دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

سه تمرین افزایش ضریب هوش که شما را باهوش تر می کند.

  • سمانه عقیقی
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

با تمرین افزایش ضریب هوشی می توان از میزان آی کیوی برخوردار شد. حافظه ی فعال نقش مهمی در ایجاد ضریب هوشی بالا ایفا می کند. هرچه فعالیت های ذهنی بیشتر باشد و ذهن دائم در یادگیری به سر ببرد دامنه ی اطلاعات و به یادسپاری و هوش نیز افزایش خواهد یافت.

برای همه ی ما اتفاق افتاده که به دنبال تمرین افزایش ضریب هوشی باشیم. ضریب هوشی یا همان آی کیو شامل هوشی تصویری، کلامی، منطقی، درون فردی ، میان فردی، جنبشی، شغلی می شود. با انجام دادن تمرینات موثر و مداوم می توان همه ی هوشها را در ذهن و حافظه ی خود تقویت و بهبود بخشید و از ضریب هوشی مناسب و ایده آل برای زندگی بهتر نهایت استفاده را کرد؛ و زندگی کردن راحت تر به نظر خواهد رسید.

تمرین افزایش ضریب هوش

ضریب هوشی ملاکی برای تعیین عملکرد مغز انسان است که نسبت مسقیمی با حافظه ی فعال و جاری دارد. ظرفیت و اطلاعات حافظه هم به آگاهی های عمومی فرد مربوط می شود. لذا هرچه اطلاعات و آگاهی های خود را نسبت به زندگی اطراف بیشتر کنید و حافظه را درگیر کرد تمرینی برای افزایش ضریب هوشی خواهد شد.

تمرین افزایش ضریب هوش جدید

۱ – ورزش جسم :

انجام دادن حرکات ورزشی و منظم در بهبود عملکرد سلول های مغز موثر و مفید و تاثیرگذار می باشند. و از حافظه ی بیشتری برخوردار خواهید شد.هر چه انجام تمرینات ورزشی با لذت بیشتری باشد  یعنی از انجام دادن آن لذت ببرید ماهیچه های مغز نیز قوی خواهند شد و میزان ظرفیت خود را برای افزایش حافظه زیاد می کنند . در کنار این همه ، ورزش کردن سبب کاهش اضطراب و استرس خواهد شد و کاهش استرس نیز تاثیر مستقیمی بر عملکرد ذهن و در نتیجه ازدیاد ضریب هوشی و آی کیو را به دنبال خواهد داشت. ورزش کردن منظم و با انگیزه باعث می شود زندگی شادتری را تجربه کنید. تجزیه و تحلیل مسایل با تمرکز و ضریب هوشی هم در ارتباط است.

۲ – ورزش ذهن :

همین طور که جسم آدمی برای افزایش حافظه ، تمرکز، و ضریب هوشی نیازمند ورزش های فیزیکی و جسمی است ، برای دستیابی به این ها نیز ذهن هم نیازمند ورزش و تمرین است .

– یک تمرین افزایش ضریب هوش،حل و تمرین کردن تست های هوش بسیار موثر و تاثیرگذار است.

  •  آرون گروپس

– حل معما و جدول سودوکو به ذهن سرعت و قدرت تحلیل می دهد که موجب افزایش ضریب هوشی می شود.

– معکب روبیک خلاقیت و قدرت ذهن را افزایش می دهد.

۳ – ورزش افزایش تمرکز

تمرینات افزایش تمرکز نیز در این راستا بی تاثیر نخواهد بود. وجود تمرکز و کنترل ذهن و همچنین افزایش اعتماد به نفس ضریب هوشی را در همه ی ابعاد مختلف تقویت می کند.

به طور کلی در تمرین افزایش ضریب هوش،میزان حافظه و تمرکز در فرد حرف اول را می زند . با افزایش و بهبود عملکرد حافظه کوتاه مدت و بلند مدت و کنترل ذهن و افزایش تمرکز ، از هوشی مطلوب برخوردار خواهیم شد. داشتن آرامش و زندگی شاد و به دور از استرس و نگرانی و با اعتماد به نفس محصول این تمرینات است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *