دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان جوش صورت با عسل با ۸ روش متفاوت و فوق العاده

  • ندا خوشرو
  • ۱۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

ماسک عسل از انواع ماسک ها با خواص بی نظیر برای پوست است و شما می توانید با کمک ماسک عسل جوش های صورتتان را به راحتی از بین ببرید. در ادامه درمان جوش صورت با ماسک عسل را با ۸ روش مختلف در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

ماسک عسل به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی که دارد برای رفع جوش صورت می تواند مناسب باشد و علاوه بر این عسل بخاطر داشتن خواص آنتی اکسیدانی از چین و چروک روی پوست صورت جلوگیری می کند و اگر پوست شما حساس است بهتر است از ماسک طبیعی عسل برای بهبود برخی از ناراحتی های پوستی خود نظیر جوش و جلوگیری از چین و چروک صورت و … استفاده کنید. درمان جوش صورت با عسل نیز یکی از بهترین روش های طبیعی برای مقابله با جوش های صورت است.

جوش یکی از بزرگترین مشکلات پوستی است که اغلب افراد دچار آن هستند برای رفع جوش صورت روش های طبیعی و گیاهی زیادی وجود دارد که رفع جوش صورت با استفاده از عسل یکی از این روش های طبیعی است و شما به راحتی می توانید با کمک عسل پوست آسیب دیده صورتتان را رفع کنید.

درمان جوش صورت با عسل با 4 روش مختلف

درمان جوش صورت با عسل با کمک ۸ ماسک طبیعی و گیاهی

برای از بین جوش صورت و رفع جای جوش صورت بهتر است از درمان ها و ماسک های طبیعی استفاده کنید زیرا این روش ها برای پوست شما هیچ مشکلی ایجاد نمی کنند. در ادامه ۸ درمان جوش صورت با عسل را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با کمک این درمان ها بتوانید جوش های صورت خود را به راحتی از بین ببرید.

نکته :

پیش از استفاده از هر گونه ماسک به منظور اطمینان از حساسیت نداشتن به آن ابتدا بر روی مچ دست تان امتحان کنید و بعد از زمان بیست دقیقه در صورت حساسیت نداشتن از ماسک مورد نظر استفاده کنید.

ماسک عسل برای درمان جوش صورت

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. ماسک عسل با لیمو و ماست

از این ماسک می توانید برای درمان خشکی پوست صورت و جوش های صورت استفاده کنید. ماسک عسل و ماست همچنین برای پوست های مختلف می تواند قابل استفاده باشد.

ماسک عسل و لیمو

مواد لازم

  • شیر تازه : ۲ قاشق مرباخوری
  • عسل : ۲ قاشق مرباخوری
  • آب یک عدد لیمو ترش تازه
  • ماست ساده : ۱ قاشق مرباخوری

روش تهیه ماسک لیمو و عسل 

شیر تازه و عسل و آب لیمو و ماست را درون ظرفی مناسب بریزید و این مواد را با یکدیگر به خوبی ترکیب کنید سپس لایه ای نازک از مخلوط عسل را بردارید و روی پوست صورت و گردن خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا ماسک روی پوست صورت شما به خوبی خشک شود سپس لایه ای دیگر از ماسک عسل را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید توجه داشته باشید که برای شستن این ماسک از روی پوست صورت نباید از صابون استفاده کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر این ماسک را به مدت ۳ تا ۴ بار در هفته استفاده کنید.

۲. ماسک سیب و عسل

ماسک سیب و عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی که دارد رادیکال های آزاد و میکروب های سطح پوست را از بین می برد و از بروز جوش و چین و چروک در پوست صورت جلوگیری می کند.

ماسک عسل و سیب

مواد لازم

  • سیب : ۱ عدد
  • آب ولرم
  • عسل : ۵ قاشق چایخوری

روش تهیه ماسک سیب و عسل

ابتدا سیب را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و هسته های سیب را خارج کنید و سیب با پوست را درون مخلوط کن بیندازید تا به طور کامل خرد شود سپس عسل و آب ولرم را به سیب خرد شده اضافه کنید تا ماسکی یکدست بوجود آید.
بعد از تهیه ماسک لایه ای نازک از آن را بردارید و روی پوست صورت خود قرار دهید و به آرامی پوست صورتتان را با کمک این ماسک ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه صورتتان را با کمک آب ولرم بشویید.

رفع جوش صورت با عسل و سیب

۳. ماسک جوز هندی و عسل

ماسک جوز هندی و عسل برای درمان جوش های سرسیاه می تواند مناسب باشد.

ماسک عسل و جوزهندی

مواد لازم

  • آب لیموی تازه : یک قاشق مرباخوری
  • عسل : دو قاشق غذاخوری
  • دارچین : ۱/۴ قاشق مرباخوری
  • جوز هندی : ۱/۴ قاشق مرباخوری

طرز تهیه ماسک جوش هندی و عسل

ابتدا عسل را درون ظرفی مناسب بریزید و گرم کنید سپس آبلیمو و جوز هندی و دارچین را به مخلوط عسل اضافه کنید و بعد از ترکیب کردن این مواد با یکدیگر آن ها را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه پوست صورتتان را با کمک آب شستشو دهید.

۴. درمان جوش صورت با عسل و تخم مرغ

برای رفع جوش صورت با عسل باید از عسلی که ساکارز پایین دارد استفاده کنید.

مواد لازم

  • تخم مرغ خام : یک عدد
  • عسل : ۱ قاشق سوپخوری

روش تهیه ماسک تخم مرغ و عسل

تخم مرغ و عسل را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید سپس ترکیب این مواد را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با کمک آب ولرم به خوبی بشویید.

ماسک عسل و تخم مرغ

۵- ماسک عسل و آلوئه ورا

ماسک آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی اکسیدان برای درمان جوش صورت و افرادی که دارای پوست حساسی هستند گزینه بسیار مناسبی است، فقط کافی است یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق غذا خوری عسل را با هم مخلوط نمایید سپس ماسک به دست آمده را بر روی نواحی جوش های صورت تان اعمال کنید.

رفع جوش با عسل

۶- ماسک عسل و دارچین

به منظور درمان جوش و آکنه می توانید از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنید زیرا دارچین دارای خاصیت ضد میکروبی می باشد و باعث از بین رفتن عفونت میکروبی آکنه می شود بسته به اندازه ناحیه آلوده به آکنه میزان دارچین در تهیه این ماسک متفاوت می باشد اما اگر تصمیم به تهیه ماسک برای تمام صورت تان دارید سه تا چهار قاشق غذا خوری پودر دارچین را با کمی عسل مخلوط کرده سپس پیش از خوابیدن خمیر به دست آمده را بر روی پوست تان بمالید و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید، به منظور رسیدن به نتیجه بهتر از این روش دو هفته استفاده کنید

درمان جوش با عسل

۷- ماسک عسل و زردچوبه

زردچوبه علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد دارد و برای درمان جوش و آکنه نیز می توانید از آن استفاده کنید، یک قاشق غذا خوری عسل و مقداری زردچوبه را با هم مخلوط کرده سپس ترکیب حاصل را بر روی نواحی آلوده پوست تان قرار دهید و بعد از زمان بیست دقیقه با آب بشویید.

 روش های درمان جوش صورت با عسل

۸- ماسک عسل و روغن درخت چای

خاصیت ضد میکروبی، ضد قارچ و ضد عفونی بودن روغن درخت چای آن را به یک روش عالی جهت رفع جوش های صورت تبدیل کرده است، می توانید دو قطره عصاره روغن درخت چای را با یک قاشق غذا خوری عسل طبیعی مخلوط کرده و آن را بر روی نواحی آلوده بمالید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب ولرم بشویید، برای رسیدن به نتیجه دلخواه هفته ای دو تا سه بار از این روش استفاده کنید.

رفع آکنه با عسل

نکته : در صورتی که از روغن درخت چای ارگانیک استفاده می کنید بلافاصله ماسک را استفاده کنید در غیر اینصورت باعث از بین رفتن خواص آن خواهد شد و در طول بارداری از روغن درخت چای نباید استفاده کنید.

در این مطلب با ۸ درمان جوش با عسل آشنا شدید که امیدواریم بتوانید با کمک این درمان های طبیعی جوش های خود را از بین ببرید و پوستی صاف و درخشان داشته باشید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده انواع ماسک طبیعی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *