دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

5 خصوصیت مشترک در میان افرادی که موفق هستند

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

موفقیت از نظر افراد با یکدیگر متفاوت است و دارای سطوح مختلفی است برای رسیدن به تعریف مشترکی از موفقیت باید بیان کرد که موفقیت در حقیقت تعیین هدف و دستیابی به آن را شامل می شود.

ملاک های موفقیت از نظر افراد موفق مشترک است و بسیاری از آنان به معیارها و ویژگی های مشترکی اشاره می کنند که در ادامه به چند مورد از این ویژگی های مشترک اشاره خواهیم کرد و به بررسی آن می پردازیم.

خصوصیات افراد موفق

1- وقت گذرانی با افراد موفق:

افرادی که به موفقیتی دست یافته اند سعی دارند تا در دایره روایط خود با افراد موفق دیگر در ارتباط باشند و از تجربیات آنها استفاده کنند زیرا در ارتباط با این دسته افراد ارزش ها و معیار هیا مشترکی را می یابند که به آنها دلگرمی می دهد.

2- انجام کارها در زمان مشخص:

آنها تلاش می کنند تا برای انجام کارهای خود برنامه ریزی داشته باشند و زمانی که به انجام کاری اراده می کنند برای انجام آن تردید ندارند همچنین با تعیین اهداف بلند مدت تصمیمات و فعالیت های مهمی را برای رسیدن به این اهداف اتخاذ می کنند.

3- تنظیم دستور کار:

افراد موفق، افرادی مسؤلیت پذیر هستند که در رویا رویی با مشکلات سعی می کنند تا موانع را از پیش روی خود بردارند آنها برای دستیابی به اهدافشان راه های مختلفی را امتحان می کنند.

4- مدیریت منابع:

افراد موفق دارای مدیریت مالی هستند و منابع مالی را برای رسیدن به اهداف خود مدیریت می کنند آنها هزینه های خود را برای مخارجی صرف می کنند که به آنان ارزشی را اضافه کند.

5- بازنشستگی را به عنوان مرحله ای موفقیت آمیز می دانند:

افراد موفقی که بازنشسته می شوند این مرحله از زندگی خود را به عنوان مرحله ای دیگر از مسیر موفقیت در نظر می گیرند و برای این دوره از زندگی خود برنامه ریزی دقیقی دارند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *