دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب رنگ مو ، چه رنگ مویی برای چه پوستی مناسب است؟

  • پرستو محمدی
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

رنگ موها تاثیر بسیاری در شادابی چهره دارند از این رو انتخاب رنگ مو و مطابقت آن با رنگ پوست بسیار حائز اهمیت است. رنگ مو برای پوست های تیره و روشن، گرم و سرد متفاوت است در این پست با شناخت رنگ پوست خود مناسب ترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنید.

رنگ مو، تاثیر چشم گیری در زیبایی و شادابی چهره دارد یکی از شروط جذابیت خانم ها مطابقت رنگ موها با رنگ پوست و رنگ چشمان است. برای انتخاب رنگ موی باید به چند نکته توجه کرد. پوست هایی متمایل به رنگ گرم یا سرد، تیره و روشن رنگ موهای متفاوتی را می طلبند. همچنین درشت یا نازک بودن موها و کم و زیاد بودن آن در انتخاب رنگ موی بی تاثیر نیستند. با نکات انتخاب رنگ موها بیشتر آشنا شوید

نکات کلی در انتخاب رنگ مو مناسب با چهره:

متخصصان زیبایی میگویند مهم ترین نکته در انتخاب رنگ مو، مطابقت آن با رنگ پوست است. رنگ موی برای پوست های تیره و روشن، گرم و سرد متفاوت است و همچنین ضخامت موها و میزان چربی آن در انتخاب رنگ موها نقش دارند. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید یک لباس سفید بپوشید و تمام موها رو با پارچه یا حوله ی سفید بپوشانید. سعی کنید پوستتان را از هر گونه مواد آرایش پاک کنید. حال در نور کافی در مقابل آیینه بایستید. اگر صورتتان به رنگ قرمز یا صورتی بود،شما چهره سردی دارید . اگر به رنگ هلویی، زیتونی و یا طلایی بود شما چهره گرمی دارید . تشخیص رنگ ها به راحتی انجام نمیشود و نیاز به دقت زیادی دارد و ممکن است رنگ پوست شما خنثی باشد.

انتخاب رنگ مو مناسب

پوست های سرد : اگر پوست شما سرد است به دنبال رنگ هایی با سایه های خنثی باشید (رنگ ها از Aتا N) این رنگ ها فاقد تن قرمز یا طلایی هستند و کنتراستی با پوست شما ایجاد می کنند. افراد بور باید به دنبال رنگهای شرابی یا بژ باشند؛ افراد دارای پوست سبزه، می توانند قهوه ای شکلاتی را انتخاب کنند. اگر به رنگ قرمز علاقه دارید رنگهای مسی یا از خانواده گیلاسی متوسط را انتخاب کنید. زیرا رنگ های قرمز قهوه ای کنتراستی با پوستهای صورتی ایجاد می کنند.

پوست های گرم: افرادی که دارای پوست های گرم هستند می توانند با اضافه کردن تن طلایی یا قرمز به رنگتان جلوه طبیعی به رنگشان بدهد (حروف G یا R در جعبه رنگها). رنگ های متناسب برای افراد بور رنگ های عسلی، توت فرنگی و یا مسی است  و افراد سبزه می توانند از قهوه ای طلایی ، بلوطی و یا رنگهای ماهاگونی استفاده کنند.

پوست های خنثی : این افراد بهتر است در انتخاب رنگ موها میانه روی کنند و سعی کنند مطابق با شخصیت خود رنگ مویشان را انتخاب کنند. عکس زیر نمونه ای از تشخیص تن رنگ پوست بر روی ساق دست است.

انتخاب رنگ مو

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

حال که موفق به شناختن تن رنگ پوست خود شده اید می توانید در انتخاب رنگ موی خود به تنهایی تصمیم بگیرید و بهترین و متناسب ترین رنگ مو را انتخاب کنید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *