دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

زندگینامه سلمان فارسی و دلایل محبوبیت وی در نزد پیامبر اکرم (ص)

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

سلمان فارسی از ایرانیان پیرو حضرت محمد(ص) بود و قبل از مسلمان شدن به روزبه شهرت داشته است آشنایی با زندگینامه سلمان فارسی بعد از مسلمان شدنش و قرار گرفتن در شمار اهل بیت پیامبر بسیار تاریخی و آموزنده است.

سلمان فارسی بعد از اسلام آوردنش به سلمان محمدی شهرت یافته است او بعد از اسلام آوردنش در میان شیعیان بسیار عزیز و شناخته شده است و این به موجب ارادات بالای است که به پیامبر خود داشته است. در این مطلب بیشتر با داستان زندگی سلمان فارسی و نحوه آشنایی او با پیامبر و علت شهرتش در دین اسلام و در میان شیعیان آشنا می شوید. زندگی سلمان فارسی چگونه است

زندگینامه سلمان فارسی:

سلمان فارسی در خانواده ای دهقان و ایرانی متولد شده است او دارای دین زرتشتی بوده و از همان ابتدا در زندگی سعی داشته تا درباره دین و مذهب های مختلف تحقیق کند و همین موضوع موجب شد تا او به سرزمین های مختلفی سفر کند.

برخی از افراد که زندگینامه سلمان فارسی را نگاشته اند بیان می کنند که او در نزدیکی اصفهان متولد شده است و فارس، اصفهان و خوزستان زادگاه این مرد ایرانی معروفف است. در روایت مختلفی درباره طول عمر این بزرگ مرد ایرانی تاریخ های مختلفی بیان شده است اما در مجموع مدت عمر او در حد فاصل ۳۵۰-۶۰۰ سال عمر است.

نحوه آشنایی با دین اسلام:

در روایت های مختلف بیان شده است که سلمان فارسی در ابتدا از طریق دین میترایی با ادیان آشنا شده است و با تحقیق درباره دین های مانوی، زرتشتی و یهودی راهی برای وارد شدن به دنیای اسلام پیش روی او قرار گرفت. او بعد از مسیحی شدن و آشنایی با پیامبر اسلام در شهر یثرب با عقاید او درباره دیدن اسلام آشنا شد.

اطلاعاتی درباره زندگینامه سلمان فارسی

در نهایت با تلفیق دین اسلام و اندیشه های ایرانی او به دین اسلام روی آورد و در جنگ های مهمی در کنار پیامبر بود جنگ خندق از مهم ترین این جنگ ها است که رد این جنگ سلمان فارسی به پیامبر پیشنهاد داد تا با کندن خندق هایی اطراف دشمن موجب شکست آنها شوند.

در رابطه با تاریخ وفات سلمان فارسی اطلاعات دقیق در دست نیست و اتفاق نظری در این زمینه وجود ندارد اما بسیاری از محققان او را در داشتن فضیلت هایی مانند زهد، تقوا، ایمان و وفاداری به عند فردی نمونه می دانند.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *