دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چگونه جوان بمانیم؟ افشای هفت راز جوان ماندن

  • ندا خوشرو
  • ۲۷ دی ۱۳۹۹
  • ۰

با بالا رفتن سن پوست صورت نیز پیر می شود و طراوت و شادابی خود را از دست می دهد در ادامه این مطلب ۱۰ راز جوان ماندن پوست معجزه آسا را در اختیار شما قرار می دهیم با انجام این روش ها صورت شما از پیر شدن محافظت می شود.

تا ۳۰ سالگی پوست همه افراد شادابی و طراوت خود را حفظ می کند ولی به تدریج و با رفتن سن پوست صورت نیز جوانی و لطافت خود را از دست می دهد و لکه ها و چین و چروک هایی در صورت ظاهر می شوند که این امر برای همه افراد ناخوشایند است اگر شما یه دنبال راه های طبیعی و کم هزینه برای جوان نگه داشتن پوست خود هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا ۱۰ راز جوان ماندن پوست را برای شما افشا کنیم.

زندگی های مدرن و امروزی استرس افراد را نیز بیشتر کرده اند و استرس هم باعث پیر شدن پوست می شود و بر روی پوست صورت شما تاثیر بدی می گذارد. با بالا رفتن سن میزان کلاژن و سرعت بازسازی سلول های پوستی نیز کاهش می یابد و همین امر باعث می شود تا پوست شما کسل و شل به نظر برسد. در این بخش راز جوان ماندن پوست صورت را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم با انجام دادن این روش ها از پیر شدن پوست خود پیشگیری می کنید و می توانید جوانی و طراوت خود را حفظ کنید.

افشای 7 راز جوان ماندن صورت

راز جوان ماندن پوست صورت چیست ؟

استفاده از کرم ها و ماسک های شیمیایی ضد چین و چروک صورت  هزینه های زیادی را برای شما در بردارند و اگر شما به دنبال راه هایی برای جوان ماندن و نگه داشتن پوست صورت خود هستید تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا شما را با این رازهای شگفت آور و آسان آشنا سازیم.

راهکارهایی برای جوان ماندن پوست

راز اول : مرطوب نگه داشتن پوست صورت

اولین راز جوان ماندن پوست این است که شما همواره باید پوست خود را مرطوب نگه دارید و آب رسانی به پوستتان را نباید کم اهمیت تلقی نمایید. با وارد شدن به سن ۲۵ سالگی از مرطوب کننده های مناسب و معتبر به صورت مرتب استفاده نمایید و پوستتان را همواره مرطوب نگه دارید مرطوب نگه داشتن پوست از پیری و خشن شدن زود رس پوست صورت جلوگیری می کند.

راز دوم : استفاده از ضد آفتاب

نور خورشید باعث جلوگیری از ساخت کلاژن پوست می شود و کلاژن پوست جوانی و شادابی پوست را حفظ می کند بنابراین شما می توانید با استفاده مرتب از ضد آفتاب ها پوستتان را از اشعه های مضر نور خورشید حفظ کنید.

  •  آرون گروپس

استفاده از ضد آفتاب برای جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب

راز سوم : شستشوی پوست

صورتتان را نباید بیشتر از ۲ بار روز با شوینده های صابونی بشویید استفاده بیش از حد از شوینده های صابونی باعث می شوند تا چربی پوست شما از بین برود و اگر پوست شما فاقد چربی شود خشک خواهد شد و خشکی صورت نیز یکی از عوامل پیر شدن زودرس پوست صورت است.

شستن پوست صورت با شوینده های صابونی

راز چهارم : سبک آرایش و مدل مو

بهتر است که سبک آرایش و مدل مو هایتان را هر ۲ سال تغییر دهید با تغییر دادن مدل آرایش و مدل مو جوان تر به نظر خواهید رسید و در چهره خود تغییر و تحولاتی را ایجاد می کنید که این تغییرات برای خودتان هم خوشایند خواهند بود.

استفاده از پد های ارایشی نرم برای جوان ماندن پوست

راز پنجم : استفاده از لوازم آرایش مناسب

اگر شما هر روز از لوازم آرایش استفاده می کنید باید لوازم جانبی آرایش تان را نرم انتخاب کنید زیرا استفاده از وسایل جانبی زبر لوازم آرایش به پوستتان آسیب می رسانند و پوست صورت شما را پیر و فرسوده می سازند پس بهتر است که شما پد ها و قلم مو ها و فرچه های آرایشی خود را از نوع نرم انتخاب نمایید.

قلم موهای مناسب و نرم برای جوان نگه داشتن پوست پد نرم

راز ششم : درمان پوست در طول شب

برای جوان ماندن پوست بهتر است که هر هفته یک شب از ماسک هایی که سرشار از آنزیم ها هستند استفاده نمایید تا پوست شما طراوت و شادابی خود را حفظ کند.

راز هفتم : نقش تغذیه سالم در جوان ماندن پوست

ویتامین های A و B در ساخت کلاژن پوست نقش مهمی را ایفا می کنند. با خوردن میوه هایی مانند هویج و لیمو می توانید عمل کلاژن سازی پوست خود را بهبود دهید. امگا ۳ و آنتی اکسیدان های موجود در غذا های دریایی یکی دیگر از رازهای جوان ماندن پوست محسوب می شوند. شما می توانید با تغذیه سالم و مراقبت های ویژه از پوست صورت خود آن را جوان تر نگه دارید.

تغذیه سالم یکی از روش های جوان ماندن پوست صورت

راز هشتم: پیاده روی و ورزش کردن

انجام پیاده روی در صبح نقش موثری می تواند در حفظ سلامت بدن و پوست و مو داشته باشد. تنفس هوای تازه موجب طراوت روان و جسم افراد می گردد و پیاده روی در صبح موجب افزایش آمادگی بدن می شود. همچنین موجب باز شدن فکر و مثبت اندیشی می گردد و از میزان استرس نیز می کاهد. از آنجایی که استرس در برخی از افراد یکی از عوامل پیری می باشد بنابراین با انجام ورزش های مناسب و پیاده روی در صبح و استشمام هوای تازه می توان به حفظ جوانی پوست و سلامت بدن کمک کرد.

راز جوانی پوست با پیاده روی

راز نهم: خواب کافی

بی خوابی و کم خوابی می تواند سبب بی حالتی، کسل شدن و در نتیجه به خطر افتادن سیستم ایمنی بدن و سلامتی بدن گردد و بر اساس تحقیقات صورت گرفته خوابیدن کمتر از شش ساعت در طول شبانه روز سبب می شود تا تلومراز کوتاه شود که در نتیجه آن سن افراد بیشتر از سن واقعی شان به نظر می رسد. همچنین کم خوابی مانع از بافت رشد مغز و کاهش یادگیری و قدرت حافظه می گردد. میزان خواب باید به اندازه کافی باشد و نه کمتر و نه بیشتر باشد. خواب کافی در ساعات مناسب خواب موجب سرحال شدن بدن می شود، جالب است که بدانید در طول مدت خواب، تمامی عملکردهای ترمیمی بدن صورت می گیرد. بدن به طور طبیعی به ۸ ساعت خواب احتیاج دارد که در مواقع بیماری بدن برای درمان به استراحت بیشتری نیاز خواهد داشت.

معرفی 10 راز جوان ماندن

راز دهم: پاکسازی بدن از سموم

سمومی که در بدن باقی می مانند موجب بروز مشکلاتی زیادی خواهند شد که بخشی از این مشکلات بر روی پوست ایجاد می گردد، از این جهت وجود جوش و ایجاد شدن چین و چروک رو پوست بی ارتباط با سموم بدن نمی باشد که این موارد از علائم پیری پوست و مخالف با شادابی و جوانی پوست می باشند. بنابراین برای حفظ سلامت پوست و رهایی از دیگر مشکلات باید بدن از سموم پاکسازی شود، برای این منظور مصرف آب و مایعات کافی در طول روز می تواند سبب دفع سموم از بدن شود و روند پیری را کند نماید. همچنین نوشیدن یک لیوان آب مرکبات و یا ترکیب یک لیوان آب با چند قطره آب لیموی تازه می تواند موجب پاکسازی سموم بدن و ایجاد طراوت و جوانی در پوست گردد.

راز جوانی پوست با مصرف آب کافی

در این مطلب ۷ راز جوان ماندن پوست را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم بتوانید با این روش ها، طراوت و شادابی پوست خود را حفظ نمایید و همیشه جوان بمانید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *