دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی حومه اصفهان و جاذبه های گردشگری این منطقه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

اصفهان از شهرهای تاریخی و فرهنگی ارزشمند در ایران است که دارای آب و هوایی مناسب برای گردشگران است جاذبه های این شهر در داخل و اطراف آن توجه گردشگران خارجی را به خود جلب می کند و مکان های دیدنی حومه اصفهان برای آنها جذاب است.

در اصفهان آثار مهمی از تمدن و فرهنگ ایرانی وجود دارد که نه تنها گردشگران داخلی را به خود جذب می کند بلکه هر ساله تعداد زیادی از تورست های خارجی به این شهر فرهنگی زیبا سفر می کنند و از مکان های دیدنی اصفهان در داخل شهر و مکان های دیدنی اطراف اصفهان که دارای جاذبه های طبیعی نیز هست دیدن می کنند و برای آنها دیدن این مناظر و چشم اندازهای از یک شهر تاریخی جالب و دیدنی خواهد بود.

   آبشار حومه اصفهان

مکان های دیدنی حومه اصفهان را بشناسید:

در اطراف شهر اصفهان چشم اندازهای زیبایی از مناظر طبیعی به چشم می خورد که برای یک سفر گردشگری مناسب و خاص است این جاذبه ها شامل دریاچه نمک و چشم اندازی از کویر و سفر به آن است که می تواند تجربه ای جالب از سفر گردشگری شما باشد.

اصفهان و حومه شهر

غار پریان و فریدون:

این دو غار که از جاذبه های مهم در حومه اصفهان هستند غار پریان از غارهای زیر زمینی ایران است که در فاصله ۸ کیلومتر یروستای ابیانه واقع شده است و دارای ۱۱ تالار زیر زمینی است. غار فریدون نیز در فاصله ۷۰ کیلومتری از جنوب شرق اصفهان است که قدمت آن به دوران فریدون و ضحاک باز می گردد. این غارها از مکان های دیدنی حومه اصفهان است.

غار حومه اصفهان

آبشار نیاسر:

نیاسر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است این آبشار پر آب در منطقه در فصل های زمستان پر آب تر می شود این آبشار از سنگ های آهکی جاری می شود و بستر آن را استالاگمیت و استالاکتیت تشکیل داده اند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

جاذبه های حومه اصفهان

پارک ملی کلاه قاضی:

این پارک ملی وسیع با وسعت ۴۷ هزار هکتار از زیست گاه های مهم حیوانات منطقه است در زمان صفویه و قاجار این منطقه شکارگاه پادشاهان بوده است و دارای ۲۵۰ گونه از حیوانات بومی است.

پارک ملی حومه اصفهان

مرنجاب:

از جاذبه های دیدنی و مکان های دیدنی حومه اصفهان می توان به مرنجاب منطقه کویری با چشم انداز فوق العاده آن اشاره کرد که در آن نمک زارهای بسیاری وجود دارد در این کویر تپه های شنی بسیاری با ارتفاعات بالا دیده می شود که با شیب بالای خود محل خوبی برای پرش های هیجان انگیز هستند.

حومه اصفهان و جاذبه های آن

آب ملخ:

اگر در اصفهان می خواهید جاذبه های خاص و تکرار نشدنی را تجربه کنید می توانید به این منطقه با آبشار بلند و زیبای آن سفر کنید این آبشار عظیم و خطرناک با سقوط تخته سنگی تشکیل شده است این آبشار به دلیل اینکه ملخ ها را از بین می برد به آبشار ملخ شناخته شده است.

زیبایی های جومه اصفهان

گلستان کوه:

طبیعت گلستان کوه در حومه اصفهان بسیار معروف و تماشایی است و به دلیل کوه های سر سبز و پر گل این منطقه دارای عسلی با کیفیت و مرغوب است در این منطقه داروهای گیاهی بی نظیری یافت می شود.

جاذبه ها و مکان های دیدنی حومه اصفهان

قنات های مون:

اگر به دنبال جاذبه های تاریخی در اطراف اصفهان هستید می تواند به قنات های مون بروید و از این آثار تاریخی با قدمت ۸۰۰ سال دیدن کنید این قنات های دو طبقه ای در آثار ملی ایران به ثبت رسیده اند.

دیدنی ها در حومه اصفهان

تالاب گاوخونی:

تالاب گاو خونی از مناطق دیدنی حومه اصفهان است که معروف و شناخته شده است و به دلیل اهمیت آن در کتاب های درسی به عنوان مهم ترین تالاب های ایران و جهان از آن یاد می شود.

چشم انداز حومه اصفهان

از دیگر جاذبه ها و مکان های گردشگری معروف در حومه اصفهان می توان به جاذبه های بی نظیری همچون آبشار پونه زار، طامه گردی، آبشار لادر، آبشار شاه لالوک، و کویر نگین شرق اصفهان اشاره کرد که بسیار تماشایی و خاص هستند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *