دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی بهترین رژیم لاغری برای نوجوانان

  • زهرا خانزاده
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

تمامی والدین علاوه بر اینکه به احساسات و روحیات فرزند نوجوان خود اهمیت می دهند، باید تغذیه او را نیز زیر نظر بگیرند، تا نوجوان با معضل چاقی و افزایش وزن مواجه نگردد. به همین منظور در این مطلب به معرفی بهترین رژیم لاغری برای نوجوانان خواهیم پرداخت.

نوجوانان به دلیل درگیر شدن با پدیده بلوغ، شکل تغذیه آن ها نیز تغییر پیدا می کند و منجر به پرخوری و در نتیجه سبب افزایش وزن در آن ها می گردد. در بیشتر موارد این موضوع باعث نگرانی والدین می شود، گاهی خود نوجوان نیز به خاطر این افزایش وزن مورد تمسخر دیگران قرار می گیرد و برای کم کردن وزن خود دست به رژیم های لاغری نادرست می زند که ممکن است سلامتی خود را به خطر اندازد. از این رو در این مطلب، شما را با بهترین رژیم لاغری برای نوجوانان آشنا خواهیم کرد.

رژیم لاغری خاص برای نوجوانان

رژیم لاغری برای نوجوانان دختر و پسر

بسیاری از متخصصان بر این باورند که نیاز بدن انسان در دوره نوجوانی به پروتئین، ویتامین ها(بخصوص ویتامین های گروه B) و موادی مقوی همچون آهن، روی، کلسیم افزایش می یابد. بنابراین تغذیه درست و به اندازه از همه گروه های غذایی از نکات قابل توجه می باشد که در رژیم لاغری برای نوجوانان باید آن را لحاظ نمود.

همانطور که می دانید افزایش وزن با افزایش میزان کالری موجود در مواد غذایی ارتباط مستقیمی دارد، پس بهتر است برای کاهش وزن، حجم کالری غیر ضروری را نیز کاهش دهید.

آب یا نوشیدنی های بدون قند و آب میوه های طبیعی را جایگزین آب میوه ها و نوشیدنی ورزشی و نوشابه های گازدار کنید.

رژیم لاغری برای نوجوانان

  •  آرون گروپس

استفاده از سبزیجات و میوه ها به دلیل این که کالری کمتری دارند و سرشار از فیبر و مواد مقوی هستند را قبل از غذای اصلی و یا به عنوان میان وعده مصرف نماید. مقدار کالری که دختران نوجوان روزانه به آن نیاز دارند برابر با ۲۲۰۰ کالری است، در مقابل پسران نوجوان، نیازمند ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ کالری می باشند.

جانک فودها را از برنامه غذای نوجوانان حذف کنید زیرا برای سلامت آن ها بسیار مضر می باشد.

خوردن غذاهای سرخ کردنی و همبرگر اشکالی به وجود نمی آورد به شرط آن که خیلی کمتر آن ها را مصرف نماید تا حجم بالایی کالری موجود در آن ها سبب افزایش وزن نگردد.

انواع رژیم لاغری مناسب نوجوانان

از گنجاندن شیرینی ها و همچنین کوکی ها و آب نبات در برنامه میان وعده غذایی خود بپرهیزد.

در زمان ناراحتی، مشکلات روحی و افسردگی توجه داشته باید که خوردن زیاد غذا ، نه تنها مشکل شما را حل نمی کند بلکه عامل ایجاد مشکلات دیگر نیز خواهد بود.

هیچ گاه برای کاهش وزن، صبحانه را از برنامه غذای حذف نکنید، نخوردن صبحانه نه تنها تاثیری بر پایین آوردن وزن ندارد بلکه باعث به خطر افتادن سلامتی نوجوان در آینده می گردد. همچنین توصیه می شود برای کاهش وزن و در حین انجام رژیم لاغری از خوردن قرص های لاغری و رژیمی، استفاده از مکمل های چربی سوز و همچنین انجام فعالیت و ورزش های سخت به شدت اجتناب نمایید.

در رژیم لاغری برای نوجوانان یک راه موثر برای کاهش وزن و کنترل میزان کالری بدن، استفاده از ورزش های چربی سوز و همچنین تحرک بیشتر داشتن در طول روز می باشد. پزشکان بر این باورند که کودکان و نوجوانان روزانه حداقل به مدت یک ساعت فعالیت های بدنی نظیر دوچرخه سواری، شنا کردن، پیاده روی یا دویدن، بسکتبال بازی کردن و … را انجام دهند.

همانطور که در بالا مشاهده کردید والدین بهتر است رژیم لاغری برای نوجوانان را جدی بگیرند، حتی اگر فرزند آن ها مشکل اضافه وزن نداشته باشد. چرا که آگاهی از این مسئله نقش موثری در پیشگیری از افزایش وزن نوجوانان و در نتیجه سلامتی آن ها دارد. حال می توانید با مراجعه به بخش رژیم غذایی و مراجعه به این بخش از دیگر دستورات و ترفندهای مهم و کاربردی در جهت به کارگیری رژیم های مختلف لاغری و چاقی دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *