دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

روش های درمان سرماخوردگی با عسل که باید امتحان کنید

  • مهلا بستگان
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از آفریده های طبیعی و بسیار مقوی و مغذی موجود در طبیعت عسل است که توسط زنبور عسل به عمل می آید و از خواص بی شماری برخوردار است. ما در این مقاله از درمان سرماخوردگی با عسل نوشته ایم.

در دنیای امروز با وجود پیشرفت های بسیار در همه امور بالطبع داروهای شیمیایی اما هنوز هم هستند کسانی که دارو و درمان های گیاهی و طبیعی و خانگی را به درمان های شیمیایی ترجیح می دهند که البته نباید از اثرات موثر آنها چشم پوشی کرد، در ادامه با روش های درمان سرماخوردگی با عسل آشنا خواهید شد.

عسل دارای فواید بی شماری در رفع بسیاری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی می باشد. برای درمان طبیعی سرماخوردگی از فواید عسل به همراه دیگر مواد طبیعی مانند سیر و… استفاده نمایید. در ادامه با روش های درمان سرماخوردگی با عسل آشنا خواهید شد.

درمان سرماخوردگی با عسل:

در بهبود سرماخوردگی از موادی که پایه آن عسل باشد می توان استفاده کرد و نتیجه مساعدی از خواص عسل در این زمینه گرفت.

  1. یک قاشق عسل طبیعی را در یک قاشق لیموی ترش در یک لیوان آب ولرم مخلوط نمایید و قبل از هر وعده غذایی میل بفرمایید.
  2. در یک لیوان شیر یک قاشق غذاخوری عسل بریزید و قبل از صرف غذا مصرف نمایید.
  3. در نصف فنجان آب لیموی ترش صد گرم عسل بریزید و قبل از صرف هر وعده غذایی یک قاشق غذا خوری میل کنید.عسل درمانگر سرماخوردگی
  4. در یک فنجان آب ترب، یک فنجان عسل بریزید و با هم مخلوط کنید و قبل از هر وعده غذایی یک قاشق از آن بخورید.
  5. مخلوطی از یک فنجان دم کرده مریم گلی را با یک فنجان شیر به علاوه یک قاشق عسل با هم تهیه کنید و بعد از صرف ناهار و شام به مدت دو روز از آن یک قاشق غذا خوری میل نمایید.
  6. برای بهبود سرماخوردگی با عسل می توانید یک فنجان دم کرده اکلیل کوهی را با یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید و بعد از ناهار و شام به مدت دو روز مصرف نمایید.روش درمان سرماخوردگی با عسل
  7. سی گرم ساقه گلدار آویشن را با یک لیتر آب بجوشانید و یک قاشق غذا خوری عسل را در یک فنجان از این دم کرده مخلوط کنید و بعد از صبحانه، ناهار و شام تا دو روز از آن بخورید.
  8. برای بهبود سرماخوردگی می توانید از خواص عسل و سیاه دانه استفاده نمایید برای این منظور، یک قاشق مرباخوری سیاه دانه را در یک فنجان عسل مخلوط کنید و بعد از صبحانه، ناهار و شام از آن برای قطع تب و عوارض سرماخوردگی یک قاشق مربا خوری مصرف نمایید.
  9. هر دو ساعت دو قاشق غذا خوری عسل را در چهار وعده به فاصله هر دو ساعت دو قاشق غذا خوری عسل برای قطع تب علف میل نمایید.درمان خانگی سرماخوردگی با عسل
  10. ۵ گرم تخم رازیانه را دم کنید و در یک فنجان دم کرده رازیانه یک قاشق عسل بریزید و نیم ساعت قبل از خوردن ناهار و شام تا دور از آن بخورید.
  11. ۵۰ گرم گل بنفشه را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کنید و بعد در یک فنجان از آن یک قاشق غذاخوری عسل بریزید و هر چهار ساعت یک فنجان برای قطع تب، بهبود آنفولانزا، بیماری روماتیسم مفصلی و درکمان سرماخوردگی با عسل مصرف نمایید.
  12. چهار قاشق غذاخوری عسل را با دو گرم گرد ریشه زنبق مخلوط کنید و هر دو ساعت یک قاشق از آن را به همراه چای میل کنید.راهکارهای درمان سرماخوردگی با عسل
  13. بیست گرم گیاه بومادران را با یک لیتر آب بجوشانید و بعد در یک فنجان از آن چهار قاشق عسل بریزد و برای بهبود آنفولانزا هر سه ساعت یک فنجان بنوشید.
  14. بابونه را بجوشانید و صاف کنید، بعد در آن عسل بریزد و صبح و عصر یک لیوان از آن را بنوشید.
  15. آب یک پرتغال را بگیرید و در یک فنجان آب ولرم مخلوط کنید و در آن دو قاشق عسل بریزید و مصرف نمایید.درمان های خانگی سرماخوردگی با عسل

بررسی نشانه های سرماخوردگی

معمولاً پس از یک تا سه روز بعد از قرار گرفتن در معرض ویروس سرماخوردگی نشانه های آن ظاهر می شود که این علایم عبارتند از :

  • سرفه
  • آبریزش بینی
  • گلو درد
  • تب کم درجه
  • عطسه کردن
  • درد خفیف بدن
  • احساس ناخوشی
  • سرفه

بهبود سرماخوردگی با عسل

علاوه بر مطالب بالا عسل می توانید تاثیر بی نظیر در بهبود سرماخوردگی داشته باشد که در ادامه مطلب با فواید دیگر آن آشنا خواهید شد.

عسل، دارچین و لیمو :

به منظور جلوگیری از سرماخوردگی و کاهش نشانه های آن استفاده از مخلوط عسل، دارچین و لیمو بسیار مناسب است، به یک دوم فنجان آب گرم آب یک عدد لیموی تازه بیفزایید سپس به آن دو قاشق غذا خوری عسل و کمی دارچین افزوده و مخلوط حاصل را بنوشید.

بهبود سرماخوردگی با عسل

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

غرغره عسل :

به منظور رفع گلو درد می توانید از غرغره عسل استفاده نمایید فقط کافی است، به دو فنجان آب گرم یک قاشق غذا خوری برگ تمشک یا آب لیموی تازه بیفزایید و به مخلوط حاصل یک قاشق غذا خوری عسل افزوده و بعد از خنک شدن در دمای محیط آن را غرغره نمایید.

عسل و پیاز :

یک عدد پیاز بنفش را به شکل حلقه حلقه کرده سپس داخل یک کاسه بگذارید و روی آن را با عسل پوشانده و اجازه دهید به مدت یک شب تا صبح بماند و در نهایت مایع به دست آمده را میل کرده تا احساس بهبود را در خود مشاهده نمایید.

روش های رفع سرماخوردگی با عسل

عسل و فلفل سیاه :

ترکیب فلفل سیاه و عسل نقش مهمی در بهبود سرماخوردگی ایفا می کند بنابراین، یک قاشق غذا خوری عسل را با پودر فلفل سیاه مخلوط کرده تا سبب کاهش عفونت سینه در شما شود و در نهایت کمک زیادی به از بین بردن سرماخوردگی و سرفه خواهد کرد.

نکاتی که در مورد مصرف عسل باید بدانید

عسل یک راهکار عالی جهت رفع سرماخوردگی می باشد در صورتی که به نکات زیر توجه داشته باشید.

۱. پیش از استفاده از عسل در کودکان حتما با پزشک مشورت نمایید زیرا، امکان دارد کودک به آن حساسیت داشته باشد.

۲. امکان دارد برخی از افراد به دارچین و عسل حساسیت داشته باشند از این رو، پیش از استفاده با پزشک مشورت نمایید.

۳. عسل برای کودکان زیر دو سال ممنوع است.

۴. به منظور رسیدن به نتیجه دلخواه باید عسل مورد نظر بدون دست کاری و خام باشد.

در پایان به شما پیشنهاد می کنیم صورت تمایل جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خانگی و طب سنتی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *