دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ۵ دسر ساده با ژله فوق العاده خوش مزه

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹
  • ۲

انواع دسرها طرفداران زیادی دارد. داشتن دسری خوشمزه به علاوه زیبا، می تواند زیبایی سفره را دوچندان کند. چند نمونه از این دسرهای ساده و خوشمزه در این پست اموزش داده می شود.

امروزه استفاده از دسرها بیشتر از گذشته مرسوم شده است. دسرها انواع مختلفی دارند و با مواد مختلفی می توان دسرهای گوناگونی تهیه کرد. در این پست طرز تهیه ۵ دسر ساده و کاملا آسان با استفاده از ژله را بیان می کنیم.

پنج روش تهیه دسر ساده با ژله

دسر ساده با ژله

دسر کیک و ژله

مواد لازم:

۱- پودر ژله توت فرنگی: دو عدد

۲- کیک تی تاپ: ۵ عدد

۳- آب: ۳ لیوان

۴- پودر دریم ویب: ۲ عدد

  •  آرون گروپس

طرز تهیه :

دسر کیک و ژله۱- برای تهیه این دسر آسان ابتدا پودر ژله را با یک لیوان آب سرد و یک لیوان آب داغ مخلوط کرده و خوب هم زنید تا پودر ژله کاملا باز شود.

۲- کیک های تی تاپ را به صورت افقی از دو نیمه جدا کرده، و آن ها را در ظرفی که می خواهید دسر را در آن آماده کنید، یک لایه با کیک بپوشانید.

۳- مایع ژله را بر روی کیک ریخته و ظرف را درون یخچال قرار داده و اجازه دهید ژله ببندد.

۴- در این مرحله از تهیه دسر ساده با ژله، پودر دریم ویب را با ۱ لیوان آب مخلوط کنید تا به صورت خامه در آید.

۵- دریم ویب را که به صورت خامه در آمده، بر روی ژله که کاملا آماده شده، پهن کرده و مجددا درون یخچال  به مدت نیم ساعت قرار دهید. دسر کیک و ژله آماده سرو است.

انواع دسردسر موز

مواد لازم:

۱- موز: ۱ الی ۲ عدد

۲- شیر: ۱ لیتر

۳- گلاب: نصف استکان

۴- زرده تخم مرغ: ۱عدد

۵- شکر: یک لیوان و نیم

۶- وانیل: به مقدار لازم

۷- آرد نشاسته: ۴ قاشق غذا خوری

۸- ژله دلخواه: یک عدد

طرز تهیه :

دسر ساده با ژله۱-  برای تهیه این دسر ابتدا تمام مواد به جزء ژله را درون مخلوط کن ریخته و خوب مخلوط کنید.

۲- مخلوط آماده شده را بر روی حرارت قرار داده تا قوام آید. سپس مخلوط را درون ظرفی مناسب (بستنی خوری) ریخته و درون یخچال قرار دهید تا مخلوط کاملا ببندد.

۳- در این مرحله  پودر ژله را با یک لیوان آب سرد و یک لیوان آب جوش مطابق دستور نوشته شده بر روی پاکت آن، مخلوط کنید.

۴- بعد از بسته شدن مایه درون یخچال، ژله مایع را بر روی آن بریزید و مجددا درون یخچال قرار دهید تا ژله ببندد.

۵- بعد از بستن ژله، می توانید روی دسر را با حلقه های موز تزیین کنید. دسر موز آماده سرو است.

دسر ژله و انار

دسر ژله و انار از جمله دسر های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی از مهمانان در شب یلدا استفاده فراوانی می شود، برای یادگیریاین دسر خوشمزه در ادامه همراه ما شوید.

دسری ساده با ژله انار

مواد لازم :

  • خامه صبحانه/ ۷۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین/ ۳ قاشق چای خوری
  • شکر/ ۱۰۰ گرم
  • وانیل/ یک هشتم قاشق چای خوری
  • پودر ژله ای انار/ ۵۰ گرم
  • آب/ یک پیمانه
  • انار دانه شده/ به مقدار دلخواه

طرز تهیه :

 حال برای تهیه این نوع دسر در ابتدا ۳ قاشق خامه را در ظرفی جداگانه قرار دهید و باقی خامه را به همراه شکر در تابه ای بریزید و بر روی حرارت ملایم هم بزنید تا خامه کمی بجوشد.

در همین حین، پودر ژلاتین را نیز با سه قاشق خامه ای که کنار گذاشته بودید، مخلوط کنید تا به شکل اسفنجی درآید.

بعد از به جوش آمدن خامه، مخلوط ژلاتین و خامه را به آن بیفزایید و سپس حرارت زیر آن را خاموش کنید.

در مرحله بعد، ظرف دسر را آماده کنید و بعد از ریختن مواد در داخل آن، ظرف را در یخچال بگذارید تا خنک شود. در فاصله خنک شدن دسر، پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل کنید و بعد یک لیوان آب سرد روی آن بریزید و هم بزنید.

اکنون دسر را از یخچال بیرون آورید و دانه های انار را روی آن بریزید، سپس ژله را روی دانه های انار ریخته و دوباره در یخچال بگذارید تا ژله کاملا خودش را بگیرد.

دسر ساده با ژله انار

نکته : در صورتی که پودر ژله به خوبی حل نشود می توانید ظرف ژله را بر روی بخار آب قرار دهید تا ذرات باقیمانده به راحتی حل شوند.

دسر ژله رنگین کمان

ژله یکی از دسر های پرکاربرد در اغلب مهمانی ها می باشد و برخی از خانوم های خوش سلیقه به منظور ایجاد تنوع در ظاهر ژله خود از میوه های خرد شده در داخل آن استفاده کرده و یا اینکه آن را به همراه بستنی تهیه می کنند، یکی از انواع ژله ها تهیه ژله رنگین کمان است که برای تهیه آن نیاز به چند رنگ ژله و بستنی ساده دارید.

دسر ساده ژله رنگین کمان

مواد لازم

  • چند رنگ ژله به دلخواه
  • بستنی/ به میزان لازم

طرز تهیه :

برای تهیه این دسر کار خود را با اولین رنگ از ژله شروع کنید، به این ترتیب پودر ژله را در نصف لیوان آب جوش حل کنید و بعد حدود دو سوم آن را جدا کنید و کنار بگذارید و باقیمانده آن رابه مقدار کمی آب سرد اضافه کنید و در داخل قالب ژله بریزید.

اکنون ظرف ژله را در یخچال بگذارید تا کمی خودش را بگیرد، نباید ژله به طور کامل بسته شود، زیرا در پایان لایه های مختلف آن از هم جدا می شوند.

دسر ساده و ژله ای

در مرحله بعدی، مقداری از مایه ژله که از قبل آماده کرده اید را با دو قاشق غذا خوری بستنی وانیلی مخلوط کرده و هم بزنید، سپس مخلوط حاصل را بر روی لایه ژله که در یخچال گذاشته بودید، بریزید و دوباره آن را در یخچال بگذارید تا مقداری دیگر بسته شود. همه این مراحل را برای رنگهای دیگر ژله نیز تکرار کنید و در آخر، ظرف حاوی ژله رنگین کمانی را در یخچال بگذارید تا ژله به طور کامل بسته شده و خودش را بگیرد، به هنگام سرو برای اینکه ژله به راحتی از ظرف جدا شود، می توانید ته ظرف را مقداری در آب جوش بگذارید تا راحت تر جدا شود.

دسر ساده ژله میوه‌ای

ژله میوه ای نیز یکی دیگر از دسر های ژله ای خوشمزه برای سرو در مهمانی ها و مراسم های مختلف می باشد و دستور تهیه آن خیلی راحت تر و سریعتر از تهیه ژله رنگین کمان و ژله تزریقی می باشد.

مواد لازم

  • یک بسته پودر ژله به دلخواه
  • میوه خرد شده

دسری ساده با ژله

برای تهیه این دسر خوشمزه و ساده لازم است در ابتدا یک ژله ساده به رنگ دلخواه تهیه کنید، اکنون یک قالب و یا ظرف دلخواه که می خواهید ژله شما به فرم آن درآید، انتخاب نمایید، سپس چند لایه از میوه های خرد شده را به دلخواه و مطابق سلیقه تان در داخل آن بریزید و بعد مایع ژله ای که از قبل آماده کرده اید را روی میوه ها ریخته و ظرف حاوی دسر را در یخچال بگذارید، اجازه دهید مدتی بماند تا ژله به طور کامل بسته شده و خودش را بگیرد، سپس می توانید آن را برای سرو آماده کنید.

انواع مختلفی از دسرهای ساده با انواع ژله ها می توان تهیه کرد که بسته به سلیقه و ذائه بسیار متنوع هستند. برای مشاهده طرز تهیه دسر های متفاوت و خوشمزه به بخش دسر و پیش غذا مراجعه کنید

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۲ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *