دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چند خوراکی که موجب رشد موهای شما می شود

  • سمیه نیک فرجام
  • ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

رشد موی انسان دارای میانگین خاصی است که در مدت زمان یک ماه این میانگین رشدی ۱.۲۵ سانتی متر و در طول یک سال ۱۵ سانتی متر می باشد.

در رشد مو عوامل مهمی تأثیر گذار خواهند بود که از جمله آن می توان به رژیم غذایی مناسب، ویژگی های هورمونی و ژنتیکی، سن، جنس و سلامت بدن اشاره کرد.

رشد مو با استفاده از چند خوراکی

برخی از این عوامل را نمی توان در آن تغییراتی را ایجاد کرد ژنتیک و سن از جمله عواملی است که ایجاد این تغییرات در آن امکان پذیر نمی باشد بنابراین با دستکاری و تغییر در عوامل ممکن نظیر تنظیم رژیم غذایی مناسب و مصرف خوراکی های مفید می توان به حفظ سلامت مو و رشد آن کمک کرد.

۱- مصرف تخم مرغ:

تخم مرغ منبع مناسبی برای تأمین پروتئین مورد نیاز در بدن انسان است فولیکول های موی انسان به مقادیر زیادی پروتئین نیاز دارند که عدم تأمین آن موجب ایجاد مشکلات ریزش مو در شما خواهد شد. تخم مرغ منبع مناسبی برای سلنیوم و زینک در بدن انسان است و می تواند مواد مغذی که برای مو نیاز می باشند را تأمین کند.

۲- مصرف انواع توت:

ویتامین c و خواص آنتی اکسیدانی موجود در توت ها می تواند به رشد موی شما کمک کند آنتی اکسیدان موجود در توت به حفاظت از فولیکول های مو کمک می کند. علاوه بر آن وجود ویتامین c در توت ها به کلاژن سازی مو کمک می کند و موجب می شود تا مو دچار شکنندگی نشود این ویتامین باعث جذب آهن می شود و از ریزش مو جلوگیری می کند.

۳- مصرف اسفناج:

اسفناج از سزیجاتی است که سرشاز ویتامین و مواد مغذی است مقادیر زیاد فولات، ویتامینc و یتامین A موجود در اسفناج به سلامت و رشد موهای شما کمک می کند. همچنین این ماده غذایی می تواند مقداری چربی را به پوست سر برساند که از ریزش و خشکی آن جلوگیری کند.

خواص ویتامین c و تأثیر آن بر سلامت و زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است و تأمین این ویتامین در بدن اسان علاوه بر سلامت پوست ضرورت های دیگری نیز دارد.

  •  آرون گروپس

۴- مصرف ماهی:

مصرف ماهی هایی که دارای مقادیر زیادی چربی هستند دارای ارزش غذایی بالا می باشند و با تأمین چربی امگا ۳ موجب پیشگیری از ریزش مو می گردند. مصرف ماهی شاه ماهی و سالیمون که دارای مقادیر زیادی چربی امگا ۳ هستند در حل مشکل ریزش مو به شما کمک می کنند.

۵- مصرف سیب زمینی شیرین:

بتاکاروتن موجود در سیب زمینی شیرین در رشد موها تأثیرگذار خواهد بود همچنین موها شما را ضخیم تر نگه می دارد و از شکنندگی آن جلوگیری می کند.

رشد مو با استفاده از چند خوراکی

۶- مصرف آووکادو:

آووکادو مقدار زیادی ویتامین E و مواد مغذی را جذب بدن می کند و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای بدن عمل می کند طبق بررسی ها مصرف این ویتامین در مدت زمانی کوتاه باعث افزایش رشد موها می شود. آووکادو می تواند قسمت هایی از پوست سر را که دچار آسیب شده است ترمیم کند.

۷- مصرف انواع مغزها:

مصرف مغزها می تواند ویتامین B، اسید چرب، زینک و مواد معدنی دیگری را در بدن تأمین کند مغزها علاوه بر حفظ سلامت مو به سلامت بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری می کنند.

۸- مصرف دانه ها:

تخم کتان و چیتا از جمله دانه هایی است که حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد مغذی هستند این دانه ها موجب افزایش رشد موها می گردند. استفاده از این دانه ها می تواند در برنامه غذایی شما جای بگیرد.

۹- مصرف فلفل شیرین:

کلاژن سازی، تأمین ویتامین c و خواص آنتی اکسیدانی از جمله خاصیت های بی شمار مصرف فلفل شیرین است این ماده غذایی می تواند رادیکال های آزاد را از بدن دور کند و با تأمین چربی مو به رشد و سلامت آن کمک کند.

۱۰- مصرف میگو:

مصرف غذاهای دریایی به ویژه میگو در سلامت پوست، مو و بدن بسیار مؤثر است میگو مقادیر زیادی پروتئین، زینک، آهن و ویتامین D در خود دارد که ویتامین های مورد نیاز بدن را تأمین می کند اسید چرب امگا ۳ نیز در این ماده غذایی یافت می شود که به تعدیل میزان رطوبت پوست سر کمک می کند.

رشد مو با استفاده از چند خوراکی

۱۱- مصرف انواع لوبیا:

لوبیا ها از منابع گیاهی حاوی پروتئین هستند که مواد مغذی مختلفی چون آهن، فولات و بیوتین دارند استفاده از این مواد در وعده های غذایی و به صورت ترکیبی یا جداگانه می تواند به تأمین ویتامین های بدن کمک کند.

۱۲- مصرف سویا:

اسپرمیدین موجود در سویا کمک می کند تا جریان رشد مو به طور فعال صورت بگیرد زیرا اسپرمیدین موجب تولید فولیکول مو می شود و تأثیر بسزایی در رشد مو خواهد داشت.

۱۳- مصرف گوشت:

گوشت خاصیت ترمیم کنندگی و تقویت دارد گوشت از مواد غذایی است که در برنامه های غذایی افراد دیده می شود و به تولید گلبول های قرمز و فولیکول مو کمک می کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *