دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی ترابزون و گردش در سواحل دریای سیاه

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

ترکیه از جمله کشورهایی است که در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد و بسیار شناخته شده است از شهرهای توریستی که در ترکیه مورد توجه است ترابزون است. مکان های دیدنی ترابزون بسیار زیبا و جذب کننده هستند در این منطقه تفریحات مختلف آبی و ساحلی وجود دارد.

ترکیه به دلیل جاذبه های خاص و فرهنگ مردمی که دارد بسیار مورد توجه گردشگران است در این کشور جاذبه های فرهنگی و تارخی بسیاری دیده می شود ترابزون از شهرهای کوچک در کشور ترکیه است که به دلیل آرام بودن بیشتر گردشگران این منطقه را انتخاب می کنند. مکان های دیدنی ترابزون شامل بناهای تاریخی و فرهنگی بسیار است که آن را به یک قطب گردشگری در ترکیه تبدیل کرده است

         ترابزون و زیبای های شهر

مکان های دیدنی ترابزون:

در مقاله گذشته مکان های دیدنی آنکارا را معرفی کردیم در این مطلب به معرفی دیدنی های ترابزون ترکیه می پردازیم. ترابزون از شهرهای کوچک اما قدیمی در ترکیه است که در گذشته آن را سرزمین سلاطین می دانسته اند و بسیاری از پادشاهان در این سرزمین متولد شده اند. آب و هوای این منطقه نیمه گرمسیری است و به همین دلیل فندق های با کیفیت در این منطقه کشت می شود.

منطقه طبیعی ترابزون ترکیه

۱- عمارت آتاتورک:

این بنا متعلق به مصطفی پاشا ملقب به آتاتورک است که در زمان تشکیل حکومت ترکیه اقدام به سفر کرد و با رسیدن به این شهر بنای کلاه فرنگی را که دارای معماری زیبا و خاصی است خردیاری نموده است و به رئیس جمهور ترکیه هدیه می کند.

و در حال حاضر مجموعه ای آثار و وسایل شخصی آتاتورک و خانواده اش که در این عمارت اسکان داشته اند در معرض دید همکان است و این مکان به یک موزه فرهنگی تبدیل شده است.

مکان های دیدنی ترابزون ترکیه را بشناسید

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲- صومعه سومولا:

این جاذبه یکی از مکان های دیدنی ترابزون است که برای گردشگران جذاب است این منطقه در ارتفاع ۱۲۰۰ متری از دریا و بالای دره آلتیندره قرار گرفته است بنای این مکان در قرن ۱۳ میلادی بازسازی شده است و از مکان های مذهبی است که با نشانه هایی از مریم مقدس گره خورده است.

صومعه ترابزون ترکیه

۳- مسجد ایا صوفیه:

این مسجد نوعی موزه با معماری خاص خود است که توسط امپراطوری های ترابزون ساخته شده است و در جنگ جهانی اول نیز مورد خسارت قرار گرفته و به دست دولت روس افتاده و در حال حاضر آثار مهمی در آن نگهداری می شود.

مسجد زیبای ترابزون

۴- مسجد گلبهار خاتون:

این مسجد یکی دیگر از جاذبه های فرهنگی و مذهبی و مکان های دیدنی ترابزون است که توسط شاه سلیم برای یاد بود مادرش بنا شده است معماری درون این مسجد و فرش موجود در آن از اشاید قدمی است که متعلق به گلبهار خاتون بوده است.

ترابزون و جاذبه ها

۵- موزه ترابزون:

این موزه در دوران مختلف نقش های مهمی داشته است و به همین دلیل مجموعه آثار ارزشمندی از دوران هلنیستی، بیزانسی، برنزی و باستان در این موزه نگهداری می شود. بنای اصلی این موزه توسط معماری ایتالیایی طراحی شده است.

موزه ترابزون با قدمت بالا

۶- پارک زاگنوس:

اگر به دنبال جاذبه های طبیعی و فضای آزاد برای تفریح و گردشگری در ترابزون هستید می توانید این پارک را با جاذبه های مدرن و زیبای آن انتخاب کنید که در میان دره زاگنوس توسط دیوارهای دوران بزانس محاصره شده است. برای راحتی گردشگران در اطراف این منطقه رستوران و کافی شاپ ها لوکس ساخته شده است.

پارک زیبای ترابزون

۷- دیوارهای ترابزون:

از دیگر مکان های دیدنی ترابزون که با این نام شناخته می شود دیوارهای ترابزون است که دارای قدمتی بالا است و به عنوان سلاح دفاعی در بیشتر جنگ ها مورد استفاده بوده است. قدمت این دیوارها به ۲۰۰۰ پیش میلاد مسیح باز می گردد.

دیوار دفاعی شهر ترابزون

۸- بز تپه:

این تپه علاوه بر قابلیت توریستی و جاذبه طبیعی که برای گردشگران دارد دارای قابلیت مذهبی نیز می باشد و در این منطقه مساجد و کلیساهای مختلفی وجود دارد که برای عبادت و راز و نیاز است.

ترابزون ترکیه با جاذبه های آن

۹- بازار سر پوشیده:

این بازار یک مرکز خرید قدیمی در این شهر است که در آن غذاهای مختلف محلی با عطر و بوی خاص برای گردشگران عرضه می شود و اجناس مختلفی از صنایع دستی و سوغاتی های ویژه ترکیه در این بازار محلی یافت می شود. قدمت این بازار به ۱۶ قرن پیش باز می گردد. این بازار از جاذبه های فرهنگی و مکان های دیدنی ترابزون است.

شهر ترابزون ترکیه با جاذبه ها

ترابزون از شهرهای توریستی در ترکیه است که به دلیل تاریخی و فرهنگی بودن دارای تعداد زیادی از گردشگران است و به همین دلیل مورد توجه است. در این شهر معماری های خاصی از کلیساها و مساجد نیز وجود دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *