دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام چه اقداماتی انجام دهیم؟

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

اخیرا اخباری مبنی بر هک شدن پیج های اینستاگرامی منتشر شده که برای کاربران نگرانی هایی را به همراه داشته است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مطلب شما را با راهکارهایی برای افزایش امنیت اینستاگرام آشنا نماییم. با آرگا همراه باشید.

ممکن است شما نیز شنیده باشید که اخیرا برخی از کاربران پیج های اینستاگرام خود به علت هک شدن از دست داده اند. شاید تصور کنید که هکرها پیج های پرمخاطب را هدف قرار می دهند در حالی که این طور نیست. اگر مایلید تا نسبت به افزایش امنیت اینستاگرام اقدام نمایید با ادامه مطلب همراه ما باشید.

راهکارهای افزایش امنیت اینستاگرام

اخیرا اخباری منتشر شده که برخی کاربران پیج های اینستاگرامی خود را به علت هک شدن از دست می دهند. ممکن است این تصور ایجاد شود که هکرها تنها پیج های پرمخاطب را مورد هدف قرار می دهند و پیج ها با فالور کم در معرض خطر هک قرار نمی گیرند. در حالی که باید بدانید پیج های با فالور بالا معمولا دارای امنیت بالایی هستند.

از این رو هکرها اکثرا پیج های با فالور کم را مورد هدف قرار می دهند. از این رو افزایش امنیت اینستاگرام این روزها به یک موضوع داغ فضای مجازی تبدیل شده است. علیرغم حمله هکرها، مواردی مانند دیسیبل شدن پیج، فراموشی اطلاعات و … امنیت پیج اینستاگرام را نیز تهدید می کنند.

در ادامه مطلب با راهکارهای ساده و کاربردی برای افزایش امنیت اینستاگرام آشنا می شوید تا خیال خود را از بابت مشکلات احتمالی آسوده نمایید. شما می توانید با رعایت چند نکته ساده امنیت پیج اینستاگرام خود را تامین نمایید. چه پیج شما خصوصی باشد یا پیج کاری امنیت آن اهمیت زیادی دارد.

از این رو اهمیت زیادی دارد که بتوانید با افزایش امنیت اینستاگرام از اطلاعات خصوصی و کاری خود محافظت نمایید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. دانلود برنامه اینستاگرام از منبع معتبر

مهمترین نکته در جهت تامین امنیت اینستاگرام این است که آن را از منبعی معتبر و قابل اطمینان دانلود نمایید. امروزه وب سایت های بسیاری امکان دانلود برنامه اینستاگرام را برای کاربران فراهم نموده اند. باید دانست که برخی افراد هستند که از این طریق می خواهند از اطلاعات کاربران سوء استفاده نمایند. برای پیشگیری از چنین مشکلی بهتر است اپلیکیشن اینستاگرام را از منبع شناخته شده و معتبر دانلود کنید.

۲. خصوصی کردن اکانت اینستاگرام

از دیگر موارد در جهت ارتقای امنیت اینستاگرام خصوص کردن حساب کاربری خودتان است. در این صورت تنها افرادی می توانند پیج شما را ببینند که شما اجازه داده باشید. برای خصوصی کردن اکانت اینستاگرام به برنامه وارد شده و روی آیکون سه خط در صفحه پروفایل کلیک کنید.

در ادامه گزینه تنظیمات را انتخاب و به بخش privacy بروید. بعد تیک گزینه private account را فعال نموده تا پیج شما خصوصی شود.

۳. ثبت کردن ایمیل

یکی از اقدامات اولیه بعد از ساخت اکانت اینستاگرام ثبت ایمیل است. هر چند بدون ایمیل یا شماره همراه هم می توان در اینستاگرام فعالیت نمود ولی داشتن یک ایمیل معتبر که به آن دسترسی باشد در ارتقای امنیت اینستاگرام نقش مهمی دارد. هنگامی که پسورد اینستاگرام را فراموش نمایید یا اکانت تان با چلنج اینستاگرام روبرو گردد داشتن یک ایمیل معتبر می توان به برگرداندن پیج شما کمک زیادی نماید.

حتی در هنگام هک شدن پیج هم داشتن ایمیل می تواند بسیار کمک کننده باشد. در صورتی که اخیرا پیج اینستاگرام خریداری کرده اید بهتر است برای حفظ امنیت پیج خود ایمیل تان را تغییر دهید. اگر ایمیل ثبت شده روی پیج به صاحب قبلی متعلق باشد به سادگی می توان با درخواست تغییر رمز عبور توسط ایمیل دوباره به پیج دسترسی یافت. از این رو تغییر ایمیل را جدی بدانید.

۴. قرار دادن تگ ها در حالت دستی

به احتمال بسیار در مورد قابلیت تگ کردن اینستاگرام آگاهی دارد. هنگامی که سایر افراد می خواهند تصویر شما را در پست یا استوری خود منتشر نمایند معمولا یوزرنیم یا نام کاربری شما را تگ می کنند. به این ترتیب مخاطبان آن پیج با کلیک روی تگ مربوطه می توانند پیج شما را هم مشاهده کنند.

اگر تگ ها را در حالت دستی قرار بدهید تنها افرادی می توانند اسم کاربری شما را در پیج خود تگ نمایند که شما به آن ها اجازه داده باشید.

۵. ریمو فالوورهای مشکوک

بعضی از اکانت ها علاوه بر ناشناس بودن فاقد مشخصات اصلی یک پیج واقعی هستند و به نظر می رسد با هویت های جعلی درست شده اند. اگر در بین فالوورهای تان اکانت هایی را مشاهده می کنید که مشکوک دیده می شوند بهتر است آن ها را از لیست فالوورهای خود حذف یا ریمو کنید. به این ترتیب با خیال آسوده تری می توانید محتوای مدنظر را به اشتراک بگذارید.

۶. ذخیره نکردن نام کاربری و رمز عبور در سایت اینستاگرام

هنگامی که توسط وب سایت اینستاگرام به اکانت خود وارد می شوید بعد از ورود اسم کاربری، گوگل از شما می خواهد اگر مایلید رمز عبورتان را ذخیره کنید تا در مراجعات بعدی بدون نیاز به رمز وارد حساب کاربری خود شوید. توصیه می شود رمز خود را در نسخه وب اینستاگرام سیو نکنید.

به ویژه هنگام استفاده از سیستم های عمومی. به طور مثال اگر از طریق رایانه محل کار به اینستاگرام لاگین می شوید در صورت ذخیره اطلاعات اکانت تان، سایر افرادی که از همان سیستم استفاده می کنند به راحتی می توانند وارد حساب کاربری شما شوند.

۷. انتخاب رمز عبور قوی و غیر قابل حدس زدن

از راه هایی که هکرها می توانند امنیت اینستاگرام شما را تهدید کنند اطلاع از رمز عبور پیج تان است. از این رو تنظیم رمز عبور قوی و نگهداری آن اهمیت زیادی دارد. برای افزایش سطح امنیت پیج اینستاگرام تان باید رمز عبور انتخابی شما قوی و غیر قابل حدس زدن باشد. به طور مثال پسورد شما نباید تاریخ تولد، کد ملی، شماره همراه و … باشد.

دقت کنید که تغییر رمز عبور هرازگاهی می تواند اطمینان بیشتری برای پیشگیری از هک را فراهم نماید.

۸. تنظیم شماره تلفن در حساب کاربری

وجود شماره تلفن در پیج اینستاگرام می تواند امنیت صفحه شما را ارتقا بخشد. هنگامی که به ایمیل تان دسترسی ندارید و یا ارسال ایمیل از سوی اینستاگرام با مشکل روبرو می شود ارسال پیامک بهترین راه جهت رفع مشکل پیج است. تنظیم شماره تلفن هم می تواند هنگام فراموشی رمز عبور و چلنج اکانت کارایی داشته باشد.

۹. اتصال حساب فیسبوک به اینستاگرام

از دیگر موارد برای افزایش سطح امنیت پیج اینستاگرام اتصال حساب فیسبوک به حساب اینستاگرام است. هنگام فراموش کردن پسورد و هک اکانت، اتصال این دو شبکه اجتماعی بسیار مهم است. اگر اکانت فیسبوک را به حساب اینستاگرام متصل نمایید می توانید بدون اسم کاربری و رمز عبور به پیج خود وارد شوید.

برای این کار اول بایستی حساب فیسبوک ایجاد کنید بعد توسط قسمت Account Center در تنظیمات اینستاگرام، آن را به حساب اینستاگرام تان لینک نمایید. بعد موقع ورود به اینستاگرام از گزینه لاگین فیسبوک استفاده کنید.

۱۰. فعال نمودن تایید دو مرحله ای

این قابلیت یکی از آپشن هایی که است که به افزایش سطح امنیت پیج اینستاگرام کمک بسیاری می کند. در صورت فعال شدن این قابلیت حتی اگر فردی نام کاربری و پسورد شما را نیز داشته باشد باز هم نمی تواند به پیچ شما وارد شود زیرا برای ورود به پیج اینستاگرام به رمز دوم آن هم نیاز دارد.

۱۱. استفاده نکردن از آنفالوورهای بی کیفیت

آنفالوورها ابزارهایی می باشند که کاربران توسط آن ها می توانند به طور خودکار فالووینگ های خود را آنفالو نمایند. قطعا برای ایجاد چنین برنامه هایی هزینه، منابع و زمان استفاده شده است. از این رو منطقی نیست که این برنامه ها به شکل رایگان عرضه و در اختیار کاربر قرار گیرد. توصیه می شود در صورت استفاده از چنین برنامه هایی کیفیت آن را ارزیابی کنید. با رعایت این مورد احتمال به خطر افتادن پیج اینستاگرام به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

۱۲. کنترل نمودن کامنت ها

یکی از موارد آزار دهنده برای کاربران اینستاگرام کامنت های توهین آمیزی است که برخی مواقع با آن ها روبرو می شوند. تا مدتی پیش، پیشگیری از دریافت کامنت های توهین آمیز یکی از چالش های کاربران به ویژه سلبریتی ها بود. حال با ارائه ویژگی بستن کامنت اینستاگرام این مشکل تا حدی رفع شده ولی سبب کاسته شدن شدید نرخ تعامل این صفحات هم شده است.

۱۳. بررسی Access دیتا

در این بخش می توانید اطلاعات بسیاری در مورد اکانت خود به دست آورید. این اطلاعات شامل تغییرات پسورد صفحه، تغییرات ایمیل، تعداد و زمان خروج و ورود حساب، تغییرات شماره موبایل، اکانت های بلاک شده و … می باشند. اگر در بررسی این قسمت با مورد مشکوکی ماند تغییر ایمیل پیج روبرو شدید باید از بخش لاگین اکتیویتی دستگاه های لاگین شده در پیج خود را بررسی کنید تا اطیمنان یابید کاربر دیگری در حساب شما لاگین نباشد.

برای دسترسی به این بخش به برنامه اینستاگرام وارد شده و روی آیکون عکس پروفایل خود کلیک تا به صفحه پروفایل تان وارد شوید. بعد روی آیکون سه خط در گوشه سمت راست صفحه کلیک نمایید. در ادامه در لیست نمایش داده شده روی گزینه امنیت یا security کلیک کنید. سپس به Aceess data رفته و در این صفحه اطلاعات مربوط به حساب کاربری خود را کامل مشاهده کنید.

۱۴. عدم کلیک روی لینک های ناشناس

به هیچ وجه روی لینک های ناشناس کلیک نکنید. برای ارتقای امنیت پیج خود این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که لینک های ناشناس اصلا قابل اعتماد نیستند. بعضی لینک ها به جهت هک کردن پیج شما ساخته شده و اگر روی آن کلیک کنید ممکن است مجوز دسترسی به اطلاعات حساب خود را به فرستنده لینک بدهید.

۱۵. بلاک کردن افراد مزاحم

برای این که با آرامش خاطر در محیط اینستاگرام فعالیت نمایید الزامی است که افراد مزاحم را از خود دور سازید. به طور مثال دریافت کامنت های توهین آمیز یا پیغام های دایرکت اسپم و تبلیغاتی برای کاربران آزاردهنده است. برای آنکه تا حد ممکن از این موارد دور باشید می توانید کاربران مزاحم را بلاک و به آن ها اجازه ندهید محتوای پیج اینستاگرام شما را مشاهده نمایند.

در صورت تمایل برای آشنایی با نحوه بازیابی حساب اینستاگرام و فعال کردن ریپلای اینستاگرام روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *