دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پودینگ با سه روش تهیه پودینگ شکلاتی، پودینگ موز و پودینگ وانیلی

  • سمانه عقیقی
  • ۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۱

طرز تهیه پودینگ شکلاتی و پودینگ موزی با مواد اولیه مشترک شیر، شکر، نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ می باشد. علاوه بر این ها برای پودینگ شکلاتی: پودر کاکائو، وانیل، کره و آرد لازم است؛ و برای پودینگ موزی: خامه، موز، نمک و بیسکوییت خرد شده نیاز است.

طریقه ساخت پودینگ بسیار ساده است زیرا این دسر خوشمزه و با کلاس نیازی به فر ندارد. پودینگ را می توان در انواع مختلف تهیه کرد که در این مطلب دو نوع روش تهیه پودینگ شکلاتی و پودینگ موزی با روش تهیه مرحله به مرحله که آن را آسان کرده، آموزش داده شده است.

سه طرز تهیه پودینگ شکلاتی، پودینگ موز و پودینگ وانیلی

طرز تهیه پودینگ لذیذ

مواد لازم برای تهیه پودینگ شکلاتی :

۱ – شیر : یک لیتر

۲ – زرده تخم مرغ : ۲ عدد

۳ – شکر : ۱ پیمانه

۴ – وانیل : نصف قاشق چایخوری

۵ – پودر کاکائو : ۲ قاشق غذاخوری

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۶ – کره : ۱ قاشق غذاخوری

۷ – آرد : ۳ قاشق غذاخوری

۸ – نشاسته ذرت : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ شکلات

دستور تهیه پودینگ شکلاتی :

۱ – در ظرفی مناسب که باید روی حرارت گذاشته شود مواد : شکر، وانیل، پودر کاکائو، آرد و نشاسته ذرت را ریخته و همه را با هم مخلوط نمایید.

۲ – سپس ۳ پیمانه شیر سرد را آهسته و به تدریج به مواد بیافزایید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

۳ – بعد زرده تخم مرغ زده شده با یک لیوان شیر سرد، را هم به این مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید.سپس ظرف را روی حرارت گذاشته و همینطور هم بزنید.

۴ – بعد از یکی دو جوش زدن کره را هم به مواد درون قابلمه اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید. سپس حرارت را خاموش نمایید.

۵ – بالافاصله مواد دسر پودینگ شکلاتی را درون ظرف های مورد نظر بریزید و ۲ ساعت دورن یخچال بگذارید و با سلیقه خود آن را تزئین نمایید.

۲ – طرز تهیه پودینگ مـــــــوز :

طرز تهیه پودینگ موزی

مواد لازم برای تهیه پودینگ موز :

۱ – موز رسیده : ۴ عدد

۲ – زرده تخم مرغ : ۳ عدد

۳ – خامه : ۱/۳ پیمانه

۴ – شیر کم چرب : ۲ پیمانه

۵ – شکر : ۱/۳ پیمانه

۶ – نشاسته ذرت : ۳ قاشق غذاخوری

۷ – نمک : به مقدار لازم

۸ – خامه زده شده : به مقدار لازم

۹ – بیسکویت خرد شده : به مقدار لازم

طرز تهیه پودینگ موز و شکلات

دستور تهیه پودینگ موز :

۱ – در ظرفی مناسب مانند پیرکس، شیر، زرده تخم مرغ، شکر، نشاسته ذرت، و مقداری نمک ریخته و با همزن مخلوط کنید تا مواد یکدست شوند.

۲ – قابلمه ای به طول ظرف پیرکس خود انتخاب کنید و درون آن مقداری آب به اندازه ۵ سانتی متر بریزید و بر روی حرارت بگذارید تا به جوش آید.

۳ – ظرف پیرکس را روی قابلمه آب جوش قرار داده، مواد دسر را هم بزنید تا قوام بیاید و ده دقیقه پس از آن ظرف را از روی حرارت بردارید.

۴ – موزها را به صورت ورقه های نازک حلقه کنید و میان ۶ کاسه تقریبا ده ساتی متری تقسیم کنید و یا در یک ظرف ۱.۵ لیتری این کار را بکنید.

۵ – مخلوط دسر پودینگ داغ را روی موز ها بریزید، روی دسر را صاف کرده و موزها را شناور کنید.

۶ – روی پودینگ موز را با یک نایلون بپوشانید و و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و با بیسکوییت و خامه آن را تزئین نمایید.

در ساخت پودینگ می توانید برای جلوگیری از بریده شدن پودینگ، مقداری از پودینگ داغ را همراه مقداری پودر ژلاتین و کره، را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود و باقی پودینگ را به این مواد اضافه کنید. از رنگ های خوراکی مجاز نیز می توانید در تهیه پودینگ استفاده نمایید.

۳- نحوه تهیه پودینگ وانیلی

پودینگ دارای انواع مختلفی است که در ادامه نحوه ساخت پودینگ وانیلی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

مواد لازم:

۱-  تخم مرغ : یک عدد

۲- شیر : سه پیمانه

۳- وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری

۴- شکر : نصف پیمانه

۵- آرد : سه قاشق

۶- کره : دو قاشق سوپ خوری

۷- نشاسته ذرت : دو قاشق

نحوه تهیه پودینگ وانیلی

نحوه تهیه :

۱- در روش تهیه پودینگ وانیلی ابتدا نشاسته و آرد را داخل یک کاسه ریخته سپس با کمک همزن مواد را به خوبی هم بزنید و کم کم به آن شیر نیز بیافزایید و شروع به هم زدن به صورت مداوم کنید تا مخلوط کاملا یکدستی به دست آید.

۲- حالا سفید و زرده تخم مرغ را از هم جدا کرده و سفیده آن را با کمک همزن به خوبی هم زده تا کاملا کف کند و به کاسه زرده تخم مرغ نیز وانیل اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا کرم رنگ شود.

۳- در این مرحله از نحوه تهیه پودینگ وانیلی حالا نصف شکر را به کاسه بیافزایید و مواد را مجددا هم بزنید سپس مخلوط آرد، نشاسته و شیر را داخل یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید و تا غلیظ شدن مواد آن را با کمک ملاقه به صورت مداوم هم بزنید.

۴- حالا سفیده و زرده تخم مرغ را که جدا جدا هم زده بودید را به قابلمه اضافه کرده و مواد را به خوبی هم زده تا مواد غلیظ شود و در آخر باقی شکر را همراه با کره به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

۵- در مرحله آخر، پس از غلیظ شدن پودینگ آن را داخل یک کاسه مناسب ریخته و اجازه دهید داخل یخچال بماند، نوش جان.

آموزش تهیه پودینگ وانیلی

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و این نوع پودینگ ها را در مهمانی و دور همی ها تهیه کنید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع پودینگ می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *