دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش بازیابی حساب اینستاگرام با روش های مختلف

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

یکی از شبکه های اجتماعی پر طرفدار اینستاگرام است که کاربران زیادی در آن یک حساب کاربری دارند. حال اگر به هر علتی اکانت خود را از دست داده و به دنبال روشی برای بازیابی حساب اینستاگرام هستید با این مطلب همراه ما باشید.

یکی از موضوعات ناراحت کننده برای کاربران اینستاگرام غیر فعال شدن صفحه شخصی یا کاری آن ها می باشد.  در این حالت دسترسی به اکانت امکان پذیر نیست. اما روش های متعددی برای بازیابی حساب اینستاگرام وجود دارد. کافی است با ادامه این مطلب همراه ما باشید تا این روش ها را فرا بگیرید.

روش های بازیابی حساب اینستاگرام

یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب و پر طرفدار در حال حاضر اینستاگرام می باشد که احتمالا اکثر افراد یک اکانت در آن دارند. ولی در این میان برخی افراد چندین حساب کاربری در اینستاگرام دارند که به کسب و کار یا بیزنس می پردازند. حال ممکن است  یا به عللی از جمله تعمیر موبایل، ریست گوشی و … مجبور به حذف اینستاگرام یا دیلیت اکانت اینستاگرام شده اید.

حال اگر رمز عبور خود را فراموش نموده باشید دسترسی به حساب اینستاگرام امکان پذیر نیست. نگران نباشید برای بازیابی حساب کاربری خود روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه مطلب آموزش داده می شود.

بازیابی اکانت اینستاگرام

یکی از موضوعات نگران کننده برای کاربران اینستاگرام، غیر فعال شدن پیچ آن ها می باشد. در این مدت کاربر نمی تواند به اکانت خود دسترسی داشته باشد. ولی روش هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. از جمله:

  • استفاده از ایمیل و اسم کاربری
  • استفاده از شماره موبایل و پیامک
  • استفاده از اکانت فیسبوک

برای بازیابی حساب اینستاگرام باید دقت کنید جهت استفاده از هر روش اطلاعات شما باید از پیش ثبت شده باشد. و این که در طی آزمایش سعی کنید نسخه اصلی برنامه را استفاده کنید و از نسخه های پلاس و .. اجتناب کنید. در ادامه مراحل زیر را دنبال کنید.

  •  آرون گروپس

۱. ابتدا برنامه اینستاگرام را اجرا کنید.

۲. بعد اطلاعات خود از جمله نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید. اگر پسورد را ورد کنید با موفقیت مشکل حل می شود ولی در غیر این صورت باید رمز عبور حساب خود را ریست نمایید.

۳. برای ریست کردن رمز عبور حساب کاربری گزینه فراموش کردن پسورد را انتخاب تا به اکانت قبلی خود باز گردید. البته گاهی مواقع اینستاگرام اکانت کاربر را قطع می کند. در این شرایط باید از روش های دیگر برای وارد شدن به حساب کاربری استفاده نمایند.

در بین راه های ریست کردن رمز عبور باید یک گزینه از سه گزینه را انتخاب تا اکانت اینستاگرام بازگردانی شود. که این سه گزینه شامل ایمیل، فیسبوک و دیگری ارسال پیامک است. در صورتی که هنگام نصب اینستاگرام برای ساخت اکانت این برنامه از موارد ذکر شده استفاده کرده باشید به راحتی می توانید حساب خود را بازگردانید.

ممکن است برای همه پیش آمده باشد که گوشی آن ها خراب شده و باید تعمیر شود. تعمیرکار مجبور است برای تعمیر گوشی آن را ریست نماید از این رو پیچ شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام از دست می روند. گاهی نیز ممکن است به عللی قصد حذف اینستاگرام را داشته باشید. و پس از حذف رمز عبور آن را فراموش کرده اید.

خوشبختانه اینستاگرام طوری طراحی شده که با دانستن نام کاربری می توان پیچ قبلی را بازگرداند. ولی وقتی پسورد فراموش شده باشد. این امر سخت می شود. اکثر افراد برای هر برنامه اجتماعی که استفاده می کنند برای امنیت آن باید پسوردهای مختلفی تعیین کنند. از این رو به خاطر سپردن این رمز عبورها مشکل بوده و ممکن است فراموش شوند.

ولی همانطور که اشاره شد می توان توسط شماره گوشی همراه، فیسبوک و ایمیل رمز اینستاگرام را بازیابی نمود. ولی نکات یکه پیش از حذف پیچ اینستا باید بدانید شامل موارد زیر است:

  • عدم بازگشت اطلاعات پیشین
  • تعداد دفعاتی که امکان غیر فعال کردن پیچ اینستا وجود دارد.
  • زمان بازگشت پیچ پیشین.

بازیابی اکانت اینستا با شماره گوشی همراه

اگر نام کاربری و رمز عبور ایمیل خود را فراموش کرده اید می توانید توسط شماره گوشی همراهی که با آن وارد برنامه اینستاگرام شده اید حساب خود را بازیابی نمایید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • به اینستاگرام رفته و گزینه Get help signing in را انتخاب کنید.

  • در ادامه روی گزینه send an sms کلیک کنید.
  • بعد شماره گوشی همراهی که موقع ثبت نام وارد کرده بودید را ارائه دهید.
  • در ادامه به بخش پیام های گوشی رفته و پیغام ارسالی را باز کنید. این پیام دارای لینکی است که باید آن را لمس کنید.

  • در نهایت به صفحه ای هدایت می شوید که دو گزینه دارد. باید دو بار رمز جدید را وارد نمایید. دقت کنید برای هر دو گزینه رمز عبور یکسان انتخاب شود و در پایان روی گزینه ریست پسورد کلیک و با رمز جدید به اکانت قبلی اینستا خود وارد شوید.

به همین سادگی موفق شدید حساب اینستاگرام خود را بازگردانید. ولی اگر در طول مسیر با مشکل یا خطایی روبرو شدید و نتوانستید به آسانی به ایمیل خود وارد شوید احتمالا اکانت شما به علل خاصی توسط اینستاگرام حذف شده است.

بازیابی اکانت غیر فعال شده اینستاگرام

برخی اوقات ممکن است اکانت زیادی را در اینستاگرام مدیریت نموده و حالا یک یا تعدادی از آنها را دی اکتیو نموده باشید. یا ممکن است از فضای مجازی خسته شده و مدتی شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام را غیر فعال نمایید. دی اکتیو ساختن اکانت اینستاگرام سبب حذف کامل حساب نمی شود و می توان برای مدتی آن را حذف نمود و بعد بازگرداند.

در این صورت کار سختی پیش رو نخواهد بود. تنها نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که رمز عبور خود را به یاد داشته باشید. از این رو برای بازگشت به حساب قبلی کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه اینستاگرام را اجرا و به صفحه اکانت خود وارد شوید.
  • بعد نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و روی لاگین کلیک کنید.
  • اگر پسورد وارد شده صحیح باشد به راحتی وارد اکانت پیشین خود می شوید. البته دقت کنید بایستی حتما یک هفته از غیر فعال کردن اینستاگرام گذشته باشد.

بازیابی اکانت اینستاگرام از طریق فیسبوک

همانطور که ذکر شد روش های مختلفی برای بازیابی اکانت این برنامه وجود دارد. اگر ایمیل خود را فراموش کرده اید می توانید توسط فیسبوک یا شماره گوشی همراه اقدام کنید. در این بخش به استفاده از حساب فیسبوک برای برگرداندن پیج اینستاگرام می پردازیم.

اگر جزئیات حساب فیسبوک خود را در دسترس دارید به راحتی می توان به برگرداندن اکانت اینستاگرام اقدام کرد. تنها نکته حائز اهمیت آن است که بایستی فیسبوک خود را با حساب اینستاگرام متصل نموده باشید. و این شامل دو مرحله است. در مرحله اول برنامه اینستاگرام را اجرا و روی گزینه لاگین با فیسبوک کلیک کنید.

در ادامه صفحه ای گشوده می شود که دو بخش دارد و باید در آن اطلاعات تان را وارد و گزینه لاگین را کلیک کنید. در مرحله دوم روی بازنشانی ضربه زده در نهایت با این دو مرحله پیج اینستاگرام قبلی شما به آسانی باز می شود.

چند نکته  تکمیلی برای بازیابی اکانت اینستاگرام

باید بدانید اگر حساب کاربری اینستاگرام را به طور دائمی حذف نموده اید هیچ راهی برای بازیابی آن وجود ندارد. حتی با اسم کاربری و رمز عبور نیز نمی توان به اکانت قبلی بازگشت. ولی اگر موقتا اینستاگرام حذف شده باشد می توان توسط اسم کاربری و رمز عبور به آن وارد شد.

حتی اگر رمز عبور را نیز فراموش کرده باشید می توانید توسط ایمیل، شماره گوشی همراه و فیسبوک به حساب قبلی اینستاگرام بازگشت.  دقت کنید اگر اکانت شما هک شده باشد در صورتی که با موارد زیر مواجه شدید حتما به این موضوع شک نمایید.

  • در صورتی که از سوی حساب شما برای سایرین درخواست فالو و لایک برای دیگران گذاشته می شود.
  • در صورتی که مداوما از سوی افراد ناشناس درخواست فالو شدن دارید. در این حالت سعی کنید پسورد تان را تغییر دهید و رمزهای سخت انتخاب کنید.
  • به این نکته دقت کنید در صورتی که از فضای مجازی خسته شده و می خواهید آن را ترک کنید. حتما به صورت دستی حذف موقت نمایید و اینستاگرام را به طور دائمی حذف نکنید.
  • برای جلوگیری از هک شدن اکانت اینستاگرام خود هرزگاهی رمز عبور خود را تغییر دهید. ضمنا به فالوورهای خود دقت تا از ورود افراد سودجو پیشگیری شود.
  • به خاطر بسپارید در صورت حذف دائمی حساب اینستاگرام هیچ راهی برای بازیابی اکانت وجود ندارد.

از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاسگزاریم و امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با برنامه جانبی اینستاگرام و کلوز فرند اینستاگرام روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *