دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری رمزگذاری روی فلش مموری بدون استفاده از نرم افزار

  • مرضیه شاکری
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

اگر از فاش شدن اطلاعات شخصی خود و در دسترس دیگران قرار گرفتن فایل های محرمانه تان نگرانید ! این آموزش را حتما ببینید. همه ما اطلاعات شخصی داریم که دوست نداریم دیگران به آنها دسترسی پیدا کنند .بهترین راهکار برای حفظ حریم شخصی شما در دنیای تکنولوژی قفل گذاری درایو ها و حافظه های جانبی نظیر فلش مموری هایتان است.

حفظ فایل ها و اطلاعات شخصی مهمترین چیزی است که در استفاده از تکنولوژی های این روزها به ذهن هر فردی خطور می کند. اینکه فایل های شخصیتان را کسی جز خود شما نبیند و از دسترس دیگران خارج باشد بسیار مهم است . در اینجا می خواهیم یک روش بدون استفاده از نرم افزار به گونه ای سهل و آسان را در اختیارتان قرار دهیم . با ما در آموزش تصویری رمزگذاری روی فلش مموری بدون استفاده از نرم افزار همراه باشید.

رمز گذاری روی فلش مموری ، مرحله به مرحله:

قفل و رمز گذاری روی فلش مموری

اطلاعات شخصیتان را برای همیشه حفظ کنید . بله ! درست است . شما می توانید اطلاعات شخصیتان را روی فلش مموری برای همیشه حفظ و از دسترس دیگران خارج کنید .رمزگذاری روی فلش مموری راهکاری مطمئن برای جلوگیری از دستبرد دیگران به اطلاعات محرمانه شما.

قابلیت Bitlocker Drive Encryption در ویندوز های 7، 8، 8.1 این امکان را به شما می دهد تا به راحتی و بدون احتیاج به نرم افزار مموری هایتان را رمزگذاری کنید.در واقع Bitlocker به شما اجازه می دهد تا محیط های درایو ویندوز و حافظه های جانبی مثل فلش مموریتان را محدود و از دسترس دیگران خارج کنید.

مرحله اول رمز گذاری روی فلش مموری

مرحله 1 :

ابتدا فلش مموری را به سیستم وصل کنید . روی درایو فلش مموری کلیک راست کرده و گزینه Turrn on BitLocker  را بزنید .به محض زدن این گزینه فرآیند اولیه رمزگذاری روی فلش مموری آغاز می گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مرحله دوم رمزگذاری روی فلش مموری

مرحله 2 :

در این مرحله باید صبر کنید تا مراحل رمزگذاری آنالیز شوند.

 توجه داشته باشید که هنگام کار و در تمام مراحل انجام رمزگذاری روی فلش مموری به هیچ عنوان نباید فلش مموری را از  سیستم جدا کنید ، این امر باعث سوختن فلش مموری و از دست رفتن تمامی اطلاعات داخل آن می گردد.

مرحله سوم رمزگذاری روی فلش مموری

مرحله 3 :

در این مرحله گزینه Use a password to unlock the drive را علامت دار کرده و در Text Box های مشخص شده رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید و گزینه Next  را بزنید.

مرحله چهارم رمزگذاری

مرحله 4 :

در پنجره جدیدی که باز می شود ، دوگزینه نمایش داده شده که برای بازیابی پسوورد در زمانی است که رمز عبور خود را فراموش کرده اید.

گزینه Save the recovery key to a file : ذخیره رمز عبور در یک فایل جداگانه

گزینه Print the recovery key : پرنت گرفتن از رمز عبور

گزینه اول را انتخاب کنید و Next  را بزنید.

مرحله پنجم رمزگذاری

مرحله 5 :

در این پنجره گزینه start Encryption را انتخاب کنید.

مرحله ششم رمزگذاری

مرحله 6 :

همانطور که مشاهده می کنید برنامه در حال رمزگذاری است . جهت یادآوری باید متذکر شویم که در حین رمزگذاری و تا تکمیل فرآیند فلش مموری را از سیستم جدا نکنید همچنین اگر برای درایو خود در حال رمزگذاری هستید باید صبر کنید پس از رمزگذاری درایو شما کاملا ریکاوری شود و بعد از آن استفاده کنید.

مرحله هفتم رمزگذاری

مرحله 7:

پس از تکمیل مراحل پنجره ای مطابق بالا باز می شود که پیغام اتمام مراحل کار را می دهد . گزینه Close را بزنید. اکنون باید روی درایو رمز گذاری شده یک آیکن قفل مشاهده شود .

مرحله هشتم رمزگذاری

اکنون اگر روی درایوی که رمزگذاری شده کلیک کنید پنجره بالا برایتان باز خواهد شد که از شما رمز عبور میخواهد. با وارد کردن رمز عبور خود و زدن گزینه Unlock می توانید به فایل هایتان دست یابید.

    ریکاوری رمز فلش

اگر رمز خود را فراموش کرده اید می توانید گزینه  i forget my password را بزنید . در پنجره ای که باز خواهد شد باید رمز عبورتان را که در فایل ذخیره کرده بودید را در کادر مشخص شده وارد کنید و گزینه Unlock را بزنید .

آموزش حذف رمز عبور از روی فلش مموری به دو روش آسان :

روش اول :

جهت حذف رمز فلش

1- روی درایو رمزگذاری شده کلیک راست کرده و گزینه Manage BitLocker را بزنید.

حذف کردن رمز فلش   

2- در پنجره بعدی که برایتان باز می شود 5 آیتم وجود دارد که عبارتند از :

  • Change password to unlock the drive : تغییر رمز فلش مموری و یا به طور کلی تغییر رمز درایو
  • Remove password from this drive : پاک کردن رمز از روی درایو
  • Add a smart card to unlock the drive : اضافه کردن اسمارت کارت
  • Save or print recovery key again : ذخیره و یا پرینت رمز عبور
  • Automatically unlock this drive on this computer : با انتخاب این گزینه دیگر نیازی به وارد کردن پسوورد در هنگام وارد شدن به ویندوز نیست.

روش دوم :

اگر روش فوق برای حذف رمز کار نکرد ، می توانید از روش زیر عمل کنید:

روشی دیگر از پاک کردن رمز

1- از پنجره کنترل پنل گزینه BitLocker Drive Encryption را انتخاب کنید.

مرحله بعدی پاک کردن رمز

2- در پنجره بعدی که برایتان باز می شود ، درایو مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه Turn off BitLocker  را بزنید.

—————————————————-

امیدواریم با استفاده از آموزش رمزگذاری روی فلش مموری بتوانید از اطلاعات محرمانه خود محافظت نمایید. سربلند و پیروز باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *