دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

ترفندهایی که باعث افزایش سرعت آپلود می شوند

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر فکر می کنید که مدتی است سرعت دانلود و آپلود فایل های شما کاهش پیدا کرده است و به دنبال راهکاری برای رفع این مشکل هستید. در این مطلب قصد داریم شما را با چند راهکار ساده افزایش سرعت آپلود آشنا نماییم.

یاز آنجا که باید سرعت دانلود و آپلود با سرعت سرویس اینترنتی شما مطابقت داشته باشد ولی در واقعیت، اکثر مواقع فقط سرعت دانلود با طرح سرویس اینترنتی مطابقت دارد در این مطلب شما با برخی راهکارهای ساده افزایش سرعت آپلود آشنا می شوید.

آشنایی با چند راهکار ساده افزایش سرعت آپلود

این که هر روز آیا در دفتر کار از اینترنت استفاده می کنید یا در منزل به امور اینترنتی می پردازید به یک سرعت آپلود خوب احتیاج دارید تا پرونده ها و پروژه های خود را در اختیار افرادی بگذارید که با آن ها همکاری دارید. اما اگر با سرعت بارگذاری کم روبرو شوید چه باید انجام دهید، اگر مایلید تا راه هایی برای بالا بردن سرعت آپلود فایل های خود پیدا کنید با ادامه این مطلب همراه ما باشید. ما به شما راهکارهای ساده ای را خواهیم گفت تا سرعت اینترنت برای آپلود فایل ها را افزایش دهید.

به طور کلی سرعت اینترنت، یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در دنیای ارتباطات و فناوری می باشد. وقتی این امکان وجود نداشته باشد که از همه توان اینترنت خود بهره بگیرید به این معنی است که سرعت آن کاهش یافته است. سرعت دانلود و آپلود باید با سرعت سرویس اینترنت دریافتی شما در تطابق باشد ولی در حقیقت اکثر مواقع تنها سرعت دانلود با طرح سرویس اینترنت در تطابق می باشد.

این که یک سرعت مشخص برای تمام سرویس های اینترنتی ارائه شود امر غیر ممکنی می باشد. سرعت اینترنت در اپراتورهای مختلف، متفاوت بوده و این تفاوت به نوع خدمات آن ها بر می گردد. هر فردی برای یک سرعت مشخص هزینه ای پرداخت می کند و از دستگاه های مختلف جهت اتصال به اینترنت بهره می گیرد. از این رو تخمین سرعت اینترنت دریافتی در دستگاه های مختلف نادرست بوده و عموما اینترنتی که توسط کابل lan به سیستم شما اتصال دارد، سرعت بیشتری نسبت به اینترنت بی سیم ارائه می دهد.

  •  آرون گروپس

از طریق برخی سایت های آنلاین سنجش سرعت اینترنت مانند اسپیدتست می توانید به تست سرعت آپلود و دانلود سیستم خود اقدام نمایید . به این نکته نیز دقت داشته باشید که جدا از نوع فن اوری که مورد استفاده قرار می دهید، با هیچ ابزاری این امکان وجود ندارد اختلاف سرعت آپلود مرکز ارائه دهنده خدمات اینترنتی را تغییر داد.

به این مفهوم که اگر قصد دارید از آپلود با سرعت بالا و بیشتر از طرح سرویسی دریافتی تان بهره بگیرید، باید اشتراک اینترنت دیگری تهیه کنید. اما روش هایی هم وجود دارد تا بدون تغییر سرعت اینترنت خود بتوانید به افزایش سرعت آپلود اقدام نمایید. با اندکی تغییر جزئی در رایانه از کل پهنای باند موجود سرویس اینترنتی تان جهت ازدیاد سرعت آپلود استفاده کنید.

راهکارهای بالا بردن سرعت اپلود

همانطور که در بالا نیز اشاره شد روش های مختلفی برای بلا رفتن سرعت آپلود به کار گرفته می شود که در ادامه می توانید با آن ها آشنا شوید.

۱. استفاده از اتصال سیمی

برای آپلود با سرعت زیاد از اتصال سیمی بهره بگیرید. سرعت آپلود به طور معمول در اتصال سیمی به خاطر تنظیمات qos اتصال بی سیم سریعتر خواهد بود. این تنظیمات از طریق اولویت بندی پهنای باند در بعضی کارکردها نظیر voip یعنی تماس اینترنتی احتمال دارد سبب ایجاد تداخل در پهنای باند روتر کاربر گردد.

۲. حذف بد افزارها

راهکار ساده دیگر بری افزایش سرعت آپلود این است که بد افزارها را حذف نمایید. یک ویروس، کرم و هر نوع بدافزاری می توانند بر سرعت آپلود شما تاثیر داشته باشند. حتما روی سیستم خود آنتی ویروس مناسب و قوی نصب کنید و از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید. سعی کنید آنتی ویروس را به آخرین نسخه و ورژن بروز رسانی نمایید تا سیستم شما بتواند سرعت آپلود مناسبی را ارائه دهد. در ضمن برای کاهش خطرات بهتر است یک نرم افزار ضد جاسوس افزار روی رایانه خود نصب نمایید.

۳. پاک کردن فایل های پوشه temp

به پاک کردن فایل های پوشه temp رایانه خود بپردازید. حذف فایل های موقت، حافظه پنهان، حافظه کش و کوکی ها کار ضروری بوده که می توان به طور دستی یا به کمک نرم افزار انجام دهید. بیشتر این نرم افزارها به طور رایگان در دسترس می باشند و در قسمت های مخفی رایانه شما که ممکن است مکان ذخیره فایل های اضافی باشد، به کار می پردازند.

نرم افزار CCleaner یک برنامه خوب برای برای حذف فایل های اضافی بوده که  می تواند در این امر به شما کمک کند. البته همانطور که اشاره شد کوکی ها، حافظه نهان و تاریخچه می توانند سرعت آپلود را تا حدود زیادی کاهش دهند. راه دیگر برای پاک کردن این موارد این است که به طور مثال می توانید آن ها را در مرورگر گوگل کروم غیرفعال نمایید.

۴. آپدیت تنظیمات dns

ایجاد تغییرات در سرورهای نام دامنه یا dns ، فرایند مطمئنی جهت افزایش سرعت آپلود به حساب می آید. تغییر dns را می توان به صورت دستی یا به کمک نرم افزار انجام داد و از این طریق با سرعت ترین سرورهای نام دامنه را در سراسر دنیا پیدا کرد و از سریع ترین سرعت ممکن بهره برد. سرورهای گوگل dns و اپن dns دو نمونه از منابع قابل اعتماد در این زمینه می باشند. شیوه تغییر dns با توجه به نسخه ویندوز مورد استفاده متفاوت است ، اما نتیجه نهایی یکسان خواهد بود.

۴. بررسی سخت افزار سیستم

جهت بالا بردن سرعت آپلود اینترنت از کمترین دستگاه های سخت افزاری در یک خط بهره بگیرید. زیاد بودن تعداد دستگاه ها به سبب مقیاس های بزرگتر مطمئن بین خطی می تواند سرعت آپلود را کاهش دهد. برای زمان هایی هم که اتصال شبکه بی سیم را با دیگران share می کنید، بهتر است از اتصال سیمی بهره بگیرید.

۵. آپدیت درایورهای سیستم

درایورها سبب اتصال سیستم رایانه با سیستم عامل آن شده و اتصال صاف و روان میان این دو ضروری می باشد. ولی این اتصال تنها در صورت آپدیت درایورها روان مانده که از این رو درایورها را به طور دستی یا خودکار آپدیت نمایید. با این راهکار ساده می توانید از بیشترین پهنای باند سرویس دریافتی خود استفاده کنید.

درایورهای تاریخ گذشته می توانند موجب افت عملکرد سیستم و در نتیجه کاهش سرعت آپلود گردند. به این ترتیب از جدیدترین درایورها برای سخت افزار سیستم خود بهره بگیرید. قابل ذکر است در روش دستی می توانید به وب سایت رسمی سازنده رفته و درایور را دانلود نماید.

۶. جدا کردن دستگاه های دیگر از اتصال وای فای

هنگامی که می خواهید سرعت بارگذاری افزایش پیدا کند و این تایم زیادی طول می کشد، سعی کنید دستگاه های دیگر متصل به شبکه وای فای را جدا نمایید. حتی می توانید چاپگر و تلفن همراه را نیز حذف نمایید.

۷. استفاده از یک VPN خوب

بعضی از سرورهای VPN با اینکه ISP سرعت بارگذاری را محدود می سازد ولی سرعت بالایی را ارائه می دارند. یک VPN خوب می تواند از محدودیت ها پیشی گرفته و همچنین با حفظ حریم خصوصی به شما در این باره کمک کند.

۸. خاموش نمودن اپ های موجود در دسکتاپ

اکثر برنامه های ویندوز ۱۰ در پس زمینه و به صورت پنهان، در حال استفاده از اینترنت هستند. همین امر سبب شده تا سرعت دانلود و آپلود فایل ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کند. بنابراین اپ یا برنامه های موجود در دسکتاپ و پس زمینه را خاموش یا غیرفعال کنید. بدین صورت هیچ برنامه ای نمی تواند در دسکتاپ ویندوز ۱۰ اجرا شود. این کار حتما سبب افزایش سرعت آپلود خواهد شد.

۹. امتحان یک مرورگر دیگر

چنانجه مرورگر پیش فرض ویندوز در دانلود یا آپلود فایل ها سرعت مناسبی ارائه نمی دهد. به سادگی می توانید از یک مرورگر دیگر بهره بگیرید. دقت داشته باشید که بعضی از مرورگرها طوری تنظیم شده اند که به شما اجازه استفاده از حداکثر پهنای باند را نمی دهند. به طور مثال اگر در مرورگر کروم با این مشکل مواجه شدید می توانید از مرورگر فایرفاکس یا اپرا بهره بگیرید و بالعکس.

۱۰. تغییر رمز وای فای

در کاهش سرعت آپلود؛ این احتمال وجود دارد که رمز وای فای شما هک شده و شخص دیگری در حال استفاده از پهنای باند اینترنت تان است. برای حل این مشکل، رمز عبور وای فای خود را تغییر دهید و رمزی انتخاب کنید که دسترسی به آن ساده نباشد.

۱۱. استفاده از نرم افزار Gute FTP

استفاده از نرم افزار Gute FTP برای دسترسی به حداکثر سرعت آپلود فایل ها می تواند کمک کننده باشد.

این نرم افزار یک گزینه مناسب جهت انتقال فایل به سرور بوده که با توجه به تقسیم بندی اطلاعات، سرعت آپلود فایل ها را در مقایسه با دیگر نرم افزارهای مشابه به طرز چشمگیری بالا می برد. به این ترتیب می توانید از نرم افزار Gute FTP در این زمینه بهره شایانی بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *