دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی زیباترین مکان های دیدنی اصفهان که هر ایرانی باید ببیند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

بیشتر گردشگران و جهانگردان شهر اصفهان را با نام نصف جهان می شناسند و علت آن وجود جاذبه های مهم و ارزشمند در این شهر است که بیشتر این مکان های دیدنی اصفهان شامل آثار تاریخی زیبا و ارزشمند هستند.

اصفهان نه تنها در ایران دارای شهرت و قدمتی ارزشمند است بلکه به جهانیان نیز شناسانده شده است و در دنیا نیز آن را از شمار شهرهای تاریخی با اهمیت می دانند. شما با سفر به اصفهان در گوشه و کنار آن شاهد معماری های خاص و بی نظیر هستید که بسیار جلب توجه می کند و بناهای ارزشمند آن از مهم ترین اماکن دیدنی اصفهان محسوب می شود، در ادامه مطلب با مکان های دیدنی اصفهان بیشتر آشنا خواهید شد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مکان های تاریخی اصفهان

جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی اصفهان

برای گشت و گزار در اصفهان باید به سراغ جاذبه های تاریخی آن بروید زیرا این جاذبه ها نه تنها دارای ارزش تاریخی است بلکه دارای چشم اندازهای طبیعی ویژه نیز می باشد.

باغ بزرگ اصفهان

سی و سه پل:

سی و سه پل که از جاذبه های شناخته شده در شهر اصفهان به پل الله وردی خان نیز شهرت دارد و معماری بی نظیر آن در دوران صفویه انجام شده است. این پل ارزشمند بر روی رود زاینده رود احداث شده است و در گذشته جشن های فرهنگی ارزشمندی در اینجا برگزار می شده است.

جاذبه ها و مکان های دیدنی اصفهان

میدان نقش جهان:

این میدان از جاذبه ها و مکان های دیدنی اصفهان است و در مرکز شهر قرار گرفته است این میدان در دوران تیموریان ساخته شده است و در دوران بعد بازسازی شده است میدان نقش جهان نیز محل برگزاری جشن های مختلفی بوده است.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی های معروف اصفهان

کاخ چهل ستون:

در زمان صفویان این کاخ از بناهای ارزشمندی بوده است که با چشم اندازی زیبا و مجموعه باغ های مجلل ساخته شده است کاخ چهل ستون نشان دهنده ترکیبی از معماری چینی، ایرانی و اروپایی است و دارای چندین ستون و سنگ نوشته است.

مکان های زیبا در اصفهان

عمارت هشت بهشت:

این باغ نیز در دوران صفویان ساخته شده است این عمارت دارای باغ های مختلفی است و فضای درون آن بسیار زیبا و چشم نواز است.

مکان های دیدنی اصفهان کدام اند

مسجد امام:

این مسجد در قرن ۱۱ بنا شده است و به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است معماری آن چند ضلعی است و دارای تزیینات مختلفی در داخل مسجد است که برای گردشگران جذاب است و از مناطق گردشگری اصفهان محسوب می شود.

دیدنی های تاریخی اصفهان

منارجنبان:

اگر همچنان به قصد دارید تا معماری خاص بناهای تاریخی را در اصفهان تماشا کنید می توانید عمارت منارجنبان را انتخاب کنید که خود به نوعی شاهکار معماری به شمار می رود. این بنا با کاشی کاری های خود بسیار شگفتی آفرین بوده است.

جذابیت های خاص در اصفهان

چهار باغ عباسی:

این باغ از باغ های مشهور در اصفهان و ایران است و محل بازدید بسیاری از جهانگردان است در این باغ شما شاهد بخش های مختلفی خواهید بود که دالان ها و راهرو از شمار آن هستند.

محله قدیمی اصفهان

پارک صفه:

این کوهستان پارک در جنوب اصفهان قرار گرفته است و از مکان های تفریحی پر طرفدار در اصفهان است در این منطقه شما می توانید رستوران های سنتی و چایخانه را مشاهده کنید که برای مسافران دوست داشتنی است.

دیدنی هیا اصفهان

باغ گل ها:

باغ گل ها با تنوع گونه های مختلفی از گیاهان زینتی در میدان بزرگمهر قرار گرفته است و در مسیر نزدیک به زاینده رود گل های آن روییده است مساحت این باغ ۲۵۰۰ متر مربع است و بیش از ۲۵۰ گونه از گیاهان در آن یافت می شوند.

مناطق توریستی اصفهان

باغ پرندگان:

از دیگر جاهای دیدنی اصفهان می توان به باغ پرندگان اشاره کرد این باغ با وسعت ۵۵ هزار متر مربع در سال ۱۳۷۵ تاسیس شده است و ۱۳۰ گونه از پرندگان موجود در خاورمیانه در این باغ نگهداری می شوند.

دیدنی های طبعی در اصفهان

مدرسه چهار باغ:

این مدرسه با نام مدرسه علمیه امام صادق(ع) نیز شناخته می شود و دستور ساخت آن را شاه سلطان حسین صادر کرده است و متعلق به دوران صفویان است این مدرسه نشان دهنده مجموعه ای از معماری ایرانی است.

امارت زیبای اصفهان

محله جلفا:

این محله، محله ای در نزدیکی زاینده رود است و مسافران با درشکه به این محله قدیمی می روند و از آن دیدن می کنند خیابان سنگ فرش شده جلفا محل خوبی برای قدم زدن در تاریکی شب است و از مکان های دیدنی اصفهان است.

اصفهان و مناطق توریستی

آکواریوم اصفهان:

از جاذبه های تفریحی و امرئزی در اصفهان می توان به آکواریوم آبی اشاره کرد که گونه های مختلفی از آبزیان در آن نگهداری می شوند و به شکل آکواریوم های مجهز و مدرن ساخته شده است و محلی برای بازدید گردشگران این شهر به شمار می رود.

آکواریوم اصفهان

کلیسای وانک:

این کلیسا که موزه این شهر نیز محسوب می شود در قرن ۱۱ بنا شده است و محلی برای عبادت ارمنی ها بوده است نمای داخلی این کلیسا بسیار زیبا و مجلل است و با تزیینات مختلفی درست شده است.

مناطق مهم اصفهان

چادگان:

از جاذبه های طبیعی و دیدنی اصفهان می توان به منطقه تفریحی چادگان اشاره کرد چادگان یک دهکده توریستی در اصفهان محسوب می شود که می توان از چشم اندازهای زیبای زاینده رود و مناطق سر سبز در این منطقه با آب و هوای مطبوع استفاده کرد.

محله گردشگری اصفهان

پارک جنگلی ناژوان:

این پارک محل مناسبی بریا تفریحات کودکان است و بعد از یک روز پر گردش در بناهای تاریخی اصفهان می توانید با دیدن از این پارک و استفاده از امکانات آن یک روز مفرح تر را برای اعضای خانواده خود به همراه داشته باشید.

دیدنی های زیبای اصفهان

جاذبه ها و دیدنی های اصفهان بسیار متنوع و بی نظیر است و علاوه بر مکان های دیدنی فوق العاده یا که در قسمت بالا با آنها آشنا شدید می توانید از دیگر جاذبه های این هر نیز دیدن کنید.

سردر بازار قیصریه :

در ورودی اصلی بازار اصفهان سردر بزرگ و قوسی شکل قرار دارد که محل ورود به بازار است که نقش و نگارهای زیبایی بر روی این سردر بزرگ به جا مانده است، در دوران صفویه بازار قیصریه جزو بازارهای پر رونق محسوب می شد که در حال حاضر نیز دکان هایی با قدمت زیادی در آن جا دیده می شود که امروزه صنایع دستی در این بازار به فروش می رسد.

مکان های گردشگری اصفهان

مسجد جامع :

اگر شما نیز علاقه زیادی به دیدن بنا های مذهبی در اصفهان دارید بهتر است از مسجد جامع نیز دیدن نمایید، این مسجد از مهم ترین جابه های گردشگری اصفهان در گروه بنا های مذهبی می باشد و بارها بازسازی شده است.

پل خواجو :

این پلو جزو یکی از مکان های گردشگری و دیدنی اصفهان است که در شب نورپردازی شگفت انگیزی دارد و باعث شده است که جذابیت بیشتر داشته باشد و به عنوان یکی از بی نظیر ترین معماری های زمان شاه عباس دوم محسوب می باشد که بر روی زایند روده ساخته شده و نام دیگر بابا رکن الدین می باشد.

آشنایی با مکان های دیدنی اصفهان

منار ساربان :

این مکان نیز به عنوان یکی از جاذبه های تاریخ شهر اصفهان می باشد که قدمت آن به دوران حکومت سلجوقیان بر می گردد که در محله قدیمی جویباره و در خیابان کمال ساخته شده است.

مدرسه کاسه گران :

این مکان جزو مکان های قدیمی شهر اصفهان است که واقع شده در سبزه میدان، بازار ریسمان است و به عنوان یکی از آثار کلی ایران به شمار می رود که در نزدیکی مسجد جامع در آخرین سال سلطنت شاه سلیمان ساخته شد.

مناطق دیدنی اصفهان

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ایران گردی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *