دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ با چند تکنیک ساده اما حرفه ای

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

ویندوز ۱۱ جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت می باشد و دارای ویژگی های جذابی است. اگر اخیرا ویندوز ۱۱ را نصب و با عملکرد ضعیف رایانه خود مواجه شده اید، در این مطلب راهکارهایی برای بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ ارائه می شود.

با آنکه سرعت ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه قبلی این سیستم عامل تا حد بسیاری افزایش پیدا کرده ولی برخی کاربران با مشکل کندی عملکرد ویندوز ۱۱ روبرو می شوند. از این رو در ادامه مطلب قصد داریم شما را با راهکارهایی برای بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

راهکارهای بهبود عملکرد ویندوز ۱۱

سرعت ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه قبلی این سیستم تا حدود بسیاری افزایش یافته است با این حال بعضی کاربران با مشکل افت سرعت و کندی عملکرد این سیستم عامل روبرو هستند. اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید با ادامه مطلب همراه ما باشید تا راهکارهایی جهت بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ را فرا بگیرید.

همانطور که می دانید ویندوز ۱۱ جدیدترین سیستم عامل شرکت مایکروسافت است که ویژگی های جذاب و جدیدی را ارائه می دهد. با این وجود به روزرسانی این نسخه ممکن است برای برخی افراد با مشکلاتی همراه شود. ممکن است بعد از نصب ویندوز ۱۱ عملکرد سیستم کمی کند به نظر رسد.

ولی این موضوع نباید شما را از نصب این سیستم عامل ناامید کند زیرا عملکرد کند اغلب به علت فایل های موقت غیر ضروری، پر شدن فضای هارد، وجود ویروس، برنامه های غیر قابل استفاده و… باشد. همانطور که پیشتر اشاره شد راهکارهای بسیاری وجود دارد که به بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ کمک می نمایند.

۱. بروزرسانی ویندوز ۱۱

اگر به لیست برنامه های سیستم خود نگاهی بیندازید می بینید که برنامه هایی هستند که به آن ها نیازی نداشته و حتی به خاطر نمی آورید چگونه وارد سیستم شده اند. همچنین برخی نرم افزارها بدون اطلاع کاربر و همراه با سایر برنامه ها دانلود و نصب می شوند که از وجود آن ها اطلاع ندارید.

حذف برنامه های بلا استفاده یا برنامه هایی که به آن ها نیازی ندارید، می تواند تاثیر شایانی بر سرعت سیستم شما بگذارد. برای حذف این برنامه ها از منو استارت به بخش تنظیمات رفته و از نوار سمت چپ گزینه Apps را انتخاب و بعد روی Installed apps کلیک کنید.

۶. شناسایی برنامه هایی که منابع زیادی استفاده می کنند.

در ویندوز ۱۱ ابزار داخلی به اسم performance monitor وجود دارد که با تست عملکرد سیستم عامل، اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد سیستم، نرم افزارهای درحال اجرا، میزان استفاده آن ها از منابع سخت افزاری و … را در اختیار شما قرار می دهد. به کمک این نرم افزار می توانید برنامه هایی که فضای زیادی از حافظه رم را اشغال می کنند شناسایی و با بستن آن ها سرعت ویندوز را ارتقا بخشید.

۷. ویروس کشی سیستم

یکی از عوامل کند شدن عملکرد ویندوز ۱۱ می تواند وجود ویروس و بدافزارها باشد. خوشبختانه ویندوز ۱۱ به همراه یک آنتی ویروس داخلی ارائه می شود تا نیازی به نصب نرم افزار شخص ثالث در این زمینه نباشد.

۸. دی فرگ ویندوز

باید اشاره کرد به طور سیستمی، دور بودن بعضی فایل ها در رایانه، سبب دسترسی دیرتر ویندوز به آن ها و در نتیجه تاخیر در اجرا می گردد. این حالت موقعی روی می دهد که دائما در حال تغییر یا استفاده از فایل های مختلف رایانه باشید. در این شرایط از طریق دی فرگ کهیکی از ابزارهای داخلی ویندوز می باشد این مشکل را می توان تا حدود زیادی رفع کرد.

هر چند ویندوز ۱۱ به طور دوره ای این کار را انجام می دهد ولی انجام آن به صورت دستی نیز می تواند به عملکرد بهتر و درست تر سیستم عامل مذکور کمک شایانی نماید.

در این مطلب با راهکارهایی برای بهبود عملکرد ویندوز ۱۱ آشنا شدید. از همراهی شما تا پایان سپاسگزاریم و امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه پارتیشین بندی ویندوز ۱۱ و حذف برنامه در ویندوز ۱۱ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *