دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی کانیکا کاپور و آشنایی بیشتر با این هنرمند محبوب

  • محدثه خاکشور
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

کانیکا کاپور یکی دیگر از هنرمندان مطرح هندی فعال در عرصه خوانندگی است که توانسته جوایز و افتخارات چشمگیری را به خود اختصاص دهد. در این مطلب آرگا تصمیم دارد به بیوگرافی کانیکا کاپور از دو بعد هنری و شخصی بپردازد.

کانیکا کاپور خواننده هنری است که در سن ۳۴ سالگی برای نخستین بار قدم در عرصه موسیقی گذاشت و به خوانندگی روی آورد. این آغاز فعالیت او در سال ۲۰۱۲ با انتشار آهنگی به اسم «جوگنی جی» برای موزیک ویدیوی دکتر زئوس رقم خورد و سپس در سال ۲۰۱۴ با اجرای پلی بک قطعه «عروسک عزیزم» جهت فیلم سینمایی «Ragini MMS 2» به میزان زیادی توجه ها را به خود جلب نمود، بعد از منتشر کردن آهنگ «کودک عروسک» به شهرت رسیده و توانست در صدر جدول جای بگیرد. تا جایی که جوایز متعددی را جهت سبک آواز وی به او اختصاص یافت که جایزه «فیلم فیر» برای برترین پلی بک خوان زن کسب نمود. کانیکا خانم ۲ بار ازدواج کرده است که در این مقاله شما را با بیوگرافی کانیکا کاپور آشنا می کنیم.

گذری بر زندگینامه کانیکا کاپور از دو بعد حرفه ای و شخصی

بیوگرافی کانیکا کاپور (موفقیت های شغلی و دو بار ازدواج)

کانیکا کاپور در بیست و یکم ماه اوت سال  ۱۹۷۸ مصادف سی ام مرداد ۱۳۵۷ در شهر لاکتوی هندوستان و در یک خانواده هند و پنجابی متولد شده و پرورش یافت. وی فوق لیسانس موسیقی از شرکت موسیقی «باتکنده» در لاکتو اخذ نمود. پدر وی به اسم رجیو اهل تجارت در صنعت برق و مادر او نیز به اسم پونام صاحب لباس فروشی است، برادرش «ساشا» شرکتی در لندن دارد. او دارای ۱۶۵ سانتیمتر قد می باشد.

آشنایی با بیوگرافی کانیکا کاپور

گذری بر بیوگرافی کانیکا کاپور از دو بعد حرفه ای و شخصی

زندگینامه کانیکا کاپور از علاقه به موسیقی تا شهرت

زندگینامه کانیکا کاپور هنرمند هندی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

زندگینامه کانیکا کاپور+ عکس

گذری بر زندگینامه کانیکا کاپور از دو بعد حرفه ای و شخصی

از نخستین تجربه ها تا حرفه ای شدن و شهرت

وثتی تنها ۱۲ سال داشت، مطالعه موسیقی کلاسیک تحت نظر «پاندیت گانش» نوازنده واراناسی را آغاز نمود و به سرعت توانست توانایی اش را کشف و وارد عرصه موسیقی گردد. ۱۵ ساله بود که همکاری خود با رادیو « All India» را شروع کرد و نیز در اجرای خواننده معروف هندی به اسم «باجان آتوپ جالوتا» را در برنامه هایش همراهی و شرکت نمود. بعد از اخذ مدرک تحصیلی در سطح کارشناسی به سطح بالاتر در شرکت موسیقی «باتکنده» ارتقا یافته و فوق لیسانس خود را گرفت.

زندگینامه کانیکا کاپور و مروری بر ازدواج های وی

در ۲۰۱۲ بود که پس از چند تجربه همراهی و همکاری و دریافت مدرک فوق لیسانس، به صورت مستقل و سولو مشغول به فعالیت کرد و نخستین آهنگش به اسم «جوگنی جی» برای موزیک ویدیو دکتر زئوس را منتشر ساخت که موجب شد به میزان زیادی موفق شود. وی پس از ۲ سال قطعه ای به اسم «عروسک عزیزم» را برای فیلم سینمایی «Ragini MMS 2» اجرا نمود که به واسطه این انتشار حسابی مورد توجه قرار گرفت.

زندگینامه کانیکا کاپور هنرمند هندی

در ۲۰۱۵ آهنگی به اسم «چیتیان کالایان» را برای فیلم سینمای «روی» سینمای بالیوود بسیار مشهور گردید که از سوی دولت بریتانیا دعوت شد تا آهنگ خوش آمدگویی Hello Namstey را در پیشواز از نخست وزیر هندوستان اجرا نماید. یکسال بعد از این موفقیت آهنگی به اسم «دا دا داسه» برای فیلم سینمایی پرواز پنجاب را اجرا نمود که حسابی بر شهرت و محبوبیت وی افزود، در ۲۰۱۸ هم سرود ملی هند را در مراسم ملی هندوستان خواند که موجب درخشش این خواننده گردید.

گذری بر زندگینامه کانیکا کاپور از دو بعد حرفه ای و شخصی

زندگینامه کانیکا کاپور و مروری بر ازدواج های وی

گذری بر زندگینامه کانیکا کاپور از دو بعد حرفه ای و شخصی

مروری بر جوایز و افتخارات

  • در ۲۰۱۲ جایزه بهترین تک آهنگ و بهترین هنرپیشه زن را در فیلم به خود اختصاص داد.
  • در ۲۰۱۴ توانست بعنوان برترین خواننده زن هندی انتخاب و معرفی شود. همچنین در این سال موفق به دریافت جایزه «سرگرمی ستاره بزرگ» بعنوان سرگرم کننده ترین خواننده زن به خاطر آهنگ «دوست داشتنی» شد.
  • در سال ۲۰۱۵ جایزه های «فیلم فیر» و «گرد و غبار ستاره ای» را بعنوان برترین خواننده زن به خاطر آهنگ «عروسک کودک» را به خود اختصاص داد.
  • در ۲۰۱۶ نیز موفق به کسب جایزه شیک ترین شخصیت موسیقی از «هندوستان تایمز شیک» و جایزه «IIFA» در بخش برترین خواننده زن گردید.

بیوگرافی کانیکا کاپور از آغاز تا شهرت

آشنایی با بیوگرافی کانیکا کاپور

صاحب برند مد

خانم کاپور غیر از فعالیت در عرصه موسیقی به عنوان خواننده، صاحب برند مد خویش به اسم خانه چیکانکاری را به منظور رواج دادن هنر گلدوزی و تزیین پارچه افتتاح نموده است.

بیوگرافی کانیکا کاپور خواننده شناخته شده هندی

بیوگرافی کانیکا کاپور خواننده مطرح هندی

بیوگرافی کانیکا کاپور از آغاز تا شهرت

زندگی شخصی

کانیکا کاپور اول قصد داشته که هیچ وقت ازدواج ننماید، با وجود این وقتی صمیمی ترین رفیق پسرعمویش به اسم «راج چاندوک» را در مراسم عروسی پسر عموی خود در خواجوراهو می بیند، دلباخته وی می گردد و در نهایت در هجده سالگی (سال ۱۹۹۸) با دکتر چاندوک ازدواج نموده و لندن می رود. کانیکا در طول زندگی خود در لندن، خوانندگی را به دلیل اینکه مجاز به اینکار نبود، کنار گذاشت. ثمره این ازدواج ۱ فرزند پسر و ۲ فرزند دختر می باشد. اما پس از چهارده سال در نهایت در ۲۰۱۲ از یکدیگر جدا گردیدند و تنها خودش بدون کودکانش به شهر بمبئی و کشور خود برگشت.

زندگینامه کانیکا کاپور هنرمند هندی

پس از ناموفق بودن ازدواج اول و طلاق گرفتن از همسرش، کانیکا کاپور در می سال ۲۰۲۲ با تاجری به اسم گاتم هاتیرامانی در هندوستان بعد از چندین سال رابطه احساسی و عاشقانه زندگی مشترک خود را شروع کردند.

گذری بر زندگینامه کانیکا کاپور از دو بعد حرفه ای و شخصی

زندگینامه کانیکا کاپور و تصاویر جذابش

بازیگران و خواننده های محبوب

کانیکا کاپور از هنرپیشگان هالیوودی «لئوناردو دی کاپریو»، «دیپیکا پادوکن» و بازیگر هندی «هریتیک روشن» خوشش می آید.

همچنین خوانندگان و نوازنده ها از جمله «شکیرا»، «جاستین بیبر»، «بیانسه»، «جنیفر لوپز»، «AR رحمان»، «اودیت نارایان»، «پیتبول»، «ویشال شکار» را دوست دارد.

زندگینامه کانیکا کاپور از عاشق شدن تا جدایی

زندگینامه کانیکا کاپور و مروری بر ازدواج های وی

بیوگرافی کانیکا کاپور خواننده معروف هندی

به واسطه همراهی که در مطلب به پایان رسیده با یکدیگر داشتیم، با بیوگرافی کانیکا کاپور آشنا شدید. کانیکا کاپور خواننده موفق و مطرح هندی است که البته تجربه بازیگری جزئی نیز دارد. و اما جهت افزایش بر شناخت و آشنایی خود با هنرمندان هندی می توانید به لینک های بیوگرافی شاهد کاپور و نیز رادیکا مادان مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *