دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع شکرک شربت با فوت و فن ساده

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

رفع شکرک شربت دارای تکنیک های متعددی است که شما می توانید در این بخش آن را مطالعه کنید. برای رفع این مشکل می توانید، مواد را مجدد بجوشانید و مقداری آب لیموی تازه نیز آن اضافه نمایید.

یکی از مشکلات در تهیه انواع نوشیدنی ها همچون شربت عسل، شربت آلبالو و …، شکرک زدن می باشد. این مشکل ممکن است برای شما نیز پیش آماده باشد. در صورتی که دچار چنین مشکلی شدید، باید شکرک های موجود در آن را از بین ببرید. همچنین شما می توانید از راهکارهای ارائه شده برای رفع شکرک شربت استفاده کنید.

رفع شکرک شربت

شیوه رفع شکرک شربت

ابتدا باید ببینید که علت شکرک زدن مواد غذایی شما چیست؟ مثلا ممکن است در زمان تهیه شربت حرارت خیلی بالا بوده و همین موضوع موجب شکرک بستن مواد شما می شود. بالا بردن حرارت موجب شده تا مواد شما به سرعت تبخیر شود و در همین زمان است که شربت شما دارای شکرک شده و مرغوبیت خود را از دست می دهد.

استفاده از شکر زیاد نیز موجب شده تا شربت شما شکرک ببندد. گاهی ممکن است، برخی از شربت ها دچار شکرک شوند. به عنوان مثال، شربت زعفران یکی از شربت هایی بوده که به راحتی شکرک می بندد. علت شکرک بستن این نوع شربت نیز همان بالا بودن حرارت یا استفاده زیاد از شکر می باشد.

در صورتی که دچار چنین مشکلی شدید، باید مقداری آب جوش به مواد اضافه کنید تا شکرک ها باز شوند و دوباره آن را بجوشانید. استفاده از مقداری آب لیموی تازه نیز می تواند، مانع این مشکل شود. حتما در مربا و شربت های خود از آب لیموی تازه استفاده کنید.

علت شکرک شربت

چه تکنیک هایی به کار بگیریم؟

برای رفع شکرک شربت می توانید از شیوه های مختلفی استفاده نمایید. با توجه به اینکه شکرک بستن مواد یک امر طبیعی بوده شما می توانید با رعایت برخی از نکات مانع این مشکل شوید. توجه داشته باشید، زمانی که شربت را از روی حرارت برمی دارید، حتما به غلظت کافی رسیده باشد. بعد از غلیظ شدن شربت حتما باید مواد را از روی حرارت بردارید.

  •  آرون گروپس

حالا یک دم کنی روی آن بگذارید تا دیواره های قابلمه کمی عرق کرده و بهتر است، ۵ دقیقه دیگر صبر کنید. با این کار ساده می توانید، مانع شکرک بستن مواد شوید. اگر می خواهید، مرباهای تابستانی تهیه کنید و برای مدت طولانی نگهداری نمایید، باید این تکنیک ها را مورد توجه داشته باشید. گذاشتن دم کنی یکی از راه های رفع شکرک بستن شربت ها می باشد.

حل شکرک شربت

اگر شکرک زدن به علت جوشیدن زیاد مواد و تبخیر مواد باشد، باید مقداری آب جوش به آن اضافه کنید. آب جوش به مواد اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا مجدد بجوشد. در صورتی که مقدار زیادی شکر به مواد اضافه کرده اید، باید مقداری آب لیموی تازه نیز اضافه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *