دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

10 راهکار مفید برای دلداری دادن به همسر عزادارتان

  • زهره امامی
  • ۱۰ دی ۱۳۹۶
  • ۰

وقتی مرگ در خانه‌ی عزیزان ما را می‌زند، لحظات دشواری برای‌ او و ما پیش می‌آید. عشقِ زندگی ما ممکن است پدر یا مادر، خواهر یا برادر، یکی از دوستان یا اقوام خود را از دست بدهد. در این قسمت با بیان نکات کلیدی شما را راهنمایی می کنیم تا چگونه همسرتان را در این مواقع حساس آرام کنید.

وقتی همسرتان عزادار یا ناراحت است، باید بهترین کارها را برای آرامش بخشیدن به او انجام دهید. ما در این مقاله ده نمونه از بهترین کارهایی را که می‌توان برای دلداری دادن به همسر داغدار یا شکست خورده انجام داد، برای شما بازگو می‌کنیم. لطفا در ادامه، با ما همراه باشید.

1. استرس او را از بین ببرید

او را برای مدت طولانی در آغوش بفشارید، او را عمیقا ببوسید، کمر او را ماساژ دهید و خنده بر لب‌هایش بنشانید. با اینکارها به همسرتان یادآور شوید که کنارش هستید.

2. یادتان باشد که اندوه تاریخ انقضا ندارد

ممکن است همسرتان بعد از گذشتن چندید هفته یا چند روز دیگر مثل اوایل هر روز گریه نکند و به زندگی عادی خود برگردد. دوباره صدای خنده‌هایش در خانه بپیچد و اوضاع برایش بهتر شود. اما همیشه یادتان باشد که او هرگز فوت عزیزش را فراموش نخواهد کرد.

راهکار آرام کردن همسر داغدیده

3. سخنگوی همسرتان شوید

گاهی همسر شما انرژی کافی برای پاسخ‌گویی به تمام تماس‌ها، ایمیل‌ها یا پیام‌های تلگرام و فیسبوک را ندارد. یکی از کارهایی که برای دلداری دادن به همسر خود می توانید انجام بدهید این است که نقش سخن گوی همسرتان را برعهده بگیرید و از آنها قدردانی کنید. صحبت با این همه آدم برای همسر داغدیده‌تان سخت است.

4. بگذارید هرقدر می‌خواهد حرف بزند

ممکن است همسرتان  مدام درباره‌ی خاطرات خود از عزیز متوفی و احساساتش درباره‌ی او صحبت کند. این کار خیلی عادی و حتی برای او سودمند است. بگذارید او این کار را بکند. به او نگویید که حرف‌هایش دارد تکراری می‌شود.

  •  آرون گروپس

5. برای دلداری دادن به همسر خود، هیچ‌یک از جملات زیر را بر زبان نیاورید

خواب دیدم جاش خیلی خوبه، آدم از حکمت خدا سر در نمیاره، نیمه‌ی پر لیوان رو ببین، هر کار خدا یه حکمتی داره، منم وقتی بابام فوت کرد و ….

6. کمک‌های عملی ارائه کنید

شما می‌توانید تمام کارهای کفن و دفن را انجام دهید، خریدهای همسرتان را برعهده بگیرید، نشتی شیر آب را که طی این مدت روی اعصاب او بوده تعمیر کنید، لباس‌ها را در ماشین لباس‌شویی بیندازید، او را ماساژ دهید، عصر را به تماشای تلویزیون بگذرانید و از این قبیل کارها. فقط کافی است او بداند که شما برای کمک به او تمام مسئولیت‌ها را برعهده می‌گیرید.

7. پذیرای سکوت باشید

اگر ساعت ها هم در تختخواب، روی کاناپه یا نیمکت پارک در سکوت گذراندید، از این سکوت استقبال کنید و بر سرش دست نوازش بکشید.

راهکار آرام کردن همسر داغدیده

8. بگذارید به شیوه‌ی خود اندوهش را بروز دهد

به او نگویید که شیوه ی ابراز اندوهش غلط است. شما پناه او هستید. باید فضایی را در اختیارش قرار بدهید که به‌شیوه ی مختص خود غمش را بروز دهد.

9. صادق باشید

به شریک زندگی تان بگویید عزیزم نمی‌دونم چی بگم، ولی بابت این قضیه خیلی متأسفم و کنارت هستم تا هر کمکی که از دستم برمیاد، برات انجام بدم. این شما هستید که باید تنها منبع حمایت صادقانه و اصیل برای او باشید.

10. بگذارید گریه کند

همچنان که اشک چشمان او را پاک می‌کنید، به او نگویید گریه نکن چراکه با به‌ کاربردن این جمله ی دستوری از او می خواهید احساسات و عواطف خود را نادیده بگیرد و شما هم به‌ نوعی با این جمله احساسات او را کم‌ اهمیت می‌شمارید. بگذارید غم خود را بروز دهد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *