دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خواص انار در بارداری و معرفی فایده های مصرف این میوه در این دوران

  • مهلا بستگان
  • ۵ آبان ۱۳۹۶
  • ۰

انار یکی از میوه های بهشتی است که در چند آیه قرآن, به آن اشاره شده است. این میوه پر از فایده و بسیار خوشمزه می باشد. ما در این مطلب از خواص انار در بارداری می گوییم.

انار یک میوه پر فایده و مفید است. خواص انار در درمان کم خونی نیز تاثیر گذار است. این میوه شامل ویتامین هایی همچون B1, B2 و ویتامین C می باشد. به علاوه دارای مواد معدنی همچون فسفر, منیزیم, آهن, سدیم و پتاسیم نیز می باشد. انار منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و دارای ترکیبات قندی همچون, ساکارز, گلوکز و فروکتوز نیز است. ما در ادامه این مقاله از خواص انار در بارداری نوشته ایم تا در راه سلامت مادر و جنین گامی هر چند کوچک برداشته باشیم. همراهمان باشید.

خواص میوه انار بر روی جنین چیست؟

تمام ویژگی ها و خواص انار در بارداری برای مادران:

  1. از خواص انار در بارداری برای مادر خاصیت خون سازی انار است.
  2. انار تصفیه کننده خون است.
  3. انار به افزایش حجم خون و آهن مادر باردار کمک شایانی می کند.
  4. انار یک میوه ضد تهوع و ویار است که مصرف آن در صبح به صورت ناشتا و قبل از صبحانه به از بین بردن تهوع مادر باردار کمک می کند.
  5. خاصیت ضد یبوستی انار سبب می شود که مادرانی که در این دوره از این مشکل رنج می برند با مصرف انار به همراه هسته آن از این مشکل رهایی یابند.خواص انار در بارداری بر روی مادر
  6. انار یک میوه و ماده طبیعی موثر در دفع کردن حرارت بدن و کاهش فشار خون می باشد به این منظور مصرف آن در مادران باردار برای کنترل فشار خون توصیه می شود.
  7. خواص آب انار در بارداری از التهابات مفصلی و آب رفتن غضروفات جلوگیری می کند.
  8. از دیگر خواص انار در دوران بارداری خاصیت ضد افسردگی آن است که برای مادران باردار بسیار مناسب می باشد.
  9. آب انار شیرین ادرار آور است و برای مادران بارداری که دچار عفونت ادراری هستند, مصرف آن توصیه می شود زیرا به بر طرف کردن بیماری های مجاری ادراری بسیار کمک می کند.
  10. پتاسیم موجود در انار از تورم دست و پا در زنان باردار جلوگیری می کند.خواص انار بر روی مادر و جنین در حاملگی چیست؟

خواص انار در بارداری برای جنین:

  1. خاصیت تصفیه کنندگی خون توسط انار سبب پاکسازی و سلامت کبد می گردد که این عمل موجب سلامت و زیبایی و خوش آب و رنگی جنین می شود.
  2. ویتامین A موجود در انار سبب رشد و نمو جنین می شود که بسیار حائز اهمیت است. همچنین وجود ویتامین B2 در انار به تکامل و رشد سیستم عصبی جنین کمک می کند و جنین را از آسیب های عصبی دور نگه می دارد.از فواید انار در بارداری چه می دانید؟
  3. انار درون خود کلسیم دارد که برای رشد و تکمیل شدن استخوان های جنین و جلوگیری از نرمی استخوان بسیار مهم و موثر می باشد.
  4. آهن موجود در انار از آسیب های ناشی از فقر آهن در جنین جلوگیری می کند و قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن جنین, تاثیر گذار است.
  5. انار با مبارزه با رادیکال های آزاد از جفت محافظت می کند.فایده ها و خواص میوه انار در دوران بارداری

از دیگر تاثیرات غیر مستقیم مصرف انار در بارداری بر روی جنین رفع حالت تهوع مادر است که با این کار موجب می شود تا مادر تغذیه کامل و سالم داشته باشد و جنین نیز به این شیوه از سلامت برخوردار گردد. مصرف انار در ماه ششم بارداری که ماه تشکیل عضلات و استخوان های جنین است بسیار مهم و مفید می باشد. در خوردن میوه انار افراط و تفریط نکنید و به یاد داشته باشید روزانه مصرف یک عدد انار متوسط برای بره مندی از خواص انار در بارداری کافی می باشد. از میل کردن انار در ماه آخر بارداری به اندازه زیاد به دلیل خاصیت قابض کنندگی آن برای زایمان بهتر و راحت بپرهیزید و اگر دوران بارداری خاصی را در حال گذراندن هستید برای استفاده از این میوه از پزشک خود مشورت بگیرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *