دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

مراحل بکاپ گرفتن در آیکلود و تهیه نسخه پشتیبان

  • حکیمه فهیمی
  • ۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

تهیه نسخه پشتیبان یا بکاپ از آیفون به کمک سرویس ذخیره سازی ابری اپل به اسم آیکلود امکان پذیر است. با این مطلب همراه ما باشید تا روش بکاپ گرفتن در آیکلود را فرا بگیرید.

با استفاده از بکاپ گرفتن در آیکلود می توانید از اطلاعات و فایل های آیفون خود یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید. در ادامه مطلب روش انجام این کار ارائه می شود.

روش بکاپ گرفتن در آیکلود

قابل ذکر است بکاپ گرفتن از آیفون به دو روش امکان پذیر است. در روش اول از برنامه ای به اسم آیتیونز و یک رایانه واسط که این برنامه روی آن نصب باشد، استفاده می کنند. در روش دوم از سرویس ذخیره سازی ابری اختصاصی اپل به اسم آیکلود یا حافظه ابری برای بکاپ گرفتن استفاده می شود.

از آیکلود می توان برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات و فایل های آیفون یا آیپد اقدام کرد و برای استفاده از این سرویس بایستی در آیفون خود، اپل آیدی را راه اندازی نموده باشید. در این شرایط حجم رایگانی برابر با ۵ گیگابایت فضای ابری آیکلود در اختیار شما قرار می گیرد و می توان از این فضا به منظور ذخیره فایل پشتیبان آیفون اقدام نمایید.

ضمنا باید بدانید روش بکاپ گیری در آیکلود از آیفون، آیپد و آیپاد تاچ اپل کاملا یکسان می باشد. بکاپ گرفتن نوعی کپی برداری اطلاعات و تنظیمات یک دستگاه بوده به طور مثال هنگامی که از آیفون بکاپ می گیرید، همه تنظیمات و اطلاعات آن در یک فایل واحد کپی می گردد.

بعد از انجام بکاپ، هر زمان که احتیاج باشد می تواند با استفاده از فایل بکاپ گرفته شده نسبت به بازیابی اطلاعات قبلی دستگاه اقدام کرد. به این فرآیند ریستور کردن نیز گفته می شود. به این ترتیب کاربرد اصلی بکاپ از آیفون به بازیابی اطلاعات مربوط است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با تهیه یک فایل پشتیبان از دستگاه آی او اس می توانید در مواقع نیاز بار دیگر تنظیمات قبلی محصول را احیا نمایید. یکی دیگر از کاربردهای بکاپ گیری در محصولات اپل مربوط به انتقال اطلاعات می باشد. به طور مثال یک آیفون ۶ داشته و اکنون آیفون ۷ خریداری نموده اید. به کمک قابلیت بکاپ و ریستور می توانید همه اطلاعات و تنظیمات قبلی آیفون ۶ را به آیفون ۷ خود انتقال دهید.

چطور با آیکلود از آیفون بکاپ تهیه کنیم؟

قبل از هر چیز باید بدانید استفاده از آیکلود به منظور بکاپ گیری از آیفون در کشور ما زیاد محبوبیت ندارد ولی در دیگر کشورها استفاده از این روش به مراتب کاربردی تر و پرطرفدار تر از روش اتصال دستگاه به رایانه و اجرای برنامه آیتیونز می باشد. ضمنا باید بدانید برای استفاده از آیکلود به اینترنت پر سرعت نیاز است.

در حقیقت در این روش فایل بکاپ در اکانت آیکلود کاربر آپلود شده و برای ریستور باید این اطلاعات دانلود شوند. به این ترتیب به اینترنت پر سرعت نیاز بوده و در مقابل حجم بسته اینترنتی زیادی مصرف می شود. به هر روی اگر می خواهید از این روش برای بکاپ گرفتن از آیفون استفاده کنید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ابتدا آیفون یا آیپد را به اینترنت پر سرعت متصل کنید.

۲. بعد به بخش تنظیمات گوشی رفته و گزینه آیکلود را انتخاب نمایید.

۳. در فهرست گزینه های ارائه شده به پایین اسکرول کرده و گزینه بکاپ را انتخاب نمایید.

۴. در ادامه به صفحه ای هدایت می شوید در این جا اطمینان یابید که گزینه بکاپ آیکلود فعال باشد.

۵. اکنون گزینه ای به عنوان Back up now را لمس کرده تا فرایند بکاپ گرفتن از دستگاه آی او اس شما با طی چند مرحله ساده انجام شود.

باید اشاره کرد در این روش سرعت تهیه فایل بکاپ با حجم اطلاعات ذخیره شده در گوشی و ضمنا سرعت اینترنتی که به آن متصل هستید ارتباط مستقیمی دارد. برای بررسی فایل بکاپ تهیه شده به مسیر زیر بروید:

به بخش تنظیمات آیفون رفته و ابتدا گزینه آیکلود و سپس گزینه ذخیره سازی و در نهایت Manage storage را انتخاب نمایید. در ادامه دستگاه مدنظرتان را انتخاب و فهرست بکاپ های تهیه شده آن را به همراه جزئیات تکمیلی مشاهده نمایید.

بکاپ گرفتن اتومات

در آیفون ها قابلیتی هست که توسط آن می توان به طور اتومات و تخت شرایط خاصی، دستگاه به طور روزانه از محتوایش در سرویس آیکلود فایل بکاپ تهیه نمایید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • به بخش تنظیمات آیفون رفته و گزینه آیکلود و سپس بکاپ را انتخاب کنید.
  • از فعال بودن گزینه بکاپ آیکلود اطمینان یابید.
  • سپس دستگاه را به شبکه وای فای مناسب متصل کرده و از وجود فضای ابری کافی در اکانت آیکلود اطمینان پیدا کنید.
  • نمایشگر گوشی را قفل کرده و آن را رها نمایید. تحت این شرایط به طور اتومات از محتوای آیفون در سرویس ابری فایل بکاپ تهیه می شود.

با روشن بودن گزینه بکاپ تا هنگامی که گوشی در حالت قفل بوده و به شارژ اتصال دارد. سرویس آیکلود به طور خودکار از داده های آیفون نسخه پشتیبان تهیه می کند.

پس از اتمام این مطلب در صورت تمایل برای آشنایی دیگر مقالات در ارتباط با بخش اینترنت همچون کوکی اینترنت و افزایش سرعت آپلود می توانید روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *