دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آنچه در مورد پگاه آهنگرانی نمی دانید! + عکس و بیوگرافی

  • مرضیه شاکری
  • ۳ آبان ۱۳۹۴
  • ۰

پگاه آهنگرانی بازیگر و مستند ساز خوب کشورمان را در این مقاله بهتر و بیشتر بشناسید و با ناگفته هایی از زندگی شخصی و کارنامه هنری او آشنا شوید.

سوژه این هفته مقاله ما کسی است که مادر و پدری هنرمند دارد و این هنر را نیز از آنها به ارث برده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی دیگر از هنرمندان و بازیگران محبوب کشورمان و سوابق هنری و بازیگری او آشنا کنیم. پگاه آهنگرانی همان هنرمندی است که در این مقاله با بیوگرافی و عکس های او در خدمت شما هستیم.

مجموعه عکس ها و بیوگرافی پگاه آهنگرانی:

پگاه آهنگرانی در تاریخ دوم از ماه مرداد در سال 1363 در اراک متولد شد. او دختر منیژه حکمت و جمشید آهنگرانی است که هر دو از کارگردانان خوب کشورمان می باشند. پگاه آهنگرانی بازیگر و مستند ساز ایرانی است که در 6 سالگی با بازی در فیلم « گربه آوازخوان » بازیگری را آغاز کرد. این فیلم اولین تجربه او در کار بازیگری محسوب شد و در کارنامه هنری اش به ثبت رسید. پس از آن در « دختری با کفش های کتانی » بازی کرد و این بازی او را در بین مردم به چهره ای شناخته شده تبدیل کرد. بازی او در این فیلم موجب شد تا او جوایز بهترین بازیگر زن را از جشنواره فیلم قاهره، جشنواره بین المللی فیلم آبادان، دنیای تصویر و جشنواره فیلم کودک و نوجوان را از اصفهان دریافت کند.

پگاه آهنگرانی در تصویری زیبا

پگاه آهنگرانی در اولین تجربه کارگردانی مادرش، در فیلم « زندان زنان » نیز ایفای نقش کرد. در سال 1380 در کنار باران کوثری، مستند « روزگار ما» را بازیگری کرد. همچنین سابقه بازیگری در فیلم تاریخی « راه آبی ابریشم» را نیز در کارنامه هنری اش به ثبت رسانیده است. فیلم های « ورود آقایان ممنوع» و « مکس» از جمله فیلم های پر فروشی بود که پگاه آهنگرانی در آنها ایفای نقش کرده است. وی همچنین به عنوان نویسنده ستونی در روزنامه اعتماد نیز فعالیت دارد.

تیپ جالب پگاه آهنگرانیتصویر دیگری از تیپ جالب پگاه آهنگرانی

اخبار دستگیری پگاه آهنگرانی:

پگاه آهنگرانی در 19 تیر ماه سال 1390 در منزل شخصی اش دستگیر شد. دلیل این دستگیری به طور دقیق مشخص نیست اما به گفته ی برخی رسانه ها علت دستگیری او، عضویت در ستاد انتخاباتی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم بوده است. عده ای نیز علت دستگیری او را ساخت مستندی با عنوان « ده نمکی ها» از مجموعه فیلم های مسعود ده نمکی می دانند. خبر دستگیری او با موج اعتراضات مردم رو به رو شد و در پی این اعتراضات، گفته شد که پگاه آهنگرانی پس از 15 روز آزاد خواهد شد اما این اتفاق نیافتاد و خبر منتفی شدن آزادی او به اطلاع همگان رسید. سر انجام پس از 17 روز حبس انفرادی در زندان اوین با وثیقه 100 میلیون تومانی از زندان آزاد شد. اما در ششم آبان ماه از سال 1392 مجددا خبر دستگیری و محکومیت او به 18 ماه حبس تعزیری اعلام شد. پگاه آهنگرانی نزدیک به 3 سال ممنوع الخروج شد و این در حالی است که پی در پی از طرف جشنواره های مختلف خارجی دعوت می شد و او نمی توانست در آنها حضور یابد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تصویر جدید پگاه آهنگرانی

مجموعه فیلم های سینمایی با حضور پگاه آهنگرانی:

  1. خشکسالی و دروغ
  2. خانه دختر
  3. هفت ماهگی
  4. مهمونی کامی
  5. موقت
  6. آه‌ای عبدالحلیم
  7. طبقه سوم
  8. هر کس سینمای خودش
  9. راه آبی ابریشم
  10. جامه دران
  11. آتش سبز
  12. ۵۰ کیلو آلبالو
  13. ورود آقایان ممنوع
  14. از نفس افتاده
  15. بی خداحافظی
  16. خواب زمستانی
  17. مربای شیرین
  18. روزگار ما
  19. مادر قلب اتمی
  20. صداها
  21. آقا یوسف
  22. دختری با کفش‌های کتانی
  23. خنگ آباد
  24. نزدیکتر
  25. گربه آوازخوان
  26. شیرین
  27. مکس
  28. زندان زنان
  29. دربند
  30. زادبوم
  31. سه زن

گریم جدید پگاه آهنگرانی

مجموعه مستند های با کارگردانی پگاه آهنگرانی:

  1.  محاکات غزاله علیزاده
  2.  ده نمکی ها
  3.  سیب
  4.  تماشاخانه

پگاه آهنگرانی با شال آبی

مجموعه نمایش های تئاتر با هنرمندی پگاه آهنگرانی:

  1. متولد ۱۳۶۱
  2.  ریچارد سوم
  3. شرق شرق است
  4. منهای دو
  5. پاورقی

شال بنفش پگاه آهنگرانی

مجموعه جوایز و افتخارات کسب شده توسط پگاه آهنگرانی:

  1. برای بازی در «دختری با کفشهای کتانی» جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره های فیلم آبادان – فیلم قاهره – برلین – دنیای تصویر – فیلم کودک و نوجوان .
  2. برای بازی در «زندان زنان» جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو.
  3. برای کارگردانی مستند «تماشاخانه» جایزه هیات داوران از جشنواره فیلم کوتاه اصفهان.
  4. برای بازی در «زادبوم» جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن از جشنواره فیلم فجر.
  5. برای بازی در «دربند» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن از جشنواره فیلم فجر.

نمای نیم رخ پگاه آهنگرانی

عکس های پگاه آهنگرانی:

در ادامه تصاویری از پگاه آهنگرانی را در حالت ها و گریم های متفاوت برای شما عزیزان به نمایش گذاشته ایم که می توانید مشاهده کنید.

نمایش تئاتر با حضور پگاه آهنگرانی پگاه آهنگرانی در ساحل پگاه آهنگرانی با تیپ متفاوت پگاه آهنگرانی در تصویر سیاه و سفید پگاه آهنگرانی با چهره ای خندان پگاه آهنگرانی در عکس زیبا نمای نزدیک از پگاه آهنگرانی

پگاه آهنگرانی در کنار ترانه علیدوستیمحمدرضا گلزار – مهرداد صدیقیان

پگاه آهنگرانی و ترانه علیدوستی

تصاویر جدید پگاه آهنگرانی تصویر سیاه و سفید از پگاه آهنگرانی عکس زیبا و جدید پگاه آهنگرانی تیپ روستایی پگاه آهنگرانیبرای پگاه آهنگرانی، کارگردانی بسیار مهمتر و با ارزشتر از بازیگری است. او معتقد است که یک کارگردان خوب می تواند حتی فیلمنامه بد را نیز خوب بسازد. در بخش عکس بازیگران با هنرمندان دیگر نیز آشنا می شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *