دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

خواص سیاه دانه و عسل معجون پرخاصیت و معجزه گر

  • بهاره سلطانی
  • ۲۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

سیاه دانه و عسل به تنهایی دارای فواید درمانی زیادی هستند که در درمان و جلوگیری از بعضی بیماری ها به کار می روند. از ترکیب کردن سیاه دانه با عسل معجونی به دست می آید که قادر به درمان بسیاری از بیماری های بدن می باشد. در این مطلب با خواص سیاه دانه و عسل برای بدن آشنا می شوید.

همانطور که ذکر شد خواص سیاه دانه و عسل برای سلامت بدن بسیار توصیه شده است. برای تهیه این معجون می توانید چند قاشق سیاه دانه را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و آن را صبح ها ناشتا میل کنید و حتی می توانید در طی روز چندین بار از آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب می توانید فواید دارویی این معجون را مطالعه کنید.

ترکیب سیاه دانه و عسل

مهمترین خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه و خواص عسل هر یک به تنهایی برای درمان بیماری ها و رفع بسیاری از مشکلات جسمی و زیبایی بسیار موثر هستند. اما ترکیب این دو ماده غذایی پرخاصیت خواص جدید و مزیت های فراوان دیگری نیز به آن ها افزوده است. از جمله فواید سیاه دانه و عسل می توان به درمان بیماری لوزالمعده اشاره کرد. یکی از مهمترین فواید دارویی ترکیب عسل و سیاه دانه سم زدایی است. سیاه دانه و عسل دارویی موثر در درمان دیابت به شمار می رود. مصرف ۲ گرم سیاه دانه در طی روز باعث کاهش قند خون می شود و از طرفی به افزایش عملکرد سلول بتا کمک می کند و نیاز بدن به انسولین را نیز کم می کند.

از خواص شگفت انگیز ترکیب سیاه دانه و عسل، درمان تشنج می باشد. همچنین کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند می توانند از سیاه دانه استفاده کنند. مصرف سیاه دانه به همراه عسل طی دو ماه می تواند سبب کاهش فشار خون بالا شود. برای اثر بخشی بهتر و گرفتن نتیجه مطلوب پیشنهاد می شود که مقدار ۲۰۰ میلی گرم سیاه دانه به همراه عسل در طی روز مصرف شود.

خواص سیاه دانه و عسل

درمان آسم

از فواید بی نظیر سیاه دانه به درمان آسم و بیماری های دستگاه تنفسی می توان اشاره کرد. ترکیب سیاه دانه با آویشن می تواند در درمان بیماری های دستگاه تنفس بویژه آسم مفید باشد. همچنین مصرف سیاه دانه و عسل به همراه آب جوش یکی دیگر از درمان های توصیه شده برای افرادی است که از آسم رنج می برند.

درمان سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ یکی از خطرناکترین بیماری هایی است که در عملکرد دستگاه گوارش و سلامت بدن تاثیر منفی می گذارد. می توان در کنار درمان هایی دارویی از ترکیب سیاه دانه به همراه عسل نیز برای درمان این بیماری بهره برد. طی تحقیقاتی محققان دریافتند که روغن سیاه دانه بر روی سلول های سرطانی اثر گذاشته و باعث کند شدن روند پیشرفت این بیماری می شوند.

فواید عسل و سیاه دانه

ترک اعتیاد

ترکیب سیاه دانه و عسل برای کاهش وسوسه مواد مخدر موثر است. افرادی که در مرحله ترک اعتیاد هستند می توانند از مخلوط عسل و سیاه دانه به طور روزانه استفاده کنند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از فواید سیاه دانه و عسل تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین برای درمان بیماری هایی که باعث تضعیف قدرت دفاعی بدن می شوند نیز به کار می رود. به عنوان مثال بیماری سرماخوردگی یکی از بیماری هایی است که با ترکیب سیاه دانه و عسل درمان می شود.

درمان عفونت ادراری

مخلوط عسل و سیاه دانه دارای فواید درمانی عفونت بویژه عفونت ادراری است. همچنین ادرار آور بوده و به درمان بیماری پروستات نیز کمک می کند.

خواص سیاه دانه و عسل

درمان سر درد

از فواید درمانی سیاه دانه و عسل می توان به درمان سر درد اشاره کرد. مخصوصا درمان سر درد هایی که با مزاج سرد ارتباط دارند. پیشنهاد می شود در هنگام بروز سر درد از مخلوط عسل و سیاه دانه میل کنید تا در مدت کوتاهی سر دردتان درمان شود.

از بین بردن جوش های زیر پوستی

سیاه دانه و عسل علاوه بر فواید متعدد درمانی به حفظ سلامت پوست نیز کمک می کند. این ترکیب باعث از بین بردن جوش های زیر پوستی می شود اما برای جوش های ملتهب ممکن است باعث التهاب بیشتر شود و نتیجه معکوس داشته باشد. همچنین برای از بین بردن بیماری های پوستی نظیر لک های پوستی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان سرطان روده با عسل و سیاه دانه

تقویت دستگاه گوارش

تقویت دستگاه گوارش از مهمترین خواص سیاه دانه و عسل می باشد. در از بین بردن انگل های روده موثر است و به درمان دل درد و نفخ نیز کمک می کند. به طور کلی یکی از درمان های توصیه شده برای مشکلات گوارشی از جمله زخم معده، استفاده از ترکیب عسل و سیاه دانه است.

از بین بردن سنگ کلیه

سنگ کلیه و سنگ مثانه از بیماری هایی است که علاوه بر درد شدید باعث از بین رفتن کارایی کلیه ها نیز می شود. همچنین ترکیب عسل و سیاه دانه از آسیب و تاثیر مخرب داروها بر کلیه ها جلوگیری می کند.

خواص سیاه دانه و عسل برای درمان بیماری ها

درمان اضطراب

اضطراب از علائم بیماری افسردگی است که غالبا همراه با تپش های نامنظم قلب است. استفاده از سیاه دانه و عسل باعث تنظیم ضربان قلب، کاهش استرس و جلوگیری از افسردگی می شود و در افزایش میزان نشاط و انرژی تاثیر بسزایی دارد.

مصرف در بارداری و شیردهی

مصرف مخلوط سیاه دانه و عسل باعث کاهش درد زایمان می شود و به افزایش قوای بدن زنان باردار نیز کمک می کند. همچنین مصرف آن در دوران شیردهی نیز سبب افزایش میزان شیر مادران می شود.

خواص سیاه دانه و عسل

افزایش میزان باروری

از دیگر فواید دارویی سیاه دانه و عسل می توان به افزایش میل جنسی اشاره کرد و از طرفی در افزایش تعداد اسپرم ها موثر است که در نتیجه آن ناباروری که ناشی از کمبود تعداد اسپرم است درمان می شود.

درمان گوش درد و سرگیجه

می توانید به منظور درمان گوش درد هر روز صبح یک قطره از روغن سیاه دانه را داخل گوش بریزید و اطراف گوش را با این روغن چرب نمایید سپس یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا از مخلوط به دست آمده به مدت یازده روز استفاده کنید.

فواید معجون سیاه دانه و عسل

بهبود گردش خون

گاهی اوقات برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی از جمله : فعالیت بیش از حد و یا در اثر مبتلا شدن به برخی بیماری ها جریان گردش خون در آن ضعیف می شود که با کمک سیاه دانه و عسل می توانید این مشکل را برطرف کنید، فقط کافی است یک قاشق چای خوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق چای خوری عسل خالص و دو حبه سیر له شده مخلوط کرده سپس معجون حاصل را هر روز صبح به مدت یک هفته مصرف کنید.

درمان ضعف عمومی

به منظور رفع ضعف عمومی یک فنجان سیاه دانه و یک لیوان شنبلیله خشک را آسیاب کرده و به آن یک قاشق غذا خوری محلول عنبر و دو لیوان عسل خالص بیفزایید و آن ها را به خوبی با هم ترکیب کنید، سپس مخلوط به دست آمده را هر روز صبح با نان گندم سبوس دار مصرف کنید.

فواید شگفت انگیز سیاه دانه و عسل

تقویت قوای جنسی

برای برگرداندن قوای جنسی می توانید روغن سیاه دانه را با روغن زیتون و کندر خوراکی پودر شده ترکیب کرده و به آن کمی عسل بیفزایید سپس هر روز کمی از مخلوط حاصل را میل کنید.

بررسی فواید سیاه دانه، عسل و دارچین

معجون سیاه دانه، دارچین و عسل فواید شگفت انگیزی بر سلامت بدن دارد که برخی از فواید بی نظیر آن عبارتند از :

  • پیشگیری از چاقی
  • درمان گلو درد و سرماخوردگی
  • بهبود مشکلات گوارشی
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی
  • بهبود دیابت
  • بهبود مشکلات قلبی
  • درمان عفونت های قارچی
  • مبارزه با سرطان
  • درمان زخم ها
  • درمان مشکلات قاعدگی

در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دیگر خواص مواد غذایی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *