دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی گلکسی S23 اولترا و ویژگی های خاص این اسمارتفون

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

با توجه به اخبار منتشره گوشی گلکسی S23 اولترا از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می برد و از نظر ظاهری به نسخه قبلی شباهت بسیاری خواهد داشت. با معرفی گلکسی S23 اولترا همراه این مطلب از آرگا باشید.

سال قبل سامسونگ با مدل اولترا پرچمدار خود موفق شد توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. بعد از این استقبال بی نظیر، این شرکت تصمیم گرفت زبان طراحی اش را در S23 اولترا ادامه دهد. این مطلب به معرفی گلکسی S23 اولترا می پردازد.

معرفی گلکسی S23 اولترا سامسونگ

سامسونگ سال قبل با نسخه اولترا پرچمدار خود موفق شد توجهات بسیاری را به خود جلب نماید. زیرا یادآور سری پرطرفدار نوت بود. پس از این استقبال بی نظیر این شرکت کره ای تصمیم گرفت زبان طراحی اش را در گوشی S23 اولترا هم ادامه بدهد. سامسونگ در ۱۰ آگوست ۲۰۲۲ محصولات جدیدش شامل گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ را همراه با چند محصول دیگر معرفی کرد.

ولی بسیاری منتظر معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا هستند. با توجه به برخی اخبار منتشره احتمالا این گوشی از نظر ظاهری به گلکسی اس ۲۲ اولترا شباهت زیادی داشته و مهمترین ویژگی آن دوربین قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسلی است. به هر حال شایعات بسیاری درباره ویژگی های S23 اولترا ارائه شده که اکثرا به قسمت دوربین آن مربوط است.

در معرفی گوشی گلکسی S23 اولترا قابل ذکر است که به نسخه قبلی شبیه بوده و احتمالا تنها تفاوت مشهود میان آن ها، ابعاد گوشی باشد. اندازه گوشی در گلکسی S23 اولترا حدود ۰.۱-۰.۲ میلی متر بزرگتر از اس ۲۲ اولترا خواهد بود. همچنین پرچمدار جدید از باتری قدرتمند ۵ هزار میلی آمپر ساعتی بهره برده  و نمایشگر آن ۶.۷۹ اینچی است. همچنین به حسگر اثر انگشت ۳d sonic max مجهز است.

ضمنا حضور تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل دوم در این اسمارتفون سبب شده تا عملکرد خیلی بهتری نسبت به نسل قبلی ارائه دهد که جزو بهترین گوشی های پرچمدار محسوب می شود. با توجه به پیش بینی ها، احتمالا گلکسی S23 اولترا  در ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ به بازار جهانی معرفی گردد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

در ادامه به معرفی بیشتر گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا با توجه به افشاگری های صورت گرفته از این اسمارتفون می پردازیم.

طراحی و بدنه گوشی

با این که رندرهای متفاوتی از گلکسی S23 اولترا منتشر شده ولی مشخصات این اسمارتفون از نظر ظاهری با نسخه قبلی یکسان بوده و تفاوت چندانی میان آن ها مشاهده نمی شود. البته هنوز نمی توان دقیق در این باره نظر داد. و تنها می توانیم در مورد متریال استفاده شده در این گوشی صحبت نماییم.

هر دو پنل پشت و جلو در گلکسی S23 اولترا از جنس شیشه بوده که با گوریلاگلس ویکتوس پلاس محافظت می گردد و فریم گوشی نیز آلومینیوم است تا هنگام استفاده از گوشی، کیفیت و حس پریمیوم به خوبی القا شود. به این ترتیب گوشی ساختار مستحکمی دارد. ضمنا پشتیبانی از قلم اس پن و اسپیکرهای استریو ۸kg هم مشابه سال قبل در این نسخه هم حضور دارند.

ناگفته نماند گواهی ضد آب IP68 هم برای گلکسی S23 اولترا موجود بوده تا در مقابل گرد و غبار و آب تا حد ممکن ایمن گردد. در مجموع همانطور که اشاره شد هنوز مشخص نیست گلکسی S23 اولترا دقیقا با چه طراحی ارائه می شود ولی بر اساس اخبار جدید این مدل هم به نسخه قبلی شبیه خواهد بود به طوری که ممکن است نتوانید این دو را از هم تشخیص دهید.

البته یک سری تفاوت های باریک بین این دو مدل از دو سری مختلف هست که بزرگترین آن احتمالا کناره های صاف بدنه نسخه جدید بوده که شمایل آیفون های اخیر را تقلید نموده و سبب شده در دست گرفتن و برداشتن گوشی از روی میز راحت تر گردد. ابعاد این گوشی ۸*۹.۹*۷۷.۳ میلی متر گزارش شده است و حدود ۲۲۳ گرم وزن دارد.

در ضمن گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا از سیمکارت نانو سیم همزمان یکی فعال پشتیبانی دارد. همچنین از قابلیت سامسونگ دکس بهره می برد تا به راحتی به دسکتاپ لپ تاپ متصل شود. این گوشی همچنین از سامسونگ پی و UWB نیز پشتیبانی می کند.

نمایشگر

در گوشی های اولترا معمولا نمایشگر بزرگتر از سایر نسخه ها است از این رو رزولوشن و تعداد رنگ ها نیز اهمیت ویژه ای دارد. برای گلکسی S23 اولترا نمایشگر ۶.۷۹ اینچی در نظر گرفته شده که از نوع آمولد بوده و یک میلیارد رنگ را پشتیبانی می کند. در ضمن این نمایشگر حدود ۸۲ درصد بدنه را به خود اختصاص داده و رزولوشن تصویر ۱۰۸۰*۲۴۴۸ پیکسل را به همراه تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل بر اینچ ارائه می دهد که از هواوی میت ۵۰ بیشتر است.

در ضمن محافظ صفحه نمایش گوریلاگلس ویکتوس، نمایشگر گلکسی S23 اولترا را همراهی می کند. این اسمارتفون از قابلیت HDR10+ پشتیبانی نموده و دارای نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز می باشد که بیشتر از مدل هایی مانند وان پلاس ۱۰ آر پرایم بلو است. روشنایی نمایشگر گلکسی S23 اولترا نیز ۸۰۰ نیت و حداکثر روشنایی آن ۱۲۰۰ نیت گزارش شده است.

سخت افزار و نرم افزار

شایعات بسیاری درباره تراشه گوشی گلکسی S23 اولترا وجود دارد. برخی اخبار منتشره در این حوزه؛ از به کار رفتن تراشه اسنپدراگون ۸۹۵+ فایوجی ۴ نانومتری شرکت کوالکام در این گوشی حکایت دارد. ولی برخی دیگر معتقدند به احتمال قوی برای گلکسی S23 اولترا تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل دوم در نظر گرفته شده است که جدیدترین تراشه می باشد.

به این ترتیب باید تا زمان عرضه رسمی گلکسی S23 اولترا منتظر ماند. البته ناگفته نماند مطابق عادت هر ساله سامسونگ، گلکسی S23 اولترا هم در دو نسخه ارائه خواهد شد که نسخه جهانی آن به تراشه انحصاری اگزینوس ۲۲۰۰ مجهز است. اگرچه امکان ارتقای این تراشه وجود دارد ولی در اخبار منتشره، به نظر می رسد اسمارتفون جدید کره ای به چیپستی مشابه نسخه قبل تجهیز خواهد شد.

این تراشه معماری ۴ نانومتری داشته و برعکس نسخه های قبلی اگزینوس، به راحتی داغ نشده و پایداری مناسبی خواهد داشت. به این ترتیب نه تنها بازی های گرافیکی ۲۰۲۲ به سادگی روی گلکسی S23 اولترا قابل اجراست بلکه حداقل تا دو سال آینده هم بازی یا برنامه ای قادر نیست آن را به چالش کشاند و اگر گیمر هستید، این گوشی گزینه ایده آل شما خواهد بود.

همچنین گزارش شده که گوشی گلکسی S23 اولترا با حافظه های رم ۱۲ و ۱۶ گیگابایت ارائه خواهد شد و فاقد پشتیبانی از کارت حافظه جانبی است. در بخش نرم افزاری نیز یافته ها حاکی از آن است که این گوشی با رابط کاربری One UI 5 بر پایه اندروید ۱۳ ارائه خواهد شد. همچنین حداقل تا سه سال پشتیبانی نرم افزاری دارد. از این رو با خیال راحت می توان از آن تا چندین سال بهره برد.

دوربین

دوربین از نقاط قوت گوشی گلکسی S23 اولترا محسوب می شود ولی شایعاتی که در این باره وجود دارد تجهیز این گوشی به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است و برخی اذعان دارند که نهایتا تا ۱۰۸ مگاپیکسل را پشتیبانی می کند. به هر روی باید تا هنگام رونمایی رسمی از گوشی منتظر ماند. این شرکت کره ای هر ساله شگفتی هایی برای کاربران دارد. حال باید منتظر بود تا ببینیم در سال ۲۰۲۳ چه شگفتی برای عرضه خواهد داشت.

همچنین با توجه به افشاگری های صورت گرفته دوربین دوم این گوشی ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو، دوربین سوم ۱۰ مگاپیکسل اولتراواید و دوربین چهارم ۱۲ مگاپیکسل گزارش شده است. از قابلیت های دوربین اصلی نیز فلش ال ای دی، پانوراما و اچ دی آر می باشد. ضمنا دوربین سلفی شامل لنز ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۵ خواهد بود که با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه به فیلمبرداری می پردازد.

باتری و اسپیکر

برای گوشی گلکسی S23 اولترا باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده و احتمال می رود با شارژ سریع ۶۷ واتی ارائه شود. به این ترتیب این اسمارتفون در تایم کوتاه تری شارژ (شارژ کامل در مدت ۵۲ دقیقه) می شود و احتمالا یک بار در روز به شارژ مجدد نیاز پیدا می کند. البته برخی منابع اذعان کرده اند که ممکن است سامسونگ برای این گوشی از باتری ۶ هزار میلی آمپر ساعتی بهره بگیرد.

از نکات قابل توجه در مورد گلکسی S23 اولترا حضور جک هدفون ۳.۵ میلیمتری در این گوشی می باشد. این روزها بیشتر برندها می کوشند تا گوشی های پرچمدار را از قابلیت های قدیمی دور سازند، ولی حضور جک هدفون ۳.۵ میلی متری در گلکسی S23 اولترا خوشایند محسوب می شود.

در ضمن این اسمارتفون از اسپیکر استریو بهره می برد و صدای موسیقی و فیلم در آن رویایی خواهد شد. از دیگر فیجرهای صدای گوشی گلکسی S23 اولترا می توان به صدای ۲۴ بیت و ۱۹۲ هرتز اشاره نمود. درباره قیمت نهایی گوشی نیز باید منتظر زمان عرضه بود زیرا عوامل زیادی بر قیمت تاثیر دارند. ولی با توجه به احتمالات، به نظر این گوشی در بازار جهانی با قیمتی حدود ۱۲۴۹ دلار عرضه شود.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعاتی که درباره گلکسی S23 اولترا در دسترس است، احتمالا این گوشی نسبت به نسخه قبلی با تغییرات بسیاری همراه خواهد بود که مهمترین آن باتری و دوربین قدرتمند است. همچنین این اسمارتفون با نمایشگر بزرگ ارائه شده که یقینا کاربران زیادی شیفته آن می شوند.

همچنین یافته ها حاکی از آن است که گوشی گلکسی S23 اولترا سامسونگ در ژانویه یا فوریه سال ۲۰۲۳ به بازار معرفی و عرضه خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *