را به خود جلب نموده و به همین دلیل باعث ایجاد رقابت شدیدی بین کارخانه های تولید بستنی شده است. همچنین برخی از این بستنی ها را می توان به راحتی در منزل تهیه نمود. از این رو در این بخش می توانید با  طرز تهیه بستنی زمستانی آشنا شوید.

درست کردن انواع بستنی خوشمزه و مقوی می تواند گزینه مناسبی برای اعضای خانواده های ایرانی باشد. در مطالب گذشته با طرز تهیه بستنی سنتی، بستنی شکلاتی، بستنی نوتلا و… آشنا شدید. بستنی زمستانی نیز مناسب علاقه مندان به بستنی در روزهای سرد سال است.

مواد مورد نیاز برای تهیه بستنی زمستانی

مواد مورد نیاز

  • سفیده تخم مرغ/ ۴ عدد
  • پودر ژلاتین/ ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
  • وانیل/ ۱ قاشق چایخوری
  • آب/ ۳ قاشق غذاخوری
  • خاک قند/ ۱ فنجان
  • شکلات ذوب شده/ به مقدار نیاز
  • بیسکوئیت گرد و یا نان میکادو/ به مقدار کافی
  • پودر گردو و پودر نارگیل/ مقداری برای تزیین

روش تهیه بستنی زمستانی

طرز تهیه بستنی زمستانی

ابتدا با استفاده از دستگاه همزن، سفیده تخم مرغ را کاملا به هم زنید تا پف کند، تا زمانی که ظرف را کج می کنید، سفیده درون ظرف تکان نمی خورد.

بعد یک قابلمه تا نیمه از آب پر کنید و بر روی حرارت بگذارید، تا به جوش آید. سپس ظرف حاوی سفیده تخم مرغ را داخل  قابلمه قرار دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در ادامه باید به تدریج وانیل و خاک قند را به سفیده ها اضافه کنید و خوب با هم مخلوط نمایید.

حال شکر را به مواد بیافزاید و کامل مواد را با هم مخلوط کنید تا شکر حل شود.

سپس ظرف را از درون قابلمه خارج کنید.

در گام بعدی، داخل یک ظرف دیگر، لاتین را به همراه آب روی حمام داغ(بن ماری) قرار دهید، تا شفاف گردد. پس از آن مخلوط سفیده تخم مرغ را با ژلاتین آماده شده ترکیب کنید.

بعد بسکوییت(نان میکادو) را آماده نمایید. مایع بستنی یعنی همان مخلوط آماده شده را درون قیف ریخته و روی بسکوییت ها بریزید، سپس آن ها را داخل یخچال قرار دهید.

پس از سفت شدن بستنی ها، آن ها را از یخچال خارج کنید و با فاصله داخل یک سینی بچنید، سپس شکلات ذوب شده را بر روی بستنی ها بریزد.

در مرحله آخر طرز تهیه بستنی زمستانی ، با مقدای پودر گردو و پودر نارگیل آن را تزیین نمایید و دوباره بستنی ها را داخل یخچال بگذارید، تا پوسته شکلاتی روی بستنی سفت گردد.

طرز تهیه بستنی زمستانی

دستور تهیه بستنی زمستانی بدون ژلاتین

بستنی زمستانی همانطور که از نامش پیداست از جمله بستنی های خوشمزه و پر طرفدار می باشد که در فصل زمستان سرو می شود، روشهای مختلفی برای تهیه این نوع بستنی لذیذ وجود دارد، در اینجا می توانید با دستور تهیه این بستنی بدون ژلاتین و شیر آشنا شوید.

مواد مورد نیاز

  • شکلات تخته ای/ ۳۰۰ گرم
  • سفیده تخم مرغ/ ۳ عدد
  • عسل/ ۳ قاشق غذا خوری
  • شکر/ ۲ فنجان
  • وانیل/ نوک قاشق چای خوری
  • آب/ سه چهارم لیوان

دستور تهیه بستنی زمستانی

روش تهیه بستنی زمستانی بدون ژلاتین و شیر

در ابتدا شکلات را خرد کنید و آن را داخل شیرجوش یا یک قابلمه کوچک بریزید، سپس آن را بر روی حرارت غیر مستقیم (قرار دادن شیرجوش روی بخار آب در حال جوش) بگذارید تا شکلات به روش بن ماری ذوب شود.

حال قالب مورد نظر خود را آماده کنید، می توانید از استکان کوچک نیز به جای قالب استفاده کنید، کف و دیواره های قالب یا استکان را با سلفون پوشانده یا اینکه با کمی کره آب شده چرب کنید.

اکنون شکلات آب شده را داخل قالب یا استکان بریزید به طوری که یک لایه نازک از آن دیواره ها و کف قالب را بپوشاند، می توانید با کمی تکان دادن قالب در جهات مختلف، دیواره های آن را به طور کامل به شکلات آغشته کنید.

سپس قالب را داخل یخچال بگذارید تا شکلات سفت شده و خودش را بگیرد و بعد سفیده های تخم مرغ را در کاسه ای جداگانه بشکنید و بعد از افزودن وانیل به مدت ده دقیقه با همزن بزنید تا پف کند تا جایی که با برگرداندن ظرف، سفیده نریزد.

اکنون در داخل قابلمه ای، آب بریزید و بعد شکر به آن اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا در هم حل شوند. سپس عسل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید، اجازه دهید شربت شما ده دقیقه بجوشد تا غلیظ شود و بعد می توانید آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.

در این مرحله از طرز تهیه بستنی زمستانی ، همزن را روشن کنید و سفیده را بزنید و در همین حین، شربت را به آرامی به آن اضافه کنید، دو تا سه دقیقه به هم زدن این مخلوط شربت و سفیده ادامه دهید تا ترکیب یکدستی بدست آید.

آموزش تهیه بستنی زمستانی

اکنون قالب را از یخچال بیرون آورید و بعد مخلوط سفیده را داخل قالب بریزید، روی آن را نیز با شکلات ذوب شده بپوشانید به طوری که سفیده به طور کامل با شکلات پوشیده شود، می توانید با قاشق آن را صاف کنید، در صورت تمایل می توانید بر روی سفیده، یک تکه نان میکادو قرار دهید و بعد روی نان، شکلات آب شده را بریزید.

مجدداً قالب بستنی را به یخچال برگردانید و یک ساعت دیگر صبر کنید تا بستنی خودش را بگیرد و آماده شود، بعد ازخارج کردن بستنی زمستانی از یخچال، با کمک کناره های سلفون، بستنی را از قالب جدا کنید و بعد نوش جان نمایید.

طرز تهیه بستنی زمستانی + عکس

حال که با طرز تهیه بستنی زمستانی آشنا شدید، می توانید این بستنی فوق العاده خوشمزه را برای افراد خانواده بخصوص کودکان تهیه نمایید و به عنوان دسر مورد استفاده قرار دهید. همچنین برای یادگیری دستور تهیه انواع بستنی نیز می توانید از مطالب قبلی آرگا دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *